Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 28 dec 2024 08:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 21:03 

Ik wil graag van mijn abonnement van KPN af en overstappen naar Speedlinq. Speedlinq is stukken goedkoper dan KPN en levert meer snelheid. Aangezien ik niet anders kan dan via de lijn van KPN internetten en bellen zit er niets anders op dan de goedkoopste te kiezen. Nu las ik dat ik de Experiabox in moet leveren omdat deze eigendom blijft van KPN, ik kan nu draadloos internetten met mijn laptop omdat deze een duo core processor heeft en WIFI. Van de modems die Speedlinq aanbiedt wordt ik niet veel wijzer, ik heb geen idee of ik met een multi pc ethernet voip modem met mijn laptop via wifi kan internetten.
Wie heeft hier ervaring mee of kan mij tips geven wat ik het beste kan doen om toch draadloos te blijven internetten, vooralsnog gaat dit via de experiabox prima, ik heb er ook niets anders voor nodig.

Groeten
Inge

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 21:41 

Op de site van KPN staat het volgende:

Let op!
U dient te allen tijde de Experiabox terug te sturen naar KPN. U kunt daarbij gebruik maken van de retoursticker of het retouradres.

Unquote

Als je dan op retouradres kijkt kun je inloggen met je gegevens etc.

Speedlinq is in maandprijs wel goedkoper maar kijk ook naar andere voorwaarden (bijv 0,70 eurocent p/m helpdesk)
Als je aangeeft welk abbo je wil gaan nemen kunnen we even kijken welke modems daar allemaal bij zitten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 21:58 
Site Admin

neem eens contact op met speedling om dit te informeren. mocht deze mogelijkheid niet in de router van speedling zitten, dan kan je een los wireless accesspoint kopen en die aan die router van speedling koppelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 22:07 

Maarten schreef:
Op de site van KPN staat het volgende:

Let op!
U dient te allen tijde de Experiabox terug te sturen naar KPN. U kunt daarbij gebruik maken van de retoursticker of het retouradres.

Unquote

Als je dan op retouradres kijkt kun je inloggen met je gegevens etc.

Speedlinq is in maandprijs wel goedkoper maar kijk ook naar andere voorwaarden (bijv 0,70 eurocent p/m helpdesk)
Als je aangeeft welk abbo je wil gaan nemen kunnen we even kijken welke modems daar allemaal bij zitten.

Hallo Maarten,
Ja ik heb toen juist Speedlinq niet gekozen om de voorwaarden, maar gezien de problemen die ik met KPN heb (al is hun helpdesk wel gratis nu maar voorheen niet) zal het wel niet veel verschil opleveren. Dus ga ik voor goedkoop. Ik ben nu al weer even bezig met problemen mbt een factuur en ik bel maar naar kpn en ze erkennen het probleem wel maar er gebeurt niets. Nou ja goedkoop is misschien duurkoop maar KPN is duurkoop ook duurkoop. Eigenlijk ben ik wel wat radeloos omdat ik niet anders dan toestanden hoor bij de diverse aanbieders helaas.

Inge

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 22:10 

jwagenaar schreef:
neem eens contact op met speedling om dit te informeren. mocht deze mogelijkheid niet in de router van speedling zitten, dan kan je een los wireless accesspoint kopen en die aan die router van speedling koppelen.

Ik heb daar geen ervaring mee omdat ik altijd modems heb gehad waar alles schijnbaar in zit gebouwd. Misschien kan ik zo'n alles in 1 modem/router kopen die vergelijkbaar is met zo'n experiabox. Maar ik heb er niet zo heel veel verstand van moet ik zeggen al red ik me altijd wel met aansluiten (het lijkt wel sleutelen aan een franse auto zeg maar :? ) en met auto's ben ik wel aardig handig, dus dat moet wel lukken :D ....dus misschien ook wel met hetgeen jij aangeeft.

Inge

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 22:46 

Beste Inge,

Als ik even op de site van Speedlinq kijk dan lees ik daar dat je tegen een meerprijs wel een draadloos modem kunt krijgen.

Ziet er inderdaad niet duur uit.
Ik vraag me af waar zit dan de bekende adder onder het gras... :)

Is Speedlinq een goede provider?
Ik weet het echt niet.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 22:59 

Lees net dat Speedlinq per 31-03-2006 is overgenomen door KPN... :D

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 23:24 
Site Admin

speedling staat over het algemeen niet te boek als een van de beste providers. wellicht toch even terug naar de huidige situatie. wat zijn nu de huidige problemen/kosten waar je tegenop ziet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 23:38 

Inge schreef:
Ja ik heb toen juist Speedlinq niet gekozen om de voorwaarden, maar gezien de problemen die ik met KPN heb (al is hun helpdesk wel gratis nu maar voorheen niet) zal het wel niet veel verschil opleveren.

Wat zijn de problemen met IPB van KPN? Werkt IPB niet goed of is er een discussie met KPN over de facturen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 23:43 
de kosten van de helpdesk zijn bij Speedlinq 0,70 euro p/m :roll: :shock:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2007 08:35 

Voor zover ik altijd begrepen heb bij de KPN, hebben we met z'n allen die ExperiaBox gewoon in bruikleen :wink:

Op zich niets mis mee lijkt me, ik zit nu nog steeds met verschillende kabel modems van chello, en diverse adsl modem van diverse andere partijen in m'n maag, en waar ik nu dus niet veel meer mee kan! :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2007 09:16 

http://www.speedlinq.nl/php/overige_tarieven.php
Hier staan de type modems:

Alcatel 706WL Ja / 1 Ethernet x 4 + 32 wireless Ja
Zyxel 2602hw Ja / 2 Ethernet x 4 + 32 wireless Ja

http://www.speedlinq.nl/php/tarieven.php
Hier staan de tarieven: 0,05 € cent starttarief.

Info website speedling

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2007 09:47 

Inge schreef:
Ik wil graag van mijn abonnement van KPN af en overstappen naar Speedlinq. Speedlinq is stukken goedkoper dan KPN en levert meer snelheid. Aangezien ik niet anders kan dan via de lijn van KPN internetten en bellen zit er niets anders op dan de goedkoopste te kiezen. Groeten
Inge

Praat je over het abbo Comfort 6016 of Comfort 8064 ?

Overigens is een Zyxel ook een prima modem.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2007 09:50 

Inge,

Speedlinq is wel lekker goedkoop en blijft dat zolang je ze niet nodig hebt voor hulp. Dan ga je namelijk vet, maar dan echt vet betalen. Op mail wordt namelijk niet gereageerd. Dus blijft bellen over. Gemiddeld gesprek van een 30 minuten á € 0,70. Heb je ze toevallig snel aan de lijn, dan houden ze je aan de lijn.
Zo verdienen ze hun mooie goedkope abbo's heel snel terug.

1 advies; niet doen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 09:46 

Phr3ak schreef:
Voor zover ik altijd begrepen heb bij de KPN, hebben we met z'n allen die ExperiaBox gewoon in bruikleen :wink:

Op zich niets mis mee lijkt me, ik zit nu nog steeds met verschillende kabel modems van chello, en diverse adsl modem van diverse andere partijen in m'n maag, en waar ik nu dus niet veel meer mee kan! :D

Zet ze op marktplaats, heb ik ook gedaan. Er sneuvelt af en toe wel zo'n apparaat door blikseminslag o.i.d.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]