Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 19 apr 2025 05:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 nov 2007 13:17 

Zonde dat je net te laat bent......
Maar dat is precies de reden van die stilzwijgende jaarcontracten.....

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 nov 2007 12:30 

Hier draait alles wel.

MAAR:

Het bellen is nog steeds niet goed.

Ik hoor bij gebeld worden en zelf bellen naar meerdere personen. Mijn eigen praten, laatste eigen woorden of zinsdeel hoor ik dan. Ook wel galmen van eigen stem genoemd.

Dit is irritant.

En dus niet goed. Nog niet de kwaliteit als van een koper lijntje.

Dit probleem is al meerdere malen aangekaart en tot op heden nog niet opgelost.

Mijn conclusie is wel: Van wat ik na kan gaan. Dat het bij enkele mensen gebeurd, die een originele lijn hebben en daarbij gebruik maken van een draadloos, meest dect toestel. Wanneer ik bij een bel en ze pakken op met een gewoon toestel dan heb ik niet.

Toestel merken zijn verschillend, motorola philips draadloos.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 nov 2007 12:42 

Hendrikus schreef:
Hier draait alles wel.

MAAR:

Het bellen is nog steeds niet goed.

Ik hoor bij gebeld worden en zelf bellen naar meerdere personen. Mijn eigen praten, laatste eigen woorden of zinsdeel hoor ik dan. Ook wel galmen van eigen stem genoemd.

Dit is irritant.

En dus niet goed. Nog niet de kwaliteit als van een koper lijntje.

Dit probleem is al meerdere malen aangekaart en tot op heden nog niet opgelost.

Mijn conclusie is wel: Van wat ik na kan gaan. Dat het bij enkele mensen gebeurd, die een originele lijn hebben en daarbij gebruik maken van een draadloos, meest dect toestel. Wanneer ik bij een bel en ze pakken op met een gewoon toestel dan heb ik niet.

Toestel merken zijn verschillend, motorola philips draadloos.

Bij welke provider zit je? Vind het trouwens wel raar want via -het kosteloze- Skype krijg ik een perfecte verbinding. Dan zou je verwachten dat een betaalde service toch minimaal dezelfde kwaliteit kan leveren...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 nov 2007 12:59 

Dus als de "andere kant" een dect-draadloze telefoon heeft gaat het mis.

Kan me er even niets bij voorstellen waardoor dit zou kunnen gebeuren.
Althans wat voor invloed het heeft op de kwaliteit van het geluid.

Heeft de "andere kant" er ook last van?
Of hoor jij het alleen?

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 nov 2007 20:49 

Robèrt schreef:
Dus als de "andere kant" een dect-draadloze telefoon heeft gaat het mis.

Heeft de "andere kant" er ook last van?
Of hoor jij het alleen?

Ik heb KPN IPB go vanaf 2006.
Eerst een siemens EPB, nu een Speedtouch EPB, en na de verschillend software updates nog geen resultaat.

Dus als de "andere kant" een dect-draadloze telefoon EN HET GAAT MIS.
Some duurt het enkel seconden en dan opeens heb je het.
De andere kant heeft er geen last van. Ik wel.
Zelf bel ik met een bedrade originele montreux 18 telefoon al jaren.
Zo ook wel eens naar bedrijven, zelfs naar de KPN zelf. callcenterkonstruktie.

En ze doen er niks aan.
KPN een waardeloos bedrijf. Zomaar word de incasso stop gezet. Geen bericht van gehad, later tijdens de rekening lees je "het is vanzelfsprekend dat wij na een klacht de incasso stop zetten". Heb al meerdere klachten gedeponeerd en toe gebeurde er ook niks. En krijg je een rekening, wetelijke betalingstermijn is een maand. 10 dagen de tijd om te betalen, anders kan er afgesloten worden. Wat gebeurd er na 18 dagen boem om percies 12 uur s'nachts geen internet en geen telefoon meer. De "asso's". Stopgezet en dan incasseren ze per incasso alles weer. Ze doen maar waar ze zin in hebben. Dan ook nog de zwier zwaaien dat ze maatschappelijk verantwoord bezig zijn.

Moeten we als consumenten toch maar eens een eigen certificerings en boet systeem opzetten om onze eigen risico's in te dekken tegenover

En die tegemoetkoming van 20 euro is toch een lachertje, die alle mensen met problemen gehad hebben.

En ze komen er ook nog mee weg ook. Onbehoorlijk bestuur kunnen ze wel verweten worden. Vooral die schijnheilige heer Scheepsbouwer.

Dan zal je zeggen dan ga je toch naar een ander.
Daar kan ik je ook voorbeelden van mijn omgeving over vertellen.

Wat is het verschil of je nu door een kat of een hond gebeten word.

Ei is weer gelegd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 nov 2007 22:45 

Ik kan me voorstellen dat je er "klaar" mee bent....

Ik zit nu ook in zo'n strijd met Planet maar ik kan er gelukkig wel om lachen.
Mijn mailbox is al twee weken geblokkeerd , vandaag gebeld en ze gaan het corrigeren.
Of ik zaterdag wil terugbellen en dan zetten ze het goed....
Ik vroeg meteen "waarom dan nu niet meteen?" maar daar had de medewerker niet een echt goed antwoord op.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2007 00:58 

Ik lach er ook om maar vind het diep triest.
Ik was dus afgesloten en na een telefoontje had binnen een ur weer verbinden.

Zo moesten ze mij een voeding uitleveren voor de eb, hebben ze tot twee keer toe dezelfde geleverd. Elke keer met bijna een maand vertaging ertussen. En 12 keer bellen van mij.
Zelfs zo erg dat ze mij drie keer de haak erop hebben gegooid.

Ik wilde de bevestiging hebben, afspraak, dat het binnen vijf dagen binnen was. En ze wilde me niet doorverbinden. Okay ik ben lastige, maar wel redelijk. Dat was alleen een voedingkje opsturen.

Zo heeft een bekende van mij voor een aantal maanden een zaak geopend. En moest daar tel en int hebben. Duidelijk gezegd daar!!!! wat doen ze ze sluiten hem af prive met een IPB van HET NET. Het heeft meer als 2 maanden geduurd voordat ze hem weer aangesloten konden krijgen.
Zelfs een aantal keer een monteur langs geweest

Afdeling het net en kpn werken niet goed samen. De een doet wat de ander niet weet. Nu kan de KPN een dikke rekening verwachten want hij moest nu prepaid bellen, had net zijn zaak lopend, tevens heeft hij een internetwinkel. Die hij nu zelf niet kon bereiken. Hoe help je ondernemend Nederland naar de ****.

Dus de problemen bij de KPN zijn nog lang niet over.
Je zal het maar treffen.

Ze donderen je van de lijn af voor onderhoud en zo. Kunnen ze eerst wel een mailtje doen wanneer en waar.

Laatst moest ik internationale betalingen doen, plan je dat zelf in, wat gebeurt er ligt die morgen internet weer plan.

En dan gaan ze een nieuwe backupservice aan de man brengen. Ik zou niet graag mijn backup daar willen hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2007 11:44 

@Hendrikus:er gaat blijkbaar noagl wat fout.Ik kan je alleen adviseren om eea zelf vast te leggen,vervolgens een aangetekende brief naar KPN te sturen en om obv de feiten een ander vorm van compensatie te "verlangen".

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2007 12:23 

Maarten schreef:
@Hendrikus:er gaat blijkbaar noagl wat fout.Ik kan je alleen adviseren om eea zelf vast te leggen,vervolgens een aangetekende brief naar KPN te sturen en om obv de feiten een ander vorm van compensatie te "verlangen".

Weet je wat het is- je blijft aan de gang. Ik heb zoveel correspondentie gevoerd en de verantwoordelijken verstoppen zich achter heuse legers van telefonisten/1e/2e/3e lijns-hulpen, mensen die geen verstand hebben van zaken, geen bevoegdheden hebben, geen interesse hebben en bovendien vaak niks begrepen hebben van het woord 'service'. Als je uit totale frustratie dan op een gegeven moment boos wordt, gooien ze de hoorn erop nadat je 30 minuten voor 10 cent/minuut aan de lijn gehangen hebt.
Het lijkt erop dat Hendrikus er genoeg werk van gemaakt heeft, net zoals ik en vele anderen dat doen en gedaan hebben.

Het enige dat werkt is straffen in hun portemonnaie- wegwezen zo snel als mogelijk. Het probleem is vaak dat de organisatie van boven tot beneden verrot is dus je gelijk halen is praktisch onmogelijk. Niemand binnen zo'n bedrijf zal toegeven dat ze fout zitten.

Soms denk ik dat er teveel geld in omloop is in de Westerse wereld. Service? Waarom? We redden het ook zonder jou. En je krijgt nog een trap na. Cynisch? Ja. Maar door ervaring. Maar ook niet zonder hoop, hoor :wink:

Uiteindelijk krijgen ze hun portie wel. En heeft de consument het voor het zeggen, zoals het hoort. En daar dragen dit soort forums flink aan bij!

Een goed produkt verkoopt zichzelf. En een slecht product richt zichzelf te gronde.

Power to the People 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2007 16:29 

Heb zelf ook meer dan een jaar problemen gehad,dus ken de club zo ongeveer van haver tot gort :wink:
Toch ben ik niet ontevreden omtrent de manier waarop sommigen nog willen helpen in het vinden van de oplossing.Je moet ze alleen wel vinden en dat is niet altijd even makkelijk.

Vergeet verder niet dat mensen die op het forum een bericht plaatsen vaak problemen dan wel vragen hebben.Daar waar het prima loopt is die behoefte niet aanwezig.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2007 17:05 

Hendrikus schreef:
Hoe help je ondernemend Nederland naar de ****.

Zo had ik dat toch niet geschreven?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2007 18:17 
Site Admin

les 1. kpn zal altijd openen met een lijn meting. ook al is je lijn zo dood als een pier dan alsnog een lijnmeting.

le2 2- al het te moeilijk wordt voor deze on-opgeleide callcentre medewerkers gooien ze of de haak erop en verwijzen je gewoon door naar een andere afdeling die dan er ook weer niks mee kan.

les 3- als je gaat praten over een vergoeding slaan alle stoppen op tilt. je moet echt zeuren, zeiken, dreinen tot je een ons weegt. in mijn geval ligt het nu bij de afdeling schade claims. ben benieuwdt wat daar gaat uitkomen.

dus kpn zou er goed aan doen om toch eens ECHT opgeleide mensen in dienst te nemen. daar short het aan. men weet alleen af van simpele dingen. dwz: e-mail niet goed gezet. box verkeerd aangesloten, lijn meting doen dat soort stuff. ga je het te moeilijk maken raken ze in paniek. dat resulteert weer in een boze klant, klant zegt op en zo kost het heel veel geld wat onnodig de deur uitvliegt. DAT resulteert weer in dat kpn niet eens zijn prijzen kan aanpassen naar wat het echt mag kosten.

b.v: ipb litle kost 34.95 dat zou met gemak naar 19.95 kunnen. maar zolang ze bij kpn alleen letten op de instroom en niet op de uitstroom blijft deze prijs gehanteert. dat resulteert over een paar maanden dat de instroom stil komt te liggen en dan (zucht wezjn er bijna) zal kpn zijn prijzen gaan verlagen. dus eind coclusie? kan je ipn nemen? ja! want werkt goed (over het algemeen) maar is het prijs technisch wijsheid om het nu te nemen? neen.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2007 23:08 

Ik heb nu dus - min of meer noodgedwongen- maar ipb bij Planet genomen omdat m'n contract bij hen net een jaar verlengd is. En ik het toch wil proberen en geen zin heb om weer 30,- per maand te betalen voor een belbasis abbo.
Belt er vandaag een vrouw van Planet -of KPN- dat is nooit duidelijk want als ik Planet opbel, wordt er doodleuk opgenomen met 'KPN... hoe kan ik u helpen?' (als je het hebt over duidelijkheid scheppen, kunnen ze daar wel eens beginnen...) Als je dan iets over KPN vraagt, zeggen ze opeens dat ze dat niet kunnen zien oid- zeg dan ook niet dat je van KPN bent. Simpele dingen...
Vervolgens gaat die vrouw mij van alles vragen: hoe ik heet, mijn vrouw, adres en wat ik besteld heb. Ja, ik ben die en die en ik heb ipb besteld, dat weet u toch?
Ja, maar ik moet het van u horen, zegt ze dan. Ondertussen weet ze precies wat ik besteld heb maar ze doet van niet en ipv dat ze zegt dat ze imijn bestelling wil checken, schept ze verwarring over de aard van haar telefoontje.
Dan vraagt ze of ik zelf het modem wil installeren want 'het is heel makkelijk met mooie gekleurde stekkertjes'. Nou ja, liever niet, zeg ik want ik krijg er een gratis monteur bij.
Nee, dat was niet zo, zei ze, maar ik kreeg volgens haar wel een half jaar abbo gratis. Wist ik niks van maar die 360,- stak ik graag in m'n zak :D en ik vroeg of ze dat even zwart op wit kon verifiëren. Ging ze toch maar even vragen bleek dat een actie van 2006 te zijn geweest! :roll: Heeft die 11 maanden liggen maffen of wat?

Maar dan kreeg ik toch tenminste wel die monteur gratis, zei ik. Nee, ook dat niet. Zocht ik het direct op op de site, jawel, dus wel gratis. Maar het lieve mens blijft hardnekkig roepen dat ik 50,- eigen bijdrage moet betalen. Ik vraag haar om naar de website met me te kijken maar ze vertelt me dan doodleuk dat ze 'beperkte toegang' tot het internet heeft! Een medewerker van Planet Internet :shock:

Om maar weer eens aan te geven waar ik het vanmiddag over had- het werkt allemaal niet en ze hebben geen benul. Godzijdank bleef dit servicecenter-schepsel tenminste wel beleefd... :|

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 nov 2007 01:00 

We kunnen er boeken vol over schrijven......

Ik mag morgen bellen met de Helpdesk (hebben die hulp nodig?) en dan is mijn geblokkeerde mailbox weer vrij.
Ik ga bellen maar ik weet nu al dat het niet zo zal zijn........

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov 2007 14:50 

Heb er vanaf het begin werkelijk nog nooit ook maar 1 probleem mee gehad, gewoon uit de doos, aansluiten en gaan met die banaan!! 8)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]