Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 20 apr 2025 03:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2007 12:11 
Offline

Geregistreerd: do 09 nov 2006 22:38
Berichten: 73
Vrienden van mij hebben het volgende probleem. IPB heeft ruim een half jaar goed gewerkt maar sinds 1 ½ week zijn ze niet meer bereikbaar. Je krijg dan de afsluittoon te horen en dat het nummer niet in gebruik is. Ze kunnen zelf wel gewoon bellen en ook gebeld worden door andere IPB gebruikers.

Ze hebben de Siemens experiabox deze hebben we al gereset we hebben de splitter er weer even tussen geplaats kijken of dat werkte maar ook dat werkte niet.

We hebben ook al met de Kpn gebeld maar daar komen we op dit moment nog niet veel verder.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2007 12:53 
Offline

Geregistreerd: do 28 sep 2006 15:37
Berichten: 37
Dit is een probleem wat te maken kan hebben met Portering,
Het kan zijn dat de vlaggen in ons platform niet goed staan waardoor klanten van vaste net en gsm je niet kunnen bereiken.

De afgelopen week is er ook een klijn fout gemaakt door Casema, die heeft een verkeerd document gebruikt, waardoor klanten die ooit bij een ander telko zij geweest dan KPN, het nummer is terugeporteerd naar dat van hun.

Om dit probleem op te lossen zou je contact op moeten nemen met 2 e lijns


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2007 12:58 
Offline

Geregistreerd: do 09 nov 2006 22:38
Berichten: 73
Nou dan zal ik dat zeggen dat ze dat maar nog een keer moeten proberen en kijken of het nu wel lukt om tot de 2e lijn door te dringen want dat wil nog niet echt lukken.

Alvast bedankt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2007 13:01 
Offline

Geregistreerd: do 28 sep 2006 15:37
Berichten: 37
Geen dank


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2007 13:08 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
badboy007 schreef:
Dit is een probleem wat te maken kan hebben met Portering,
Het kan zijn dat de vlaggen in ons platform niet goed staan waardoor klanten van vaste net en gsm je niet kunnen bereiken.



Merkwaardig dat het dan eerst wel goed heeft gewerkt.Vlaggenproblematiek doet zich dan toch meestal direct aan het begin zeg de eerste 2-4 weken voor ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2007 13:44 
Offline

Geregistreerd: do 28 sep 2006 15:37
Berichten: 37
Inerdaad een vlaggen probleem kan je pas zien wanneer je bent geporteerd dan merk je het pas.

Alleen zoals ik boven al zij het probleem wat Casema heeft veroorzaakt kan het ook net zo goed zijn


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2007 21:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
Maarten schreef:
Merkwaardig dat het dan eerst wel goed heeft gewerkt.Vlaggenproblematiek doet zich dan toch meestal direct aan het begin zeg de eerste 2-4 weken voor ?


Nee, nee, dit probleem kan altijd ontstaan zolang de nummer serie in de oude telefooncentrale bekend is. Als de porteringsflag van je nummer weg is dan kan dit probleem ontstaan.

ps. Ze zouden wel bereikbaar moeten zijn met GSM. Zo niet dan is er iets anders aan de hand dan de P-flag. bv dat er een fout routingnummer bij het telefoonnummer in nummerdatabase staat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2007 11:54 
Offline

Geregistreerd: do 09 nov 2006 22:38
Berichten: 73
Ze gaan zo nogmaals proberen te bellen en kijken of ze bij de 2e lijn terecht kunnen komen.

Ze kunnen alleen maar gebeld worden door andere ipb gebruikers.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2007 15:34 
Offline

Geregistreerd: do 09 nov 2006 22:38
Berichten: 73
De 2e lijn kon het probleem niet oplossen. Er komt nu van de week een monteur langs.

Ik hou jullie op de hoogte hoe het afloopt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2007 17:32 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Dreetje schreef:
De 2e lijn kon het probleem niet oplossen. Er komt nu van de week een monteur langs.

Ik hou jullie op de hoogte hoe het afloopt.

Ze kunnen waarschijnlijk niet kijken of de portering goed gegaan is. De monteur zal de servicedesk moeten bellen en kijken of het nummer goed geporteerd is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2007 17:40 
Offline

Geregistreerd: do 09 nov 2006 22:38
Berichten: 73
Het heeft ruim een half jaar goed gewerkt en nu ineens niet meer.

Zelf denk ik dat er iets mis zit in de centrale mede omdat daar ook pas werkzaamheden zijn geweest.

Maar we wachten het af er wordt nu tenminste wat aan gedaan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 jan 2007 22:39 
Offline

Geregistreerd: wo 29 nov 2006 21:11
Berichten: 3
Wij hebben hetzelfde probleem en voor zover ik kan nagaan vanaf het begin (of in iedergeval na de portering). Wij zij wel bereikbaar als mensen een GSM gebruiken, ook over zijn op VOIP, via een centrale naar buiten bellen en
als mensen gebruik maken van de diensten van een bedrijf als Tele2 (en dus een 4 cijferige code voor het nummer moeten gebruiken). Gebruik je nog een "ouderwetse" lijn krijg je te horen dat het nummer niet in gebruik is.

Maak gebruik van de Siemens Experiabox. Internet werkt goed behalve mail ophalen maar dat is een ander verhaal. maakte voor IPB gebruik van ISDN en ADSL.

Ben benieuwd hoe het afgelopen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 jan 2007 22:44 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
kevin2004 schreef:
Gebruik je nog een "ouderwetse" lijn krijg je te horen dat het nummer niet in gebruik is.

Maak gebruik van de Siemens Experiabox. Internet werkt goed behalve mail ophalen maar dat is een ander verhaal. maakte voor IPB gebruik van ISDN en ADSL.

Ben benieuwd hoe het afgelopen


Neem even contact op met de tweedelijns helpdesk en vraag of er ook een porteringsflag staat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 feb 2007 17:01 
Offline

Geregistreerd: do 09 nov 2006 22:38
Berichten: 73
Het probleem is opgelost !!!

Zoals ik al dacht zat er iets mis in de centrale, daar stond namelijk een switch verkeerd.

Wel vreemd dat ze dat niet kunnen zien via de 2e lijn of die persoon die ik aan de lijn heb gehad heeft het niet goed gezien. Moet wel zeggen de mensen van de 2e lijn hebben wel verstand van zaken en bellen ook terug als ze dat zeggen.

Want de monteur moest ook bellen en ook plaats nemen is de lange wachtrij snap niet dat ze geen apart nummer hebben voor de monteurs. Maarja en toen zag iemand dat er iets in de centrale fout zat en toen was het binnen een uur opgelost.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 feb 2007 17:16 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
@Dreetje:mooi dat het opgelost is,denk dat het ook bij jou de porteringsflag is geweest.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling