Weer een update:
Kreeg vandaag een mailtje van KPN: excuses voor de opgelopen vertraging blablabla ......
De vraag die ik had gesteld was simpel: wil KPN in dit specifieke geval de monteurskosten hoe dan ook op zich nemen? (let wel: mail van een paar weken geleden)

Het antwoord was grappig. ('k Heb er een klein stukje tussen weg gehaald dat minder interessant was ... even voor de duidelijkheid.)
Citaat:
Voor het door u ondervonden probleem is een aantal oorzaken en oplossingen mogelijk. Telefonisch kunnen wij een betere en snellere analyse maken en direct op uw vervolgvragen reageren. Uw vraag betreffende uw internetverbinding is daarom doorgestuurd naar de afdeling die dit gaat behandelen onder registratienummer: XXX-XXXXXXXX Er wordt zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen. Wanneer het probleem betreffende uw internetverbinding is verholpen, kunnen wij u eventueel tegemoetkomen in de kosten. Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Heel mooi hoor, dat ze mijn probleem gaan behandelen ... maarre ... ik vroeg toch alleen maar of zij de rekening zouden betalen? Waarom moet dat telefonisch met mij nog geanalyseerd worden? Er heeft trouwens inmiddels ook al iemand gebeld maar ik was niet thuis ... en m'n moeder begreep niet waar die man het over had

Wat is er nou zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ze niets aan me hebben ... telefonisch gesproken? En ik had dat feit nog wel in hoofdletters en meerdere malen in de mail gezet. Dus aan de ene kant blij dat er blijkbaar nog steeds beweging in zit maar aan de andere kant toch een beetje geïrriteerd omdat het, ondanks alles, tòch telefonisch moet gaan gebeuren. Is ja of nee typen zo ontzettend moeilijk? Zucht, ik word hier zo moe van ...

Sorry maar ik moest dit even kwijt ...
EDIT
Update in een update: net gebeld door technische helpdesk.
Hij: ja, uw lijn is helemaal okee
Ik: Oh, maar iemand van Webcare zei dat de kwaliteit niet goed was
Hij: hm, dat was toen maar nu is de lijn helemaal goed hoor.
Ik: beetje vreemd maar okee ... waar belt u nu eigenlijk voor?
Hij: ik heb een storing door gekregen (klinkt net als Jomanda) en die probeer ik op te lossen
Ik: maar mijn mail ging maar om één vraag en die was of KPN me wilde matsen met de kosten
Hij: hahaha daar kan ik geen uitspraken over doen want ik ben van de technische helpdesk. Ik kan een monteur sturen die eventueel een andere EB gaat proberen maar verder niets. Wat u wel kunt doen is (let op!) even een mail sturen naar de klantenservice.
Ik: hahahaha da's grappig ... 4 keer al gemailt en nevernooit antwoord ... nee dank u ... been there, done that
Hij: nou dan kan ik helaas niets voor u betekenen
Daar laat ik het even bij. Er is natuurlijk meer besproken maar eigenlijk was het hele gesprek zo ...
Hij behandelde me alsof ik een of ander achterlijk wezen ben maar ik heb een probleem met m'n spraak. Dat maakt me nog niet achterlijk!! (dieco is een beetje boos)
Het gesprek heeft me heel erg veel energie gekost dus ik ben nu kapot

Het spijt me als ik een beetje ongenuanceerd overkom, maar dit is duidelijk niet mijn dag ... qua gezondheid dan, maar daar zal ik jullie verder niet mee vervelen.