Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 19 apr 2025 05:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 185 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 09:31 

Robèrt schreef:
Na portering is de lijn niet "analoog" en ook niet "ISDN" meer.
Het is een "data" lijn geworden.

Technisch gezien wel. Maar hoe zit het met de administratie. Ook ik ben ex-isdn, maar kan niet geloven dat kpn zomaar die €75,-- zal vergeten. M.a.w, als ik van IPB af zou willen weet ik ook niet of dat zonder meer analoog zal zijn. Ik heb daar eigenlijk nog niet expliciet op gelet hoe dat bij anderen gegaan is.

Verder ben ik best tevreden met IPB (Go, Siemens EB)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 10:46 

Mijn lijn ligt "dood" aan de kant.... 8)
Ik ging over naar de kabel.

Ik kan niet met zekerheid zeggen dat mijn lijn daarom weer volkomen analoog is.
Is er een ADSL-provider waarbij het echt niets kost als je na één maand al weer opzegt?
Alleen al om het uit te vinden zou ik dat wel eens willen proberen..... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 12:28 

Ja, ik volg dit forum best goed en weet dat jij naar de kabel bent gegaan, maar wat nu als je terug naar een adsl provider wil? Of een eventuele volgende bewoner?

Ik ben nog steeds bang dat, zoals ik al schreef, kpn die €75,-- nog niet vergeten is. En die dus weer boven water komen als je terug wil naar adsl. Of ga je dan weer terug naar annex B?

Maar misschien ben ik ook te somber in deze dingen.

Ik heb trouwens nog niet echt plannen om een overstap te maken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 15:40 

Ik denk niet dat een eventuele volgende bewoner kan komen te zitten met dat ISDN of niet.
Dat zou toch wel een erge goeie zijn zeg.
Maar vlak KPN niet uit op dat gebied.

Toevallig heb ik een familie-lid gehad die een huis betrok waar de vorige bewoner KPN met een grote schuld liet zitten. Of mijn oom die schuld maar even wilde betalen voordat hij een telefoonaansluiting kreeg..... :shock:

Maar in mijn huis is en een AOP van de kabel en een ISRA-punt van de telefoon aanwezig.
Ik denk dat dit nooit problemen mag geven.

Maar wie weet, over een maand of 7-8 als ik weer mag overstappen doe ik dat misschien wel.
Ik vind overstappen nu "leuk" dus wie weet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 17:01 

Inderdaad, vlak kpn niet uit. Je verhaal over je oom zegt wat dat betreft genoeg natuurlijk. En ergens heb ik ook het rare gevoel dat die annex B lang in de administratie van kpn blijft hangen. Ook al is het technisch al lang niet meer van toepassing. En de eerste die naar echt analoog wil hangt dan dus ook. Maar nogmaals misschien zie ik te zwart wat kpn betreft.

In mijn huis heb ik ook aparte punten voor AOP (casema) en ISRA. Zitten niet echt bij elkaar trouwens.

Voor mij heeft overstappen niet zo veel zin. Ik heb niet echt de hoge snelheid nodig. Dus ik zal waarschijnlijk hooguit enkele euri per maand goedkoper uit zijn.

Wel denk ik er wel eens aan als ik bv. openSUSE 10.3 of een andere distributie wil downloaden. Een dvd duurt nu ongeveer 12 à 14 uur.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 21:56 

Snelheid is ook bij mij niet van doorslaggevend belang.
Ik ben met 768Kb begonnen en uiteindelijk op 6Mb gekomen.

Ik "load niet down" en dan is 6Mb echt snel genoeg.
Kinderen doen het wel maar die betalen het niet..... :shock:
Ik liet gewoon een tijdschrift kopen met een Ubuntu-dvd erbij.
Dat is ook een oplossing.

Internet moet gewoon goed werken, zonder poespas.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2008 17:17 

Ik heb zojuist contact gehad met een medewerker van Planet Internet over mijn aansluiting IPB (heb erbij verteld, dat ik voorheen een ISDN aansluiting had).
Ik wil nu dus wel eens van een medewerker van de provider horen wat mijn aansluiting nu daadwerkelijk voorstelt (ISDN, analoog....)
Mij werd verteld dat de aansluiting analoog is, en dat ik zonder problemen kan overstappen naar een andere provider, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2008 18:55 

dit blijft een lastig fenomeen.
Zelf had ik isdn en ben overgestapt op IPB.
'n tijdje terug is mijn aansluiting op een andere kaart gezet in de wijkcentrale (vanwege andere problemen).
De monteur die dat gedaan had belde mij op om te controleren of alles nog werkend was.
Toen ik 'm vroeg wat hij nou precies gedaan had vertelde hij dat mijn gedeelte op een andere kaart was aangesloten EN dat hij wat oude ISDN draadjes had weggeknipt.
Grote vraagtekens boven mijn hoofd; "ik héb toch isdn"???????
Nee mijnheer, u heeft toch IPB ??? Ja, uhh.......
Nou blijkt dus dat wanneer je overgaat naar IPB je niet echt meer een analoge aansluiting hebt en zeker geen ISDN aansluiting, maar een digitaal signaal van een andere orde.
Wanneer je helemaal van IPB of soortgelijke verbinding af wilt, dan moet jouw lijntje in de centrale OF terug naar analoog OF terug naar ISDN.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2008 20:00 

vankooten schreef:
Nou blijkt dus dat wanneer je overgaat naar IPB je niet echt meer een analoge aansluiting hebt en zeker geen ISDN aansluiting, maar een digitaal signaal van een andere orde.
Wanneer je helemaal van IPB of soortgelijke verbinding af wilt, dan moet jouw lijntje in de centrale OF terug naar analoog OF terug naar ISDN.

Ok, duidelijk verhaal. Bedankt!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2008 23:41 

Ik ben toch bang dat het hele ISDN netwerk uiteindelijk weer komt te vervallen.....

Als ik lees wie hier allemaal ISDN hebben gehad dan zijn we met een grote groep.

ISDN genomen om "snel" te kunnen internetten zonder dat de huisgenoten er last van hadden.
Het was iets geweldigs natuurlijk maar het was ook een aardig maandelijks bedrag.
In die tijd moet KPN/PTT toch aardig aan ons verdiend hebben..... 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jan 2008 21:34 

Oké...ik ben er uit: Na wat heen-en-weer gebel met Planet, KPN, en Orange ben ik tot de conclusie gekomen dat niemand mij 100% zeker kan vertellen (nee...zelfs een medewerker van KPN niet) dat ik zonder problemen kan overstappen van IPB naar Orange o.i.d. (is voor mij zo'n beetje de voordeligste, want ik woon niet in een Alice of Telfort gebied ofzo) ze verwijzen dan weer naar elkaar.
Het schijnt zo te zijn dat ex-ISDN'ers op een ISDN lijn zitten wat men geen ISDN noemt, maar idd een soort data-lijn (ik noem het maar virtueel ISDN, en schijnbaar analoog of andersom), men kan het ook niet analoog noemen.
Als ik bij Orange aangeef dat ik ISDN heb, ben ik mijn huidige telefoonnummer kwijt, en krijg een nieuw nummer en een ISDN-ethernetmodem, maar ja...ik heb ook weer geen ISDN...dus daar werkt dat ding niet op...(of het zou kunnen zijn, dat je na opzegging van IPB automatisch weer terug gaat naar je oude ISDN-aansluiting)

De enige manier om er dus van af te komen zonder extra kosten en vooral met nummerbehoud is overstappen naar een kabelgigant (proefperiode of jaarcontract), en daarna weer aanmelden bij een ADSL-aanbieder via de telefoonlijn en vermelden dat je géén telefoonlijn hebt.
Je bestelt dus ADSL & Telefonie zonder KPN telefoonlijn.
De Provider bij wie jij je aanmeldt, moet er voor zorgen dat je weer aangesloten wordt op het KPN-netwerk.

n.b. ik verkies breedbandinternet via de telefoonlijn boven kabelinternet om div. redenen, daarom deze wijze van overstappen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jan 2008 23:08 

Het lijkt er haast op alsof internet-provider het expres zo moeilijk doen voorkomen om overstappen te voorkomen.....

Als je even zonder vast nummer kan en het niet erg vindt om je vaste vertrouwde nummer te verliezen moet je het gewoon tóch doen.

Overstappen naar de kabel was ook beslist niet mijn eerste keuze....
Alle horror-verhalen kende ik maar al te goed.
Maar op een gegeven moment was is het zal met de ADSL-aanbieders dat ik de knoop heb doorgehakt!
En nu, eerlijk gezegd, je merkt het verschil niet hoor.... :)
Het werkt gewoon zoals het moet, de rekeningen kloppen elke maand precies en zijn flink goedkoper.

Ik was erg bang voor het dynamische IP-adres en dat is onterecht.
Het wijzigt eigenlijk nooit, het is me pas eenmaal overkomen maar ik veranderde van router en dan is het logisch.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 13:39 

Na een paar weken meelezen op GoT, heb ik bij mijn aanvraag toch niet helemaal opgelet:

- 8 januari aanvraag voor Telfort + bellen met gewenste datum 14 februari
- met overname telefoonnummer
- vandaag in stap 3 (Werkzaamheden in de telefooncentrale

Uw bestelling is geaccepteerd door de netwerkleverancier. In de telefooncentrale worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om uw telefoonlijn geschikt te maken voor internet. Deze technische werkzaamheden zullen vanaf dit moment binnen 1-2 weken gerealiseerd worden. Wacht u rustig af, u hoeft niets te doen!

- einde IPB is 20 februari

in diverse berichten lees ik (op GoT): bij IPB niet zelf opzeggen maar laten gebeuren doordat Telfort nummer overneemt. En anders pas doen bij stap 4 (waar ik dus pas over 1-2 wkn in kom (als alles volgens plan verloopt))

Nu ben ik in dubio: wel of niet vandaag of morgen nog bellen ivm 1 maand opzegtermijn IPB (ik val nog onder oude AV, met automatisch weer 1 jaar verlenging)

Uiteindelijk doe ik het toch allemaal zelf maar enige input is welkom....

PS Ben ex-isdn'er, nog benieuwd of ik daardoor nog tegens iets 'leuks' aanloop

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 13:51 

wel opzeggen maar er wel aandenken dat je nummerbehoud wenst
dus een overstap maakt dit moet telefonich
uitdrukkelijk om bevestigings mail vragen of brief
als het goed is word er dan notitie van gemaakt in het systeem
en zou alles goed moeten komen
maar dat is altijd afwachten bij kpn/planet

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 13:54 

HORNY schreef:
wel opzeggen maar er wel aandenken dat je nummerbehoud wenst dus een overstap maakt dit moet telefonich

was ik niet vergeten

Citaat:
uitdrukkelijk om bevestigings mail vragen of brief

dat zou ik wel vergeten zijn

Citaat:
als het goed is word er dan notitie van gemaakt in het systeem
en zou alles goed moeten komen
maar dat is altijd afwachten bij kpn/planet

ik houd jullie op de hoogte

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 185 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]