Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 11 mei 2025 04:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 dec 2007 20:08 
Offline

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 21:14
Berichten: 37
HORNY schreef:
je kan bij telfort de snelheid testen bij hun op de site
ik kan ongeveer een snelheid van 8 mb halen dus is nog best wel lekker


Heb ik ook al gedaan. De teller is binnen no-time op 20 MBit!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 dec 2007 08:42 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
En dat is een theoretische waarde waarbij de overhead van ongeveer 10 % nog niet verwerkt is alsmede de kwaliteit van koperdraad,j eigen netwerk etc.Maw een mooie meting maar in de praktijk betwijfel ik of je het ook zult gaan halen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 dec 2007 11:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
de teller komt bij mij niet verder dan 8 mbit
dit zal ook best wel eens kunnen kloppen want ook de kpn kan hier niet een sneller abbonement leveren dan 8 mbit

_________________
al ben je nog zo snel een leugen achter haald je wel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 dec 2007 12:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Als je uiteindelijk minder snelheid haalt dan die 20Mb is dat niet zo erg als je tenslotte veel minder per maand betaald.

Ik ging tenslotte over voor "hetzelfde" maar mijn maandbedrag werd veel lager.
Dat was voor mij dé drijfveer.
Als ik nu weer dubbele snelheid kan krijgen voor hetzelfde dan zou ik dat ernstig overwegen.
Het zonder telefoon komen te zitten was voor mij onmogelijk, nu denk ik daar anders over. Dat mag best even is nu mijn mening.

Ik zal de markt voor goedkope aanbieders wel in de gaten houden, overstappen is niet eng maar overstappen is leuk!
Moet de provider wel een beetje goed staan aangeschreven natuurlijk.
Als je van te voren kan lezen dat het bij iedereen echt bagger is dan zou ik het niet doen.

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 dec 2007 23:23 
Offline

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 21:14
Berichten: 37
Maarten schreef:
En dat is een theoretische waarde waarbij de overhead van ongeveer 10 % nog niet verwerkt is alsmede de kwaliteit van koperdraad,j eigen netwerk etc.Maw een mooie meting maar in de praktijk betwijfel ik of je het ook zult gaan halen.


lol, ik heb ook gecheckt met een postcode verderop in de (lange) straat en dan gaat tie langzamer en eindigt bij 18.

Wil nog steeds niet zeggen dat ik dat zal halen, maar ik ben wel benieuwd.

En als ik dan volgend jaar weer iets leukers (=goedkoper of sneller voor dezelfde prijs) zie, zou ik wellicht zomaar weer overgaan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 jan 2008 00:00 
Offline

Geregistreerd: di 28 aug 2007 18:27
Berichten: 18
anconakip schreef:
ik zit inmiddels bij Telfort. Perfect overgegaan.

Mijn download is nu 12 Mb. 4 keer sneller dus voor de helft van de prijs. Ook het bellen gaat perfect.


Het modem heb je erbij gekregen of zelf gekocht? Als je een modem gekregen hebt, wat voor modem zit erbij en is deze niet geheel of gedeeltelijk door Telfort dichtgetimmerd waardoor je zelf geen zaken kan instellen in het modem?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 jan 2008 00:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Als je op de site van Telfort kijkt zie je dat je een Zyxel modem krijgt.

Volgens mij dezelfde als die Tiscali ook altijd al had.
Is niet vreemd natuurlijk want gaat Tiscali niet op ik Telfort of is het net andersom.

Of het modem helemaal dicht is getimmerd weet ik niet.
Is daar op tweakers niet iets over besproken dat het wel zo is?

edit: ik lees er wel iets vreemds over de geboden snelheid.
Dat hangt ook af van de kwaliteit van het modem.......
En dat vind ik wel vreemd als je van Telfort het modem krijgt.....
Leveren ze dan meteen een "rampending"?.... :shock:

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 jan 2008 09:05 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Het Zyxel modem is transparant resp je kunt veel dingen zelf instellen,zolang je maar weet wat je doet :wink:

Robert,wat lees jij dan :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 jan 2008 09:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Maarten schreef:

Robert,wat lees jij dan :?:


Sorry... 8)

Maar ik las op de site van Telfort dat de snelheid ook afhangt van de kwaliteit van het modem.
Ja, dat modem krijg je van Telfort.

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 jan 2008 00:04 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Ok,persoonlijk hecht ik daar niet veel waarde aan tenzij het modem niet geschikt zou zijn voor die snelheid,maar dat is niet aan de orde.Meer heeft het mi te maken met de bekende afstand tot centrale,kwaliteit bekabeling,koperdraad etc.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 jan 2008 11:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Ik hecht er ook niet zoveel waarde aan maar ik vind dit een beetje een vreemde opmerking over hun eigen apparatuur...
Dat wilde ik duidelijk maken.... 8)

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jan 2008 00:40 
Offline

Geregistreerd: ma 20 maart 2006 10:54
Berichten: 285
Maarten schreef:
Ok,persoonlijk hecht ik daar niet veel waarde aan tenzij het modem niet geschikt zou zijn voor die snelheid,maar dat is niet aan de orde.Meer heeft het mi te maken met de bekende afstand tot centrale,kwaliteit bekabeling,koperdraad etc.


Precies,


Btw: allemaal nog de beste wensen :wink:

_________________
Don't feed the Trolls!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jan 2008 20:57 
Offline

Geregistreerd: di 17 okt 2006 19:30
Berichten: 27
Woonplaats: Almere
anconakip schreef:
hoevenm schreef:
anconakip schreef:
Uit controle van uw gegevens is gebleken dat uw InternetPlusBellen abonnement is ingegaan op 12-10-2006. Er geldt een minimale contractduur van één jaar.
Daarna geldt een opzegtermijn van één maand.


Dus ik ga meteen opzeggen per 1-1-2008.


Zei ik toch 8)

ja, klopt. Maar die miep aan de telefoon zei dat ik er nog weer een jaar aan vast zat.


Hallo,

Ik ben vandaag ook eens aan het rondzoeken geweest op de KPN site i.v.m. een mogelijke opzegging door mij.

In de te dowloaden Algemene Voorwaarden (van januari 2007) staat inderdaad dat verhaal van "stilzwijgend verlengen met 1 jaar". En op de site van KPN staat dat het na een vol jaar per maand kan worden opgezegd. Enigszins onduidelijke situatie dus.

En ik heb IPB net zo lang als jij. Om precies te zijn vanaf 17 oktober 2006.

Groeten, Alfons


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jan 2008 21:21 
Offline

Geregistreerd: zo 06 jan 2008 01:44
Berichten: 23
Ik zou gewoon bellen met de afdeling annuleringen. Die hebben de meest recente informatie.
En de algemene voorwaarden zijn afgelopen jaar wel veranderd...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jan 2008 14:01 
Offline

Geregistreerd: di 17 okt 2006 19:30
Berichten: 27
Woonplaats: Almere
anconakip schreef:
Toch nog reactie op mijn email naar KPN. En heel verrassend ook:

Geachte heer Ancona,

Naar aanleiding van uw vraag betreffende het beëindigen van uw InternetPlusBellen abonnement kunnen wij u als volgt informeren:

Indien u uw abonnement van InternetPlusBellen van KPN wenst op te zeggen, kunt u telefonisch contact opnemen met de Klantenservice via 0900-0244 (0,10 EUR per
minuut) zeven dagen per week van 08.00 tot 22.00 uur geopend.

Uit controle van uw gegevens is gebleken dat uw InternetPlusBellen abonnement is ingegaan op 12-10-2006. Er geldt een minimale contractduur van één jaar.
Daarna geldt een opzegtermijn van één maand.


Het is ook mogelijk om via een reply op deze e-mail kenbaar te maken dat u wenst op te zeggen. In dat geval vragen wij u om onderstaande gegevens retour te
zenden:

- Naam contractant:
- adres:
- postcode en woonplaats:
- betreffende telefoonnummer:
- (mobiel) telefoonnummer waarop u bereikbaar bent:

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

PvR
KPN


Dus ik ga meteen opzeggen per 1-1-2008.



Ik heb zojuist exact hetzelfde verhaal per mail gekregen. Alleen stond er bij mij een andere naam onder. En er wordt inderdaad niets gezegd over "stilzwijgend met 1 jaar verlengen".

Groeten, Alfons


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling