Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 20 apr 2025 03:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 07 nov 2006 09:45 
Offline

Geregistreerd: do 06 jul 2006 18:02
Berichten: 66
Lampje op de Experiabix bij telefonie knippert terwijl deze normaliter groen is en niet knippert. Internet werkte gisteravond wel. We zijn de hele nacht onbereikbaar geweest en konden niet bellen. Vanmorgen ook niet trouwens. Omdat jullie al eens eerder keigoed hebben geholpen hoop ik dat jullie een oplossing hebben. KPN heb ik overigens ook gebeld. Moest later terugbellen ... Ga ik vanavond zeker doen maar misschien is de storing (is het wel een storing?) dan wel verholpen. Groet Jon


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 nov 2006 11:42 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
mocht vanavond de telefonie nog niet werken, probeer dan de eb een harde reset te geven (kleine knopje indrukken met bv. paperclip) en circa 15 sec. ingedrukt houden.
als uiteindelijk het voip-lampje toch niet gaat branden, neem dan contact op met helpdesk en vraag of het voip-gedeelte opnieuw geladen kan worden.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 nov 2006 12:19 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Het is mij niet helemaal duidelijk :roll:
Bedoel je dat het lampje snel knippert op het moment dat je gaat bellen of als de telefoon niet in gebruik is ?
Anders idd even zorgen dat de tweedelijns HD even naar je Voip-gedeelte kijkt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 nov 2006 16:59 
Offline

Geregistreerd: do 06 jul 2006 18:02
Berichten: 66
Het lampje knippert continue los van bellen of gebeld worden.
KPN helpdesk heeft het probleem op afstand niet op kunnen lossen helaas en kon mij geen tips geven zoals jullie nu wel doen waarvoor mijn dank. Als anderen het nummer bellen horen ze niets alleen wat lichte ruis en hetzelfde geldt voor als ik zelf probeer te bellen, er gebeurt helemaal niets. De reset tip zal ik onthouden en uitvoeren vanavond.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 nov 2006 18:23 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
De box uit en na een minuut weer aanzetten wil ook wel eens helpen. Harde reset kan dan altijd nog.

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 nov 2006 09:55 
Offline

Geregistreerd: do 06 jul 2006 18:02
Berichten: 66
De telefoon doet het weer, maar niet dankzij kpn, KPN heeft mij alleen een mailtje met een soort zelfhulp handleiding gezonden... Pfff, ik heb de harde reset gedaan uiteindelijk maar toen werkte de telefoon nog niet. Alles de hele nacht uit gehad (dus de hele experiabox) Toen deed alles het ineens weer.
Ik heb nog even een andere vraag wat bellen betreft als ik langer dan 3 kwartier met iemand aan het bellen ben wordt de verbinding steeds verbroken, heel irritant en inmiddels weet ik dat het aan mijn verbinding ligt.
Ook dit weet KPN niet zeggen ze ... Bedankt voor jullie hulp!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 nov 2006 11:07 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Jon schreef:
Ik heb nog even een andere vraag wat bellen betreft als ik langer dan 3 kwartier met iemand aan het bellen ben wordt de verbinding steeds verbroken, heel irritant en inmiddels weet ik dat het aan mijn verbinding ligt.
Ook dit weet KPN niet zeggen ze ... Bedankt voor jullie hulp!


Zit hier struktuur in zoals bijv elke keer na 14 minuten en x seconden ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 nov 2006 13:00 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
wil je de tekst van deze zelfhulp handleiding hier eens plaatsen. wellicht hebben andere mensen er ook nog wat aan.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 00:20 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
jwagenaar schreef:
mocht vanavond de telefonie nog niet werken, probeer dan de eb een harde reset te geven (kleine knopje indrukken met bv. paperclip) en circa 15 sec. ingedrukt houden.
als uiteindelijk het voip-lampje toch niet gaat branden, neem dan contact op met helpdesk en vraag of het voip-gedeelte opnieuw geladen kan worden.


Bij een harde reset wordt ook het stukje software van KPN verwijderd. Dus dat is niet aan te raden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 00:39 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
blizzaa schreef:
jwagenaar schreef:
mocht vanavond de telefonie nog niet werken, probeer dan de eb een harde reset te geven (kleine knopje indrukken met bv. paperclip) en circa 15 sec. ingedrukt houden.
als uiteindelijk het voip-lampje toch niet gaat branden, neem dan contact op met helpdesk en vraag of het voip-gedeelte opnieuw geladen kan worden.


Bij een harde reset wordt ook het stukje software van KPN verwijderd. Dus dat is niet aan te raden.

en dat was juist de bedoeling. de vraagsteller had problemen met de voip en kon dus niets. in dat soort gevallen is een harde reset een uiterste mogelijkheid. lees ook maar de site van kpn zelf.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 00:46 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
sorry had niet alles goed gelezen, klopt idd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 14:01 
Offline

Geregistreerd: do 06 jul 2006 18:02
Berichten: 66
reactie 1 bestemd voor Maarten
Ja er zit structuur in het is telkens na ongeveer 3 kwartier uit m'n hoofd 43 minuten en nog wat seconden. Zit er zonder dat ik het weet misschien een beveiliging op die de verbinding automatisch verbreekt?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 14:04 
Offline

Geregistreerd: do 06 jul 2006 18:02
Berichten: 66
zelfhulphandleiding zoals KPN deze heeft gemaild:

U geeft aan problemen te hebben met uw telefoonaansluiting.

Vriendelijk verzoeken wij u onderstaande punten te controleren. De ervaring is dat veel storingen worden opgelost naar aanleiding van
iin van onderstaande oplossingen.

Controleert u als eerste alle aansluitingen. Wellicht is een van de contacten niet goed aangesloten, waardoor er storing ontstaat.

- Als uw KPN ExperiaBox is aangesloten met de adapter, type DV-121A2UP (12v 1200 mA) dan dient deze bij KPN omgeruild te worden. De adapter levert te weinig spanning, wat voor een storing kan zorgen. Wilt u in dit geval contact opnemen met de Multiplay helpdesk via: 0900-0244. Uiteraard zijn er aan deze omruil geen kosten verbonden.

- Indien uw KPN ExperiaBox met een grijze patchkabel is aangesloten op de hoofdaansluiting (waar de telefoonkabel uw huis binnenkomt), wilt u de grijze kabel dan vervangen door de witte kabel. De witte kabel is meegeleverd in uw InternetPlusBellen pakket. De grijze kabel bevat vier koperdraadjes en de witte kabel slechts twee. Mogelijk zijn er
verkeerde draadjes uit de grijze kabel aangesloten, wat storingen kan veroorzaken.

- Test met iin telefoontoestel, bij voorkeur geen draadloos toestel, de kwaliteit van uw telefoonverbinding. U kunt dit testen door het telefoontoestel direct aan te sluiten op de TEL1 uitgang van de KPN ExperiaBox. Het komt namelijk voor dat meerdere toestellen onderling storingen veroorzaken. Als de kwaliteit van uw telefoonverbinding met iin toestel goed is, dan zit de storing vermoedelijk in de combinatie van de overige toestellen die u heeft aangesloten.

- Indien u een draadloos toestel gebruikt, zorg dat de afstand tussen het draadloos basisstation van uw telefoon en uw KPN ExperiaBox minimaal 3 meter bedraagt. Als deze te dicht bij elkaar staan, kan dit leiden tot storingen.

- Als u ** draait en geen kiestoon hoort kunt u de splitter verwijderen. De splitter kan storingen veroorzaken en is niet meer nodig als u volledig naar InternetPlusBellen bent gemigreerd. Sluit de hoofdaansluiting (waar de telefoonkabel uw huis binnenkomt) direct aan op de ADSL poort van uw KPN ExperiaBox.

- Het gebruik van download programma's kan de kwaliteit van de telefoonverbinding negatief beonvloeden. Als u bijvoorbeeld films of muziek aan het downloaden bent vanaf het internet en tegelijkertijd wilt telefoneren, dan kan de kwaliteit van uw telefoonverbinding minder zijn dan u gewend bent. Afhankelijk van het download programma dat u gebruikt, kan het tot een half uur na downloaden voorkomen dat uw telefoonverbinding mindere kwaliteit heeft.

Indien iin van de bovenstaande adviezen uw storing niet heeft verholpen, vernemen wij dat graag. Vriendelijk verzoeken wij u om in dit geval de onderstaande gegevens te sturen:

- een telefoonnummer (bij voorkeur mobiel), waarop u bereikbaar bent

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 14:31 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Jon schreef:
reactie 1 bestemd voor Maarten
Ja er zit structuur in het is telkens na ongeveer 3 kwartier uit m'n hoofd 43 minuten en nog wat seconden. Zit er zonder dat ik het weet misschien een beveiliging op die de verbinding automatisch verbreekt?


Je zou het haast denken,maar dat is niet het geval (voor zover ik weet)
Belangerijk is dat er struktuur in zit en dat het repeterend is.Ik heb niet gelezen of je gebruik maakt van p2p programma's dan wel van een dect systeem


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 15:28 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
@jon: dank voor de zelfhulp handleiding.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling