Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 03 mei 2025 06:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: ipb en voicemailmelding
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2006 23:56 

EEN VRAAG:
Sinds een paar maanden heeft mijn moeder ( 82 ) Internet Plus Bellen via KPN. Of ze daar echt mee geholpen is, weet ik niet, maar we gaan het maar niet meer terugdraaien. Wat ze nu mist is een melding dat haar voicemail is ingesproken. Ik heb gezien dat de Madrid 25 hiervoor geschikt zou zijn, maar kan er niets over vinden op de Primafoonsite. Bovendien hebben we net een nieuw toestel voor haar gekocht, nog niet wetende dat ipb niet aan voicemailterugmelding doet. Ik zal langs de winkel moeten. Heeft er iemand nog een tip voor een ander toestel? ( voicemail via email is geen optie voor mijn moeder). OF: zal ik niet gewoon een antwoordapparaat voor haar aanschaffen, of zitten daar ook nog addertjes onder het gras. Ik hoop dat er iemand is die hier ervaring mee heeft>

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 okt 2006 10:14 

Een voicemail melder is volgens mij niks anders dan een apparaat die wanneer er na 5 belsignalen aangeeft dat er gebeld is en niet opgenomen. Dus er wordt geen aparte melding verstuurd. Bij IPB staat voicemail standaard op 4 belsignalen, dit kan je zelf in telefoniebeheer wijzigen naar 5 of anders 6 belsignalen. Ik zou dit eerst proberen.

Gaarne bericht als bovenstaande gelukt is. :wink:

Een los antwoordapparaat is een goed alternatief. Je hebt diverse Dect toestellen met een ingebouwde antwoordapparaat. Neem wel zo'n toestel met toetsen op het basisstation voor afluisteren, wissen, e.d.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 okt 2006 21:45 

het is helaas iets ingewikkelder: Bij een gewone telefoonlijn kan je de voicemail instellen op terugbellen als er een bericht is ingesproken: vm belt je, en als je thuiskomt zie je dus eerst op je telefoon het nummer van degene die gebeld heeft, en daarna het nr van vm. Staat dat laatste er niet, dan is de vm dus niet ingesproken. Heel handig, alleen bij ipb werkt dit niet, behalve dus met het toestel Madrid. Allen, we hadden net een gewoon dect tsl voor haar gekocht, met nummermelding. Ben benieuwd of er nog andere mogelijkheden zijn dan nu weer een nieuw toestel gaan kopen.
P.S. Ze heeft geen voicemailmelder, en die zijn ook niet meer te koop

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]