Ik heb nu dus - min of meer noodgedwongen- maar ipb bij Planet genomen omdat m'n contract bij hen net een jaar verlengd is. En ik het toch wil proberen en geen zin heb om weer 30,- per maand te betalen voor een belbasis abbo.
Belt er vandaag een vrouw van Planet -of KPN- dat is nooit duidelijk want als ik Planet opbel, wordt er doodleuk opgenomen met 'KPN... hoe kan ik u helpen?' (als je het hebt over duidelijkheid scheppen, kunnen ze daar wel eens beginnen...) Als je dan iets over KPN vraagt, zeggen ze opeens dat ze dat niet kunnen zien oid- zeg dan ook niet dat je van KPN bent. Simpele dingen...
Vervolgens gaat die vrouw mij van alles vragen: hoe ik heet, mijn vrouw, adres en wat ik besteld heb. Ja, ik ben die en die en ik heb ipb besteld, dat weet u toch?
Ja, maar ik moet het van u horen, zegt ze dan. Ondertussen weet ze precies wat ik besteld heb maar ze doet van niet en ipv dat ze zegt dat ze imijn bestelling wil checken, schept ze verwarring over de aard van haar telefoontje.
Dan vraagt ze of ik zelf het modem wil installeren want 'het is heel makkelijk met mooie gekleurde stekkertjes'. Nou ja, liever niet, zeg ik want ik krijg er een gratis monteur bij.
Nee, dat was niet zo, zei ze, maar ik kreeg volgens haar wel een half jaar abbo gratis. Wist ik niks van maar die 360,- stak ik graag in m'n zak

en ik vroeg of ze dat even zwart op wit kon verifiëren. Ging ze toch maar even vragen bleek dat een actie van 2006 te zijn geweest!

Heeft die 11 maanden liggen maffen of wat?
Maar dan kreeg ik toch tenminste wel die monteur gratis, zei ik. Nee, ook dat niet. Zocht ik het direct op op de site, jawel, dus wel gratis. Maar het lieve mens blijft hardnekkig roepen dat ik 50,- eigen bijdrage moet betalen. Ik vraag haar om naar de website met me te kijken maar ze vertelt me dan doodleuk dat ze 'beperkte toegang' tot het internet heeft! Een medewerker van Planet Internet
Om maar weer eens aan te geven waar ik het vanmiddag over had- het werkt allemaal niet en ze hebben geen benul. Godzijdank bleef dit servicecenter-schepsel tenminste wel beleefd...