Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 02 mei 2025 14:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 00:40 

Hoi allemaal,

Eindelijk is mijn IPB ISDN pakket binnen. Alles aangesloten en kon gelijk het internet ermee op. Dat is dus prima!

Nu stap 2: de verdere portering in gang zetten, maar dit levert nog een probleem op.

Ik heb een HomeVox ISDN centrale maar daarvan is de voeding dood. Via de hoofdISDN telefoon hier thuis kan ik wel bellen.

Nu op Tel1 een analoge telefoon aangesloten. Deze geeft WEL een kiestoon maar als ik vervolgens het porteringnummer bel krijg ik geen gehoor, ook het voice-over-ip lampje brand niet! Wel het lampje van Tel1 (als ik de hoorn op neem).

In de beschrijving valt te lezen dat ik de analoge uitgang van de ISDN centrale moet verbinden met de LINE van de Experia box. Gezien de ISDN centrale dood is heeft dit dus geen zin. Welke lijn moet ik aansluiten op de Experia (LINE) om het werkend te krijgen (dit is een analoog stekkerje?) m.a.w. wat voor een signaal verwacht de Experia box op de LINE ingang zodat ik dat nummer kan bellen via de analoge telefoon op TEL1????

Hopelijk hebben jullie hiervoor een oplossing! Ik kan me voorstellen dat niet iedereen een centrale heeft dus hoe werk ik hier omheen? Of zou het zo kunnen zijn dat ADSL wel werkt en het voice-over-ip lampje pas over een paar dagen gaat branden zodat ik dat nummer kan bellen?! Volgens mij heb ik het verder wel goed aangesloten al zit er nu nog niks op de LINE ingang. :?

Graag jullie advies en alvast bedankt voor evt. reacties!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 00:52 
Site Admin

het voip lampje moet branden; anders kan je de activering van ipb niet in gang zetten.
volgens de handleiding moet het voiplampje in ieder geval na 60 min gaan branden, zo niet neem dan even contact op met helpdesk (0800-0407 = gratis).
wat je zelf nog kan proberen, is het hele kleine knopje op de eb met bv. paperclip ongeveer 15 sec ingedrukt te houden. hierna start de eb opnieuw op en wordt alles opnieuw geladen.
mocht dit geen resultaat hebben, bel dan even met genoemd nummer.

begrijp alleen niet hoe je isdn-toestel het doet terwijl de isdncentrale dood is, of heb je de telefoon rechtstreeks aangesloten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 01:02 

jwagenaar schreef:
het voip lampje moet branden; anders kan je de activering van ipb niet in gang zetten.
volgens de handleiding moet het voiplampje in ieder geval na 60 min gaan branden, zo niet neem dan even contact op met helpdesk (0800-0407 = gratis).
wat je zelf nog kan proberen, is het hele kleine knopje op de eb met bv. paperclip ongeveer 15 sec ingedrukt te houden. hierna start de eb opnieuw op en wordt alles opnieuw geladen.
mocht dit geen resultaat hebben, bel dan even met genoemd nummer.

begrijp alleen niet hoe je isdn-toestel het doet terwijl de isdncentrale dood is, of heb je de telefoon rechtstreeks aangesloten.

Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal het morgen weer eens verder gaan uitpluizen. De ISDN telefoon is aangesloten op de ISDN centrale en doet het gewoon ondanks dat de voeding van de centrale dood is (dit is al ruim een jaar zo ;-)) aan die centrale had ik dus niets meer, analoge toestellen doen het niet meer via de centrale.

Maar back on topic. Het lampje van VOIP moet dus (ook zonder dat de LINE van Experia is aangesloten) gaan branden?! Internetten gaat namelijk prima!

In dat geval zal ik em eens een harde reset geven (al wel een keer gedaan, maar ik geloof geen 15 sec. maar 3 sec. ingehouden) ...mischien is dat het dan. En anders bellen dus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 09:03 

Mbt de harde reset,maak daar maar 30 tellen van maar doe het niet veel langer en ook niet te vaak !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 09:51 

Maarten schreef:
Mbt de harde reset,maak daar maar 30 tellen van maar doe het niet veel langer en ook niet te vaak !

Hmm...das aardig lang, bij andere apparaten is 3 sec. voldoende dus dacht ik dat dat bij de Experia box ook zo zou zijn. Maar ga het eens proberen! Bedankt voor jullie hulp zo ver!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 21:48 

Geprobeerd. Maar ook dit werkt niet!

Zou het kunnen zijn dat dit pas 31 okt. gaat branden? Ik had namelijk bij mijn bestelling aangegeven dat de ingangsdatum 31-10 moest zijn ivm. met mijn nog lopende contract bij Orange. Alleen toen ik de Experia box kreeg kon ik ook niet meer internetten. Deze toen aangesloten en toen kon ik weer het internet op. Dus zou dat VOIP lampje moeten branden of bestaat er een kans dat dit pas de 31e of 1 november in gaat?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 22:14 

Als de lijn door Orange gesloopt zou zijn dan kan ik wel begrijpen dat je kunt internetten.Wat voor abbo had je bij Orange ? Via hun eigen netwerk of via KPN ? Anders is een belletje op 0800-0407 natuurlijk snel gedaan.Je kunt het nu nog doen dan krijg je direct de tweedelijns !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2006 13:21 

Ik had een Orange Lite abbonement. Destijds afgesloten bij Wanadoo. Dit was een 'connected by KPN' abbo.

Via orange kan ik niet meer internetten. Mijn internet lag s'avonds ineens plat en de volgende dag lag de Experia box op de mat. Aangesloten en weer internet.

Ik zou zeggen dan moet het ook zo ver klaar zijn dat ik dat porteer nummer kan bellen. Maar geen VOIP lampje. Experia box ook al een keer ge-reset. Dus als ik je goed begrijp kan ik het beste even bellen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2006 14:09 

Ja idd als het Voip-lampje uit blijft zul je even contact op moeten nemen met de tweedelijns support,maar gezien de wachttijden kun je dit beter in de avond doen of vroeg in de morgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2006 20:18 

@P@ul: Brandt het Wifi ledje wel of niet?

1- Wifi brandt wel en VoIP niet, dan zijn jouw gegevens gedeeltelijk in de KPN database geladen. Bel de Helpdesk en laat hun het VoIP gedeelte nakijken.

2- Brandt het wifi ledje niet, dan zijn waarschijnlijk jouw gegevens nog niet in de KPN database geladen. Check de firmwareversie in de EB via de webinterface.

Het beste is de 2e lijns helpdesk te bellen, deze kunnen jouw IPB status bekijken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 okt 2006 17:16 

Wifi ledje brandt ook niet!

Hoe kom ik in die setup. Ik weet dat ik via 192.168.2.1 bij het inlogscherm kom. Maar wat ik het wachtwoord hiervoor?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 okt 2006 19:16 
Site Admin

standaard wachtwoord: admin

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 okt 2006 20:19 

P@ul schreef:

Dan zullen jouw gegevens nog niet in de database bij KPN staan en zal je moeten wachten tot 31-10-2006. :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 okt 2006 12:48 

Marcel schreef:
P@ul schreef:

Dan zullen jouw gegevens nog niet in de database bij KPN staan en zal je moeten wachten tot 31-10-2006. :(

Okay, dus ik moet nog even geduld hebben ipv meteen te bellen naar KPN. Dan wacht ik het nog even af. 1 november moet het dan werken.

Bedankt voor jullie reacties!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]