ach ja, bij elke verandering gaat er welleens iets mis. het zou vreemd zijn als het vlekkeloos verloopt. Maar goed, ik zit op de technische helpdesk, dus ik krijg alleen maar mensen aan de telefoon die al een probleem hebben.
Ik moet er wel bij zeggen, dat zeker 75% van de gevallen te maken heeft met problemen die de klant zelf veroorzaakt.
Met stip op nummer 1:
Verkeerd aangesloten. Echt waar, de mogelijkheden zijn eindeloos. Het is erg belangrijk dat je alles aansluit op de hoofdaansluiting. meestal begint de telefoonlijn in de meterkast, het is/ra punt. Dit ziet eruit als een langwerpig wit doosje. Hier moet het aangesloten worden met de bijgeleverde kabels, anders treed er signaalverlies op. Dit heeft te maken met het digitale signaal wat niet te vergelijken is met het analoge signaal waar je eerst gebruik van maakte. sluit je het toch ergens anders aan, dan kan het zijn dat je na een dag of 10 na activering geen verbinding meer hebt. (dan is het nml volledig digitaal)
Maar goed, ik wil niet zeggen dat het altijd bij de klant zelf ligt, in sommige gevallen kan het inderdaad aan de apparatuur liggen. Wat daarvan op nummer 1 staat is het volgende:
ongeveer 10 dagen na activering (1369 bellen) Gaat de splitter storen. Dit komt omdat de splitter eigelijk alleen bedoeld is voor het splitten van telefonie en adsl signaal. AAngezien na ongeveer 10 dagen nog maar 1 signaal binnenkomt, nml het digitale signaal, is de splitter overbodig. Het gebeurd wel eens dat de splitter het niet meer begrijpt en het beter zou werken wanneer je het er tussenuit haalt. Dan zou je de hoofdaansluiting direct moeten aansluiten op ADSL van de experiabox. (het je een zwarte experiabox? dan is het de poort DSL) vervolgens even de experiabox uitzetten voor 30 seconden, en dan weer aan. dan zu het opgelost moeten zijn.
Maar meestal is het verwijderen niet nodig. Dus werkt het gewoon, blijf er dan lekker vanaf!