Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 02 mei 2025 18:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: telefoon uitval
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2006 11:40 

Ik heb nu 4 weken IPB bellen, ging tot zo ver goed. Heb splitter 2 weken geleden ook al verwijderd, ging ook goed, maar nu....
Gisterochtend was ik niet meer bereikbaar en kon ook niet meer bellen. (wel internetten) Als ik ging bellen kreeg ik gelijk in gesprek toon. Als ik werd gebeld kwam gelijk onze voicemail. Heb toen even de stroom eraf gehaald en daarna was het goed. Gisteravond precies hetzelfde probleem, dezelfde oplossing, probleem verholpen. Nu vanochtend weerhetzelfde!!
Hebben jullie ideeen wat het probleem kan zijn? Misschien toch een harde reset?
Ik lees overal dat je niet teveel resetten moet doen??

p.s Heb speedtouch 780, versie 6.2.11.10
Boston 530 telefoon

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2006 12:03 

Lijkt erop dat je SpeedTouch 780 defect is. Beste is de helpdesk(0800-0505) te bellen en het probleem voor te leggen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2006 12:18 

Als je ook op andere forums leest, en de monteur geloofd die bij mij was. Heeft de speedtouch heel veel van deze problemen, hij registreert zijn VOIP gegevens niet/haalt ze niet op.

Ik heb nu een siemens, wat wel belt maar met bellen en downloaden weer ... is.

Ik wacht met me siemens op de jan/feb firmware update en dan ga ik nog wel een monteur bellen.

Maar het lijkt mij meer een algemeen speedtouch probleem als dat het een defecte 780 is, moet je maar eens opletten. De klachten zijn: niet uitbellen, ingesprek toon, internet werkt altijd, voip lampje brand altijd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2006 12:26 

Onderwerp: IPB: Storing Amsterdam 2 SIP Server problemen (update)
Tijdstip Melding: 16-12-2006 08:32
Korte uitleg: Als gevolg van een storing kan u op dit moment mogelijk niet bellen en/of gebeld worden via InternetPlusBellen. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk deze storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Je hoeft niet in de regio Amsterdam te wonen om aangesloten te zijn op deze SIP server.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2006 12:53 

Marcel schreef:
Korte uitleg: Als gevolg van een storing kan u op dit moment mogelijk niet bellen en/of gebeld worden via InternetPlusBellen. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk deze storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Je hoeft niet in de regio Amsterdam te wonen om aangesloten te zijn op deze SIP server.

Mijn problemen hebben enkele weken geduurd:P evenals mensen op tweakers.net. Maar dit kan er mee te maken hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2006 12:58 

Ik woon in het noorden van het land. Geen storingen dus hoop ik. Ik zal eerst maar even afwachten wat er gebeurt. Misschien toch via Amsterdam toch ook problemen in Friesland.
Als er een nu een nieuwe modem moet komen. Moet ik dan de oude dan opsturen, waardoor ik dan geen internet meer heb en ook geen telefoon??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2006 13:26 

Bel even de helpdesk(0800-0505), dan heb je duidelijkheid. Je krijgt eerst een nieuwe SpeedTouch EB opgestuurd, om de oude vragen ze vaak niet meer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2006 15:09 

jannemanneke schreef:
Ik woon in het noorden van het land. Geen storingen dus hoop ik.

Het voip platform van KPN staat maar in twee steden. Amsterdam en Arnhem. Dus een storing in Amsterdam kan door het hele land problemen geven.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2006 19:34 

Marcel schreef:

idd en niet alleen Amsterdam 2 SIP, maar ook Arnhem 3 en 4 liggen eruit, alleen is dit nog niet officieel bevestigd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 dec 2006 14:17 

Allemaal bedankt voor de reacties!
Telefoon is er sinds gisterochtend niet meer af geweest. ik denk dat dat toch met amsterdam te maken had. probleem opgelost hoop ik!!!!

p.s Toch wel heel erg handig, nuttig en leerzaam dit Forum!!!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]