hoevenm schreef:
Dag allen,
afgelopen maandag is een lijnmeting bij mij thuis gedaan, en het bleek dat de lijn niet best was. De monteur heeft deze slechte lijn aangemeld bij "een afdeling", en "een afdeling" belt me "binnen enkele dagen" terug.
Voordat ik stresserig ga bellen: wat is een redelijke termijn waarop ik teruggebeld "moet" zijn? Ik wil wel druk op de ketel houden; heb nu al 2 weken geen beschikking over de betaalde dienst Mine.
Een slechte lijn kan liggen aan de route vanaf de telefooncentrale naar jouw huis. Als er geen kabelverdeler er tussen zit zal er laswerk(graafwerk) verricht moeten worden om een andere aderpaar te nemen. Dit kan wel 6 weken duren. Als er vorst in de grond is langer, want dan mogen ze niet graven.
Als er een kabelverdeler tussen zit kunnen ze een andere aderpaar nemen tussen telefooncentrale en de kabelverdeler. De lijnverbinding tussen de kabelverdeler en jouw ISRA-punt kan ook slecht zijn. Men kan de tweede reserve aderpaar op het ISRA-punt gebruiken. Vaak is hier ook laswerk voor nodig.
Als er een kabelverdeler tussen zit had de monteur ook moeten testen tussen ISRA-punt en kabelverdeler en tussen kabelverdeler en de telefooncentrale om de lijnkwaliteit te bepalen.
Al met al ben ik bang dat ze niet veel moeite zullen doen en zeggen dat de lijn niet geschikt is voor Mine. Je hebt dan nog steeds een lijn met slechte kwaliteit voor IPB. Kortom je moet zelf er veel energie in steken om een goede lijn te krijgen en Mine te behouden.
En die enkele dagen voor terugbellen is nu al een week.