Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 20 apr 2025 03:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: bijzettoets
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 18:21 
Offline

Geregistreerd: do 11 jan 2007 01:55
Berichten: 1
Als wij iemand bellen die in gesprek is, horen we geen ingesprek-toon, maar helemaal niets. Intoetsen van de 5 leidt ook niet terugbellen.
Kan ik dat probleem zelf oplossen of moet KPN dat doen? Heb deze klacht aan kantenservice@kpn gemailed, maar nog geen reactie vernomen.
G. Muggen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 18:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jan 2007 15:29
Berichten: 43
als je tenminste 10 dagen geleden 1369 hebt gebeld, kan je nu de splitter verwijderen. het komt erop neer dat je dan de hoofdaansluiting meteen aansluit op ADSL (grijze box) of DSL (zwarte box) dan even de box uitzetten met de knop op de achterkant, 30 seconden wachten, en pas daarna weer aanzetten. het duurt even voordat alles dan weer werkt. Dan zou het opgelost moeten zijn. je kunt het beste de witte kabel gebruiken uit het installatiepakket.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: bijzettoets
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 18:33 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
gmuggen schreef:
. Intoetsen van de 5 leidt ook niet terugbellen.

G. Muggen


Deze applicatie werkt (nog) niet bij IPB


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 21:29 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
sazzefraz schreef:
als je tenminste 10 dagen geleden 1369 hebt gebeld, kan je nu de splitter verwijderen. het komt erop neer dat je dan de hoofdaansluiting meteen aansluit op ADSL (grijze box) of DSL (zwarte box) dan even de box uitzetten met de knop op de achterkant, 30 seconden wachten, en pas daarna weer aanzetten. het duurt even voordat alles dan weer werkt. Dan zou het opgelost moeten zijn. je kunt het beste de witte kabel gebruiken uit het installatiepakket.

kan wellicht een oplossing zijn, maar is zeker niet de oplossing in alle gevallen.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 23:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
sazzefraz schreef:
als je tenminste 10 dagen geleden 1369 hebt gebeld, kan je nu de splitter verwijderen. het komt erop neer dat je dan de hoofdaansluiting meteen aansluit op ADSL (grijze box) of DSL (zwarte box) dan even de box uitzetten met de knop op de achterkant, 30 seconden wachten, en pas daarna weer aanzetten. het duurt even voordat alles dan weer werkt. Dan zou het opgelost moeten zijn. je kunt het beste de witte kabel gebruiken uit het installatiepakket.


Waarom zou je na het verwijderen van de splitter de EB resetten?!?!?!
Doe dit niet als je gewoon kan bellen en gebeld kan worden! Als het resetten niet goed gaat heb je een probleem.

Geen bezettoon krijgen wordt ook niet veroorzaakt door de splitter. Dit is grote onzin! Dit is een probleem in de TDM GateWay en moet KPN gewoon (door Siemens laten) oplossen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 00:23 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
idd wat Flappie zegt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 12:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jan 2007 15:29
Berichten: 43
aan en uitzetten is geen reset maar een powercycle, de box schrijft, als er nieuwe firmware is, dit over de oude wat alleen maar beter is. Is er geen nieuwe firmware, dan blijft het gewoon hetzelfde.

Met een reset haal je alle informatie eruit en zet je het er opnieuw in, wat inderdaad onzin is in dit geval.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 21:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
sazzefraz schreef:
aan en uitzetten is geen reset maar een powercycle, de box schrijft, als er nieuwe firmware is, dit over de oude wat alleen maar beter is. Is er geen nieuwe firmware, dan blijft het gewoon hetzelfde.

Met een reset haal je alle informatie eruit en zet je het er opnieuw in, wat inderdaad onzin is in dit geval.


Hmmmm, uit en aan zetten is wel degelijk een reset en er wordt trouwens dan ook geen software gedownload.

Voor een download van de software moet je een handmatige reset geven middels de beroemde paperclip. De resetknop moet dan wel 30 sec. ingedrukt worden. Tevens worden dan de voip gegevens opnieuw geladen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 13:23 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Flappie schreef:
Voor een download van de software moet je een handmatige reset geven middels de beroemde paperclip. De resetknop moet dan wel 30 sec. ingedrukt worden. Tevens worden dan de voip gegevens opnieuw geladen.

Mits er een TSM storing bij KPN is, dan wordt er niets meer geladen. En er zijn regelmatig TSM storingen. :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 18:22 
Offline

Geregistreerd: wo 10 jan 2007 11:44
Berichten: 44
tsm storingen --> idd, bedankt siemens.

uit en aan zetten is geen reset. sazzefraz heeft gelijk.

geen bezettoon wordt idd niet veroorzaakt door de splitter, die hoeft er ook helemaal niet tussenuit, het is alleen "beter"omdat het probleem niet meer in de splitter kan zitten. --> bedankt siemens....

_________________
MultiPlay ServiceDesk medewerker
- IPB KPN
- IPB HetNet
- IPB Planet
- Slim bellen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 19:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
Jort schreef:
uit en aan zetten is geen reset. sazzefraz heeft gelijk.


Tuurlijk........... je heb gelijk hoor...... :?

Jammer dat een helpdeskmedewerker niet het verschil weet tussen een reset en een re-init, of reload.

Snap nu waarom de problemen niet opgelost worden door de HD.


Laatst bijgewerkt door Flappie op zo 14 jan 2007 21:37, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 21:14 
Offline

Geregistreerd: do 27 jul 2006 21:35
Berichten: 34
Woonplaats: Amsterdam
Jort schreef:

uit en aan zetten is geen reset. sazzefraz heeft gelijk



Jort, het ging er om dat je wat opstak van de 2e lijns cursus.. 8)

zachte reset vs. harde reset


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 11:12 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
Flappie schreef:
Hmmmm, uit en aan zetten is wel degelijk een reset en er wordt trouwens dan ook geen software gedownload.

Voor een download van de software moet je een handmatige reset geven middels de beroemde paperclip. De resetknop moet dan wel 30 sec. ingedrukt worden. Tevens worden dan de voip gegevens opnieuw geladen.


Bijna gelijk, maar je hoeft geen 30sec met een paperclip ingedrukt te houden hoor, 10tot 15sec is genoeg :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jan 2007 01:19 
Offline

Geregistreerd: do 11 jan 2007 01:55
Berichten: 1
Onder ISDN werkte de 5-toets al niet en onder IPB kennelijk ook niet. Geweldig.

N.B. Alle splitters en ISDN-onderdelen heb ik na 8 dagen verwijderd.
gmuggen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jan 2007 08:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
gmuggen schreef:
Onder ISDN werkte de 5-toets al niet en onder IPB kennelijk ook niet. Geweldig.


In mijn ISDN tijd werkte die 5-toets voor bijzetten wél.
Echter niet op elk toestel.
Ik had wat no-name toestellen waarbij het niet werkte maar een hele oude Vox 930 had er geen probleem mee.
Dit toestel was nog van voor de introductie van deze functie maar toch zat het er blijkbaar toch in.

Ik gebruikte het overigens nooit, vond het toch niet zo handig.

M.v.g,
Robèrt


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling