Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu ma 25 nov 2024 18:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lijnmeting gedaan
BerichtGeplaatst: di 16 jan 2007 12:52 
Offline

Geregistreerd: ma 01 jan 2007 14:50
Berichten: 122
Dag allen,

afgelopen maandag is een lijnmeting bij mij thuis gedaan, en het bleek dat de lijn niet best was. De monteur heeft deze slechte lijn aangemeld bij "een afdeling", en "een afdeling" belt me "binnen enkele dagen" terug.

Voordat ik stresserig ga bellen: wat is een redelijke termijn waarop ik teruggebeld "moet" zijn? Ik wil wel druk op de ketel houden; heb nu al 2 weken geen beschikking over de betaalde dienst Mine.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lijnmeting gedaan
BerichtGeplaatst: di 16 jan 2007 14:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
hoevenm schreef:
Dag allen,

afgelopen maandag is een lijnmeting bij mij thuis gedaan, en het bleek dat de lijn niet best was. De monteur heeft deze slechte lijn aangemeld bij "een afdeling", en "een afdeling" belt me "binnen enkele dagen" terug.

Voordat ik stresserig ga bellen: wat is een redelijke termijn waarop ik teruggebeld "moet" zijn? Ik wil wel druk op de ketel houden; heb nu al 2 weken geen beschikking over de betaalde dienst Mine.


Binnen een dag of 3 moet dat toch zeker, als ze terug bellen want dat doen ze ook vaak niet, gewoon druk op de ketel houden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2007 17:15 
Offline

Geregistreerd: wo 10 jan 2007 11:44
Berichten: 44
Kijk er niet raar van op als het 2 weken duurt.

_________________
MultiPlay ServiceDesk medewerker
- IPB KPN
- IPB HetNet
- IPB Planet
- Slim bellen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2007 18:43 
Offline

Geregistreerd: ma 01 jan 2007 14:50
Berichten: 122
Hmmm, eigenlijk.... Kijk ik er wel een beetje raar van op. Weet iemand wat er precies verteld kan worden na twee weken? Is mijn probleem (veel te lage snelheid met ADSL2+) dan ook opgelost?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lijnmeting gedaan
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2007 19:03 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
hoevenm schreef:
Dag allen,

afgelopen maandag is een lijnmeting bij mij thuis gedaan, en het bleek dat de lijn niet best was. De monteur heeft deze slechte lijn aangemeld bij "een afdeling", en "een afdeling" belt me "binnen enkele dagen" terug.

Voordat ik stresserig ga bellen: wat is een redelijke termijn waarop ik teruggebeld "moet" zijn? Ik wil wel druk op de ketel houden; heb nu al 2 weken geen beschikking over de betaalde dienst Mine.

Een slechte lijn kan liggen aan de route vanaf de telefooncentrale naar jouw huis. Als er geen kabelverdeler er tussen zit zal er laswerk(graafwerk) verricht moeten worden om een andere aderpaar te nemen. Dit kan wel 6 weken duren. Als er vorst in de grond is langer, want dan mogen ze niet graven.

Als er een kabelverdeler tussen zit kunnen ze een andere aderpaar nemen tussen telefooncentrale en de kabelverdeler. De lijnverbinding tussen de kabelverdeler en jouw ISRA-punt kan ook slecht zijn. Men kan de tweede reserve aderpaar op het ISRA-punt gebruiken. Vaak is hier ook laswerk voor nodig.

Als er een kabelverdeler tussen zit had de monteur ook moeten testen tussen ISRA-punt en kabelverdeler en tussen kabelverdeler en de telefooncentrale om de lijnkwaliteit te bepalen.

Al met al ben ik bang dat ze niet veel moeite zullen doen en zeggen dat de lijn niet geschikt is voor Mine. Je hebt dan nog steeds een lijn met slechte kwaliteit voor IPB. Kortom je moet zelf er veel energie in steken om een goede lijn te krijgen en Mine te behouden. :(

En die enkele dagen voor terugbellen is nu al een week. :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2007 19:13 
Offline

Geregistreerd: ma 01 jan 2007 14:50
Berichten: 122
Maar... er is een lijnmeting gedaan, en de lijn was geschikt bevonden voor Mine. Vandaar dat ik IPB Lite met Mine afgeleverd heb gekregen. Daar komt nog bij dat Mine het na installatie 4 weken GOED heeft gedaan.

't Is toch een beetje gek dat de klant veel energie moet steken in het goed krijgen van een KPN-lijn?

En, ik WEET nog niet eens wat het probleem nou eigenlijk is. Misschien is het wel helemaal geen probleem met de kabels...?

Wat moet ik nu doen? Kan iemand mij adviseren? Ik voel er niet zoveel voor om maar te wachten op het wassende water...

Ik vind mijn geval behoorlijk in contrast met de servicemeldingen. Stukje daaruit: "Als u MINE afneemt van ons kan uw televisieontvangst verstoord zijn. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen."

Ik heb niet erg het gevoel dat er alles in het werk gesteld wordt om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.


Laatst bijgewerkt door hoevenm op za 20 jan 2007 19:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2007 19:16 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Je kan een reactie afwachten van KPN, maar ik zou zelf contact opnemen en vragen waarom er niet teruggebeld is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2007 19:23 
Offline

Geregistreerd: ma 01 jan 2007 14:50
Berichten: 122
Yep, heb ik vrijdag gedaan. Ik kreeg een zeer vermoeid klinkende (en weinig klant-helpende) persoon aan de lijn die alleen kon melden "u wordt volgende week teruggebeld".

Het lijkt wel of ik zeur.

Heeft het zin om het abonnement te downgraden naar IPB GO (nu IPB Lite)? Zodat dan Mine, met mijn 9.5Mb, weer gaat werken?

Graag advies!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2007 19:30 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
hoevenm schreef:
Yep, heb ik vrijdag gedaan. Ik kreeg een zeer vermoeid klinkende (en weinig klant-helpende) persoon aan de lijn die alleen kon melden "u wordt volgende week teruggebeld".

Het lijkt wel of ik zeur.

0900-0244 of de helpdesk bellen heeft geen zin. Bel 0800-0407(kan nu nog) en meld het als een storing en vraag naar de naam van de medewerker en noteer die. Het beste is om niet te vertellen dat het een lopende storing is. Tenzij de storing in het systeem staat en de medewerker dat aangeeft.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2007 19:33 
Offline

Geregistreerd: ma 01 jan 2007 14:50
Berichten: 122
Dank je voor je reactie.

Heb je advies over die downgrade? Ik zou dan net voldoende bandbreedte moeten hebben voor IPB Go en Mine (ik heb nu 9.5Mb)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2007 20:18 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
KPN houdt 8Mb aan voor Mine. Dus die 9,5Mb. is 1,5Mb(Go) + 8Mb(Mine).
Ik weet niet wat Speedtest voor snelheid aangeeft, maar als dit ± 160 Mb/s is heb je de snelheid van een Go en betaal je voor Lite. Als de problemen met Mine voortgekomen zijn door een hogere abo, dan kan je verzoeken tijdelijk naar Go te downgraden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2007 20:48 
Offline

Geregistreerd: ma 01 jan 2007 14:50
Berichten: 122
Mijn speedtest is 330, dus de download is zoals het zou moeten zijn met IPB Lite.

Kennelijk heb ik dus te maken met problemen i.v.m. eenhogere abbo, en zou het tijdelijk probleem verholpen kunnen worden met een Go-abonnement.

Uiteraard wil ik wel weer naar Lite, maar pas als ik voldoende bandbreedte heb.

Duurt de omzetting van Go naar Lite inderdaad 5 werkdagen? Kan ik het via een telefonisch gesprek met de helpdesk ook "even" laten proberen, of met Go Mine weer gaat werken?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2007 20:51 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Als het eerst via de administratieve kant van KPN gaat wel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2007 21:05 
Offline

Geregistreerd: ma 01 jan 2007 14:50
Berichten: 122
sorry hoor :)

is er ook een andere kant om dit te regelen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2007 21:28 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Als je een 2e lijns medewerker aan de lijn krijgt kan die dat wellicht meteen doen. Alleen blijf je Lite betalen tot het abo administratief naar Go gezet is.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling