Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 03 jul 2025 06:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 11:35 

Even een soort update:

Ik heb nog een mailtje lopen bij KPN waarin ik verzoek om een schriftelijke toezegging dat KPN alle eventuele kosten op zich zal nemen.
Twee eerdere mailtjes werden -tot nu toe- niet beantwoord dus dit is mijn laatste ultieme poging.
In deze mail heb ik een link naar dit topic gezet met het vriendelijke verzoek dit door te lezen zodat mijn verhaal duidelijker wordt. (scheelt mij veel typwerk)
Als ze contact opnemen met E. Weis, dan hoop ik natuurlijk dat er een goed woordje voor me gedaan wordt ;-)
Ik hoop toch stilletjes nog steeds op de goodwill van KPN.
Tot zover de update.

Ik hou jullie op de hoogte ...

@eweis: ik weet dat je je best voor me doet en ik verwijt jou ook absoluut niets.
Het is zelfs erg fijn om te weten dat er wel KPN-ers zijn die klantvriendelijk zijn.
M'n dank is groot!! :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 13:40 

Ik hoop voor je dat het allemaal zo "gebogen" kan worden dat je het opgelost krijgt zoals je het graag wil zien.

Toch blijf ik bij dat gene wat ik al een aantal keer heb gemeld.
We horen het vanzelf.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 13:37 

Hallo,

Ik ben, samen met onze huishoudelijk hulp, ten einde raad een beetje op onderzoek uit geweest in de meterkast. Moet haast een erg lachwekkende aanblik zijn geweest. Zij showde de kabeltjes enzo en ik identificeerde ze van een afstandje, maar ik heb het nu in elk geval wel even iets beter kunnen bekijken. En ik denk dat de aansluiting niet is zoals het hoort te zijn. Voor zover ik het kon zien was het zelfs heel erg (onnodig) ingewikkeld gemaakt.
We konden het ISRApunt niet zien. Dènk dat ie onder de vloer zit maar weet het niet zeker.

Telefoon1: 2 aders => verdeeldoosje => 2 aders naar bovenverdieping +1 telefoonkabel naar EB

Telefoon2: 2 aders => verdeeldoosje => telefoonkabel naar EB

ADSL: 2 aders => verdeeldoosje => CAT5 naar EB

En volgens mij zou het moeten zijn:

ISRA => adsl-ingang EB => computer, tel1, tel2

Klopt mijn idee zo'n beetje?
En zou de oorzaak van mijn lagere snelheid (mede) daarin kunnen zitten?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 13:47 

ISRA => adsl-ingang EB => computer, tel1, tel2
Dit is inderdaad de manier waarop het hoort te zitten.
In sommige gevallen kan er nog een splitter tussen ISRA en DSL van de EB zitten.

Het zou heel goed kunnen zijn dat daar de oorzaak zit van de kwaliteit van de lijn.
De meting die ik uitvoer gaat namelijk tot en met de EB. Alles wat daar tussen zit kan invloed uitoefenen op de kwaliteit.

Kun je anders iets van een foto maken en plaatsen?
Misschien dat t dan duidelijker wordt.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 14:34 

Hmm ... ik kan inmiddels niet meer inloggen op m'n EB ... vreemd.
@eweis: Kun jij vanaf jouw plekkie zien wat er mis is?
Ik moet even aan iemand vragen of die een foto voor me wil maken, dus dat wordt vanavond of morgen.
Hoe kun je zien of de aansluiting in de woonkamer misschien het ISRA-punt is?
Als ik daar ook een foto van maak, kan iemand dat dan voor me bekijken?

We zijn zo ongeveer de hele morgen bezig geweest en ik ben nu helemaal af ... zucht ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 15:01 

Over het algemeen kunnen we aan het type ISRA wel zien of het ook daadwerkelijk een isra punt is.
Beetje gek geformuleerd maar je snap me wel neem ik even aan.

Ik kan niet zo 1 2 3 zien wat de reden is waarom jij niet kunt inloggen op de EB.
Dat is onder andere afhankelijk van de foutmelding die je dan kunt krijgen.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 00:03 

Is er geen forum-lid in de buurt die even een foto kan maken?

Als ik kon had ik het gedaan, altijd leuk om iemand te helpen.
Maar goed, dan had ik ook eens goed naar de bekabeling gekeken meteen natuurlijk... :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 08:35 

Ik ga zometeen m'n moeder uitleggen hoe ze de foto's moet maken en dan is het hopen dat het lukt ;-)

Citaat:
Als ik kon had ik het gedaan, altijd leuk om iemand te helpen.
Maar goed, dan had ik ook eens goed naar de bekabeling gekeken meteen natuurlijk... :wink:

Ach, ik denk maar zo: de intentie is goed en daar ben ik al blij mee :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 10:17 

Ik heb vanmorgen, op verzoek van eweis, even een paar foto's gemaakt om alles enigszins duidelijk te maken.
http://home.kpn.nl/emmel076/IPB.htm
De foto's zijn voorzien van tekst en waar mogelijk uitleg.

Als alles klopt zou ik het erg prettig vinden als iemand me stap-voor-stap (zo gedetailleerd mogelijk) uitlegt wat ik nu moet gaan doen en hoe.
Bij voorkeur zonder stekkertjes want die heb ik niet en zijn hier in dit dorp ook niet verkrijgbaar.
Welke aderparen moet ik gebruiken? Ook zou ik graag duidelijk weten op welke kabeltjes spanning staat ... en waar ik dus absoluut vanaf moet blijven ;-)
En ... hoe kan ik 2 telefoons op tel1 aansluiten (één op benedenverdieping en één op bovenverdieping). Dus, zelfde nummer op 2 telefoons.

ALS de IS/RA inderdaad in de woonkamer zit, kan ik alle benodigdheden daarheen (laten) verhuizen.
In die kamer heb ik in elk geval alle ruimte om redelijk overal bij te kunnen en dan kan ik dus ook proberen e.e.a. zelf opnieuw aan te sluiten.
Dat zou wel enorm gaaf zijn ...

Grtz

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 12:54 

Hallo bedankt voor de foto's.

Je eerste foto in de woonkamer is inderdaad het ISRA-punt.
Wat een chaos in de meterkast zeg!

Vanaf het ISRA-punt moet de EB aangesloten worden op een afstand (lengte van de kabel uiteraard) van minder dan 2 meter.
Dan krijg je vanaf de EB dus een kabel van tel1/phone1 naar je telefoontoestel in bijvoorbeeld je woonkamer.
En van tel2/phone2 een kabel naar je telefoontoestel bij de computer.
Vanaf netwerk1 een kabel naar je computer.
Voor de duidelijkheid, tussen isra en modem geen splitter plaatsen en de lengte van de kabels van netwerk1 en phone mogen langer zijn dan 2 meter.

Als je nu een monteur op bezoek zou krijgen, zou je inderdaad kosten moeten gaan betalen dus als je het mogelijk is zou ik proberen iemand er bij te halen die dat voor jou wil aanpassen.

succes en laat t maar weten als het wel of niet goed gaat.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 13:19 

Waarom zo stellig zeggen dat de aansluiting in de woonkamer het ISRA punt is?
Vanuit de meterkast-dradenbende gaat er toch juist een draadje naar die aansluiting in de woonkamer?

Had er niet een ISRA-punt in de meterkast moeten zitten en vandaar uit naar de woonkamer?
Zo zit het althans in mijn meterkas, er komt een kabel vanuit de "grond" of kruipruimte en die zit op het ISRA-punt.
Heeft er op die draar een echt ISRA-punt gezeten maar is weggehaald door iemand anders?

Het is inderdaad wel een enorme draden bende, en je wilt het ook nog eens doen zonder stekkertjes en dat lijkt me niet zo verstandig.
Juist met al die stekkers is het gemakkelijk aansluiten.

In het installatie-pakket wat je bij IPB kreeg zat al dit materiaal bijgesloten.

Jammer dat je niet iemand kent die een beetje handig is in dit soort zaken, het is reuze eenvoudig en goed te doen.
Het secuur aansluiten van alle kabels kan veel ongemak voorkomen maar daar ben je helaas al achter gekomen..... :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 13:32 

Er komt in onze meterkast een grijze kabel (volgens mij CAT5) vanuit de kruipruimte binnen ... maar dat is hetzelfde soort kabel als de rest van de CAT5-kabels.
Afgaande op de troep die ervan gemaakt is in de meterkast, kan ik er wel bijna vanuit gaan dat degene die dit heeft aangesloten op de een of andere manier onder de vloer de kabel vanaf ISRA naar meterkast heeft getrokken. Ik zou er inmiddels helemaal niet raar meer van opkijken ;-)
Man, toen ik die foto's zag schrok ik toch wel even ... hoe kan iemand dàt nou zo doen?! En wat was ik blij dat ik geen monteur had laten komen :lol:
Een gewaarschuwd mens telt voor twee dus het lijkt me duidelijk dat ik die persoon nooit meer om hulp vraag.

Wat ik ook al zo vreemd vond: op internet lees ik overal dat er in het installatiepakket stekkertjes en zo'n tang zitten.
Ik kijken ... niet dus!

@eweis: je weet heel zeker dat dat het ISRA-punt is??

Bij gebrek aan handige hulpjes gaat deze jongedame het eerst eens even helemaal zelf proberen.
Stap voor stap ... heel kalm aan ...
Eerst maar eens even moed verzamelen ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 14:07 

Dieco,

Ik weet niet voor de volle 100% zeker maar van dat wat jij op de foto hebt kunnen krijgen is de eerste foto een isra punt (er zijn door de jaren heen natuurlijk meerdere soorten uitgebracht)

In de meterkast komen de meeste aansluitingen voor maar een enkele keer hebben mensen ze in de slaapkamer, kruipruimte inderdaad, hal, woonkamer of zelfs zolder dus het is niet vreemd dat het in de woonkamer zit.

mail me aub je postcode en huisnummer nog even door, soms kan ik door middel van een meting daadwerkelijk "zien" waar de aansluiting zit.

Als je de aansluiting al zelf wilt gaan proberen aan te passen, dan raad ik je aan om die hele bende uit de meterkast te "slopen", en precies zoals je op je eigen tekening hebt laten zien, te werken met hele kabels dus geen splittertjes of verdeeldoosjes gebruiken.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 14:19 

eweis schreef:
Als je de aansluiting al zelf wilt gaan proberen aan te passen, dan raad ik je aan om die hele bende uit de meterkast te "slopen", en precies zoals je op je eigen tekening hebt laten zien, te werken met hele kabels dus geen splittertjes of verdeeldoosjes gebruiken.

Ik weet dat het beter is om complete kabels te gebruiken, maar de kabels naar mijn slaapkamer lopen onder de vloer en stoppen in de meterkast. Daar kan ik niets aan veranderen. Vandaar dat ik wel een complete kabel van EB naar meterkast kan maken (hoop ik) en daar moet ik een soort koppeling maken ... Ik zou niet weten hoe ik dat anders moet doen.

Maakt het ook nog uit welke aderparen ik gebruik of stel ik nu een hele stomme vraag? :oops:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 14:29 

Hallo,

Helaas geeft de meting niet aan of het specifiek in de woonkamer moet zitten of dat het ook ergens anders kan zitten.

Ik heb gekeken of ik via logistiek voor jou een tang een RJ-stekkertjes kan versturen maar aangezien dat niet in het installatie pakket zit (alles werkt namelijk op kleur en die kabels zijn al vooraf gemaakt) kan ik ze niet naar je toe versturen. Als dat wel kon wat het natuurlijk geen probleem geweest.

Misschien bied iemand het wel aan op een verkoop pagina, en anders wordt het een handyman achtige winkel waar je die dingen kunt halen.
RJ45 stekkers + UTP CAT5 voor internet kabels.
RJ11 stekkers + telefonie kabel voor telefoonkabeltje.

mvg.
E. Weis.
KPN Webcare Team.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]