Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 19 apr 2025 22:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 20:57 

Komende maandag 4 December besteeds het concumenten programma Rardar van de Tros aandacht aan het IPB van KPN. De klachten blijven stromen en KPN belooft beter maar is tot nu niets van gekomen. KPN geeft een toelichting in het programma

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 23:56 

Dat radar zijn een stelletje oproerkraaiers. Meestal een hoop gezeik om niks.

Profiel  

Berichttitel: niet helemaal.
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 01:51 
Site Admin

nou niet helemaal. zie mijn topic onder kpn iptv en geloof mij...het is echt 1 groot rommeltje bij zowel kpn als planet...liegen daar zijn ze de beste in :evil:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 10:42 

KPN maakt er inderdaad met IPB een rommeltje van. Aan de ene kant ontslaan ze medewerkers van de infrastuctuur servicedesk en doen ze inframonteurs over aan een hoofdaannemer en aan de andere kant kopen ze de vaste telefonietak van Siemens Nederland en willen ze een ICT bedrijf inlijven. :shock:
Over een paar jaar zal KPN wel verkocht worden aan een amerikaan of japanner.:cry:

Wat IPB betreft, voorheen kon een 2e lijns helpdeskmedewerker veel doen o.a. SIP accounts aanmaken of wijzigen van SIP centrale. Sinds enkele maanden is deze bevoegdheid voor de meeste ingetrokken en zijn er nog maar een paar die dit kunnen. Met als gevolg een wachtlijst van 2000 tickets.
Verder is mij opgevallen dat een aantal voorheen 1e lijns nu bij 2e lijns zitten en vaak alleen maar een ticket kunnen aanmaken en zeggen dat het wel een week kan duren voordat de ticket behandeld wordt. :oops:

Kortom KPN stond altijd bekend als een solide en betrouwbaar bedrijf, maar tegenwoordig kunnen ze het niet meer waarmaken.

Advies, klantgerichtheid en bereikbaarheid van de 0900-0244 call center en de Primafoon laat ook veel te wensen over.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 10:56 

Heb gister met een correcte dame van de klantenafdeling gesproken.Men is letterlijk en figuurlijk aan het verzuipen.De systemen zijn niet op elkaar afgestemd,de produktkwaliteit laat te wensen over en ga zo maar door. :roll:
Het schijnt nu ook op management-niveau doorgedrongen te zijn dat dit echt niet goed gaat en als ik het goed begrepen heb komt dit ook naar voren in oa rapportage aan de RvB.Zo langzamerhand weet men dus echt wel dat het zo niet verder kan.Nu is dus het management aan zet om corrigerende maatregelen te nemen !

Profiel  

Berichttitel: Re: niet helemaal.
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 11:29 

marcel234 schreef:
nou niet helemaal. zie mijn topic onder kpn iptv en geloof mij...het is echt 1 groot rommeltje bij zowel kpn als planet...liegen daar zijn ze de beste in :evil:

groet marcel.

Jammer die negatieve berichtgeving, zeker als je in het algemeen spreekt. Op persoonlijke titel, prima. Maar hou het dan ook in de ik vorm. Je kunt namelijk niet voor anderen spreken.

Ik ken zeer veel mensen met IPB in mijn omgeving, die net zo als ik, zeer tevreden zijn met IPB van KPN.

Ik ben één van het eerste uur en ondervind, m.u.v. de beginperiode, geen probleem.

Ik kan het, vanuit mijn ervaring gesproken, iedereen aanbevelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 15:21 

Ben vooral benieuwd naar de reactie van KPN over internetplusbellen.
Bij ons is internetplusbellen uitgelopen op een drama. Ook na herinstallatie van een KPN monteur blijven er problemen ontstaan en wat we het meest betreuren is het feit dat we niet kunnen vertrouwen op de telefonie. We zijn nog steeds zonder verklaring niet telefonisch bereikbaar ... Internet is sinds we deze als vaste aansluiting hebben stabiel. Echter, de lattop wireless is nog steeds matig qua verbinding. Inderdaad moet ieder voor zichzelf spreken. En ja er zullen mensen zijn waarbij internetplusbellen wel goed werkt. Maar kijk eens op internet er zijn tientallen forums en wie staat er qua klachten en wanprestatie met stip op nummeer 1? Groet een zeer in KPN teleurgestelde Jon.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 20:12 

Jon schreef:
Maar kijk eens op internet er zijn tientallen forums en wie staat er qua klachten en wanprestatie met stip op nummeer 1?

Bekijk is het eens relatief!!!.
10% klachten van een provider met 10 abonnees? Dan zal er slechts één iets roepen.
Maar een provider met 1% klachten van 250.000 abonnees...... ach ja, je raadt het al. De wet van de grote getallen.......toch.

Ik praat het echt niet goed dat er abonnees zijn die problemen hebben. Ik ben ook géén KPNer of aanverwant.

Blijf echter van mening dat klagers altijd het hoogste woord hebben en diegenen die nauwelijks of géén probleem hebben hoor of zie je niet op de forums.
De zwijgende meerderheid zullen we maar zeggen....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 22:02 
Site Admin

geen speld tussen te krijgen!
trouwens bestaan forums niet alleen voor problemen veroorzaakt door de leverancier. als men een pc wireless niet een twee drie kan laten werken is dit toch niet verwijtbaar aan de leverancier.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2006 20:18 

Martijn v. E. schreef:
Komende maandag 4 December besteeds het concumenten programma Rardar van de Tros aandacht aan het IPB van KPN. De klachten blijven stromen en KPN belooft beter maar is tot nu niets van gekomen. KPN geeft een toelichting in het programma

:oops:

Ik ben het wel eens dat er eens wat moet gebeuren voor de klachten. Waar ik weleens onderzoek naar zou willen zien is Bij hoeveel is het fout en Bij hoeveel is het goed is. Ik denk dat het leeuwendeel wel tevreden is. Dit houdt natuurlijk niet is dat KPN gewoon de klachten naast zich neer kan leggen. Maar door deze programmas wordt de indruk gewekt dat het gehele produkt niet goed is. Dit terwijl eigenlijk alle aanbieders hier alweer gebruik van maken. Maar wat mij vaak opvalt is het feit dat alleen de KPN aangepakt dient te worden. En dit is natuurlijk niet correct. Wat mij al eens ter ore is gekomen, is dat als tiscallie bij de KPN een order besteld van 30 000 lijnen dan maakt de KPN dat en als alles bijna klaar is zegt de opdrachtgever maak er toch maar 60 000 van. Ja dan staat de KPN ook voor jan *** en de OPTA zegt altijd bij zoiets opdrachtgever heeft gelijk KPN moet leveren. Rechtsgelijkheid noemt men dat in NEDERLAND Het land waar EXCUUS hoog in het vaandel staat, kijk maar naar kabinet Balkenende. Altijd maar excuus. Nogmaals hiermee wil ik geen vrijbrief geven voor de KPN. Wij hebben als een van de eersten in NEDERLAND IPB gekregen en na wat aanloop moeilijk heden van ongeveer 3 mnd werkt het perfect en wij zijn zeer tevreden. Alles draait op de EXperiabox zonder problemen. :idea: :arrow:

Profiel  

Berichttitel: echt dikke puinhoop.
BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2006 22:45 
Site Admin

ik vond het schitterend gevonden door radar om te stellen dat kpn onmiddelijk moet stoppen met werfen van klanten en zich moet storten op die boterberg met klachten die ze moedwillig niet willen oplossen.

zoals mijn eigen topic onder iptv geeft hier en prachtig voorbeeld van. al 17.5 uur bellen ver 3 s.os formulieren en 7 terug bel afspraken en uiteindelijk nog geen steek verder.

feitelijk (weet niet zeker of dat kan) zou de opta moeten ingrijpen of en andere organisatie die kpn verplicht en probleem binnen 2 weken naar volle tevredenheid moet oplossen. doe ze dat niet dan moeten ze de mensen (per klacht bekeken) en fikse schade vergoeding uitkeren. wedden dat ze dan eens iets gaan doen. maar nu? ik durf te wedden dat over en half jaar tros radar er weer melding van gaat maken. want kpn is doof en blind voor klachten.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel: Goedkope helpdesk
BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2006 22:56 

Ook wij hebben sinds onze aansluiting begin oktober
te lijden gehad van een aantal storingen, zowel
ADSL als telefoneren.
Een keer heb ik gebeld met het storingsnummer wat
vermeld staat in de installatiehandleiding (0900 0244 €0,10 pm)
Ik vond later een storingsnummer op kpn.com (0800 0402 gratis)
Dit nummer bel ik altijd, zonder problemen vanuit de KPN zijde.

Als men dit nummer belt volgt men de volgende procedure:

"Toets 1 voor particulier"
"Toets het 10 cijferige nummer van uw vaste aansluiting"
"Toets 3 voor InternetPlusBellen"

Dan gaat de wachttijd in. Kan ook wel ventjes duren. Meestal
een half uur. Maar wat geeft het, het is immers gratis.
Ook met een mobieltje.
Men krijgt dezelfde storingsdienst te spreken als bij het betaalnummer.
Ik denk dat dit misschien ook bij HetNet werkt.

Bij de laatste storing op een vrijdagavond heb ik mij boos gemaakt op de KPN.
Ik was al een aantal dagen verstoken van een telefoonverbinding. VoIP brandde niet.
Ik meldde hierbij nadrukkelijk dat mijn boosheid NIET op de medewerker
die ik sprak van toepassing was. Mijn ervaring is dat dit
meestal helpt. Men wordt dan bereidwillig. Ook nu. De medewerker
adviseerde mij zaterdagmorgen om plm 08:00 uur terug te bellen, dan
was het minder druk. Zo gezegd, zo gedaan. Wederom boos gedaan en
de medewerker ontzien (zie boven). Werd direct doorverbonden met een
medewerker van de technische dienst. Ook hier zelfde tactiek toegepast.
Probleem uitgelegd. Wat schetst mijn verbazing dat binnen 5 minuten
mijn beide telefoons (ik heb twee nummers) ineens tot leven kwamen.

Sindsdien geen problemen meer ondervonden. NU KLOP IK OP HOUT!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2006 23:05 

Citaat:
Ook met een mobieltje.

Nee, helaas niet. je betaalt gewoon voor het gebruik van je mobiel.

Profiel  

Berichttitel: Re: Goedkope helpdesk
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 09:42 

wimmans schreef:
Ik vond later een storingsnummer op kpn.com (0800 0402 gratis)
Dit nummer bel ik altijd, zonder problemen vanuit de KPN zijde.

Als men dit nummer belt volgt men de volgende procedure:

"Toets 1 voor particulier"
"Toets het 10 cijferige nummer van uw vaste aansluiting"
"Toets 3 voor InternetPlusBellen"

Bedoel je niet 0800 0407 :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 09:59 

Rene schreef:
Citaat:
Ook met een mobieltje.

Nee, helaas niet. je betaalt gewoon voor het gebruik van je mobiel.

Een 0800 nummer is ook gratis vanaf je mobiel (trust me ik verkoop die dingen in het weekend incl abo) een 0900 0909 nummer betaal je ook nog bovenop de 10cent of 45cent nog een keer je gesrekstarief van je mobiel. Bij een gemiddeld abo is dit 15 cent.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]