Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 01:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Klapperende ADSL-lijn
BerichtGeplaatst: do 08 maart 2007 21:51 

Vrienden,

wat is de reden dat mijn ADSL-verbinding steeds terugvalt van een G.992.5 (ADSL2+) met 11 Mb naar een G992.3 (ADSL2) met 8Mb?

Ik heb IPB Lite met Mine, en met 8Mb werkt het dan niet allemaal samen. Om het op te lossen moet ik de EB herstarten en dan heeft-ie initieel weer een 11 Mb verbinding. Maar na een half uur springt-ie weer 'omlaag' naar de ADSL2 met 8Mb. En dan kan ik dus niet meer TV kijken en bellen. Eenmaal teruggevallen naar ADSL2 met 8Mb, valt-ie niet meer 'omhoog' naar ADSL2+ met 11Mb.

Concreet: om een half uurtje TV te kijken, moet ik de EB rebooten.

Uiteraard ben ik nu, via mijn mobiel, met de helpdesk aan het bellen. Ja, met mijn mobiel. Want we zijn TV aan het kijken, en met deze storing werkt de telefoon niet (hakkel, stotter, bibber). Zucht...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 maart 2007 22:19 

*HUIL-mode on*
Ik heb IPB Lite MET (!!!!!) Mine als abonnement. Ik krijg dus van de beste helpdesk-medewerker als reactie "mijnheer, u heeft een IPB Lite abonnement. Ik zie op de website van KPN dat u dan eigenlijk maar 3Mb behoort te hebben. Dus 8 is te veel". Mijn reactie: "ik heb IPB Lite met Mine, en dan moet ik in de buurt van de 11 a 12 Mb hebben." Tegenreactie: "Nee mijnheer, dat klopt niet. U hebt al te veel met die 8Mb. Ik kan uw klacht niet in behandeling nemen". Volgend op een "goedenavond" en einde gesprek.

Moet ik hier nog iets aan toevoegen?

Het bereiken van een kundige medewerker lijkt wel een loterij. Ik heb gelijk weer 0800-0505 gebeld, in de hoop dat ik dan wat meer kennis aan de lijn krijg. Boy, boy, boy...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 maart 2007 23:01 

Hoever zit je van de wijk-centrale af :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 maart 2007 23:10 

1600 meter.

Ter aanvulling: ik heb per december 2006IPB Lite met 11 Mb op de lijn. Pas sinds de laatste week heb ik dit terugval-probleem.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 maart 2007 23:43 

Voor Mine wordt er 8 MB op je lijn gezet (gereserveerd). Daar kun je niets van afsnoepen om te surfen of te bellen....tel daar de 3 van je IPB bij op en dat is... 11. Waarschijnlijk ging de communicatie niet helemaal goed met de HD medewerker :mrgreen: :wink:

Probeer de modem eens vast te zetten op G.992.5 (ADSL2+

Geavanceerde instellingen , Internet, Internet-verbinding, Lijnmodus

edit

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 maart 2007 23:53 

Lijnmeting heeft uitgewezen dat de lijn max 15Mb aan kan.

Tja, ik kan de modem vastzetten op ADSL2+. Maar d'r moet iets loos zijn, toch, dat-ie automatisch terugschakelt naar ADSL2? Eigenlijk moet ik gewoon een goede lijn hebben, zonder dat het afhankelijk is van éen of andere modemsetting. Toch?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2007 00:06 

Wanneer was die meting gedaan. Ja, je moet gewoon een goede lijn hebben zonder een modem setting te veranderen. Op welke snelheid traint de modem nu in. (Staat vermeld in de modem)

Mine en IPB samen is 11MB. Dit delen door 8 (overhead) is 1,37MB
Als in de modem altijd normaal 11MB staat, is dit het maximum wat je lijn kan hebben. Wederom 11MB delen door 8 is 1,37MB.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2007 09:06 

Zie eerste bericht. Nadat ik de modem gereset hebt, traint-ie in op zo'n 11 Mb (rond 10800kbps). Na een half uur valt-ie terug naar 7860kbps. Reproduceerbaar.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2007 09:34 

10800 delen door 8 = 1,35, MB / 7860 delen door 8 = 0,9
Mine alleen al heeft een bandbreedte nodig van 1 MB.

1 vraagje, wat geeft een speedtest aan als snelheid.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2007 10:49 

Ik snap niet zo goed wat je nu precies vraagt.

Oude situatie van mij: ik hab 10860kbps op de lijn en alles werkt.
Nu: ik heb 7860kbps op de lijn, en nu werkt niet alles tegelijk

Dus: als ik nu TV kijk en iets opneem, dan ben ik 8Mb kwijt. Speedtest is dan nul, of als het iets hoger is, dan doet de TV het niet. Telefoneren kan ik al helemaal vergeten als ik 8Mb aan Mine kwijt ben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2007 12:06 
Site Admin

volgens mij moet hier gewoon actie vanuit kpn komen. voor dit abonnement moet 11 mb beschikbaar zijn. en zoals eerder gesteld wordt 8 mb gereserveerd voor mine. betekent dus dat voor telefonie en internetten 3 mb moet overblijven.
omdat de lijn zakt van 11 naar 8 mb ontstaan dus die problemen. kortom kpn moet actie ondernemen: controle van de lijn, controle op instellingen reservering bandbreedte mine e.d.
het vastzetten van de box lijkt mij niet de oplossing.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2007 12:31 

Nog even over de speedtest. Als je dus geen tv kijkt, en dus niets doet of aan heb en de waarde is 11MB in de box. Wat was dan de uitslag Was niet helemaal duidelijk van mijn zijde. Ben nieuwsgierig naar die uitslag. Actie van uit KPN lijkt mij duidelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2007 12:39 

Okee. Als ik 11Mb heb, dan is de speedtest (of wat voor download dan ook) in de buurt van de 320kb/s. Conform de 3Mb download dus behorend bij IPB Lite

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2007 12:57 

(edit) 3200 /8 = 415 Volgens mij kom je bandbreedte te kort ?? of zie ik dit verkeerd.
Heb je nog contact gehad met de HD, na je laatste poging. Zoals jwagenaar aangeef is een controle van een aantal zaken wel nodig. Vast zetten van de box is geen oplossing, maar om te proberen....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2007 13:08 

Met vastzetten blijf ik op de ADSL2+ staan, dus dat zou dan een tijdelijke workaround kunnen zijn. Als ik echter de helpdesk bel, moet ik deze setting wel weer terugzetten naar automatisch en dat-ie teruggevallen is naar ADSL2 (met 8Mb). Want anders ziet de HD-medewerker niet dat er een probleem is.

Ik heb gisteren twee medewerkers gesproken, die me wilden doorzetten naar de 2e lijn. Maar pas nadat ik gezeurd&gedramd had, want volgens beide personen had ik echt geen probleem met mijn 8Mb (zoals hierboven al gezegd: ik moet aan 3Mb genoeg hebben). Helaas was de 2e lijn ook bezet, en ben ik nog niet doorgedrongen. Vanavond weer een poging.

Tijd om de medewerkers een cursusje KPN-producten te geven :?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]