Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 19 apr 2025 05:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 31 dec 2007 17:37 

volgens is dat een sms centrale.

maar nog steeds last van?

vanaf 1 januari het initatief van infofilter verplicht voor alle bel bedrijven. info filter was tot nog toe vanuit de brance. nu wordt iedereen in branche verplicht zich er bij aan te sluiten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jan 2008 05:41 

KPN monitort spooktelefoontjes in de regel niet. De KPN mag sowieso helemaal niet 'zonder meer monitoren'. Er moet een verdomd goede reden zijn om tot zo'n drastische stap over te gaan. Zo'n reden zou een gerechtelijk bevel kunnen zijn of een aangifte bij de politie. Het zou toch idioot zijn als de KPN ieder willekeurige klant en diens telefoonverkeer zomaar even kan gaan monitoren. Dat is een stevige inbreuk op privacywetgeving. Daar zijn keiharde regels voor. Er is dus geen sprake van 'het kastje naar de muur'als iemand van de KPN zegt dat monitoring niet zomaar even zal gaan.Daar is wel wat meer voor nodig.

De 'infofilter-suggestie' werkt over het algemeen afdoende tegen geautomatiseerde sms- en telefooncentrales van derden. Hou er wel rekening mee dat het even kan duren voordat dat afdoende werkt. Met 'even' bedoel ik hier enkele maanden.

Aangaande de 'hacker-theorie': als er een hacker is die goed genoeg is om (1) de sip-servers van de KPN te kraken om (2) een specifiek individu binnen die servers lastig te gaan vallen, heeft die begaafde persoon danwel een serieus persoonlijk appeltje te schillen met de persoon in kwestie, danwel praten we hier in feite over een hacker die wel iets beters te doen heeft dan dit soort kleinzerigheid. Zo iemand besteedt zijn tijd beter met het kraken van banken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jan 2008 03:06 
Site Admin

Ah! ben ik niet de enigste. dat zelfde nummer heeft mij afgelopen week wel 15 keer proberen te benaderen. telkens als je terug belt een kort piepje en de verbinding wordt verbroken.

Maar, beetje google doen en ik wist het al, het is dus een sms centrale die je probeert te bereiken met een sms. waar het niet dat ik geen telefoon meer heb die dat kan ontvangen en voorheen wel. dus het sms,je blijft over en over proberen toch dat bericht af te leveren. dat lukt dus niet, want...juist, je telefoon ondersteunt dat dus niet :roll: :wink:

Op diverse fora wordt steen en been geklaagt over dit nummer, maar niemand weet precies hoe je het kan uitzetten. mocht ik toch iets vinden post ik het hier.

Groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jan 2008 12:35 

marcel234 schreef:
Ah! ben ik niet de enigste. dat zelfde nummer heeft mij afgelopen week wel 15 keer proberen te benaderen. telkens als je terug belt een kort piepje en de verbinding wordt verbroken.

Maar, beetje google doen en ik wist het al, het is dus een sms centrale die je probeert te bereiken met een sms. waar het niet dat ik geen telefoon meer heb die dat kan ontvangen en voorheen wel. dus het sms,je blijft over en over proberen toch dat bericht af te leveren. dat lukt dus niet, want...juist, je telefoon ondersteunt dat dus niet :roll: :wink:

Op diverse fora wordt steen en been geklaagt over dit nummer, maar niemand weet precies hoe je het kan uitzetten. mocht ik toch iets vinden post ik het hier.

Groet Marcel.

Je vaste telefoon doorschakelen met *21* naar een mobiel is wellicht een optie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jan 2008 12:38 
Site Admin

dan zal je wellicht het sms-bericht wel ontvangen, maar zit je ook met extra kosten? (doorschakeling naar mobiel nummer).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jan 2008 13:27 

Ik vind het toch een vreemd verhaal hoor....

Als iemand mij, per ongeluk, een SMS stuurt naar mijn vaste nummer dan krijg ik een mechanische KPN-dame aan de lijn die het SMS-je voorleest.
Dat voorlezen gaat wel zo "houterig" dat je het berichtje wel twee keer moet afluisteren... :shock:
Ondanks dan mijn vaste telefoon SMS berichten kan ontvangen heb ik daar nog nooit een tekst op binnen gekregen.
Dat werkt alleen maar als je daar een "contract" voor afsluit denk ik.

Tijdens mijn IPB tijd ging dat zo maar ook nu bij UPC werkt het net zo.

Ik zou zeggen, probeer het eens van je eigen mobiel naar je vaste nummer.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jan 2008 13:43 

je kan je uit de database van de sms centrale laten halen, maar er in weer in komen kan volgens mij niet.

je wordt dan niet meer gebeld voor sms berichten. meestel doet een centrale 72 uur een poging het bericht te bezorgen, tussen 8 sochtends en 11 uur savonds

Profiel  

Berichttitel: Re: spooktelefoontjes
BerichtGeplaatst: di 11 maart 2008 22:17 

kan het ook aan de beveiliging liggen firewall
webbrowser-192.168.2.1-login-advenced setting-internet-firewall op on.
Ik kom hier op omdat ik de firewall had uitgezet om dat ik aan het spellen was met mijn lunix machine.
Was vergeten om de stelling terug te zetten.
En daar begonnen de spooktelefoontjes in eens weer.
Ik was er bijna een jaar vanaf.
Ik heb de firewall weer aangezet en tot nu toe gaat het goed.
Kan natuurlijk toeval zijn maar je weet maar nooit.
Niets doen helpt in iedergeval meestal niets.
Anders maar een schade vergoeding vragen voor het Feit dat ze geen deugelijk product kunnen leveren.
Net zo als de niet goed werkende usb poort. Waar je geen harde schijf fatsoenlijk op kunt draaien. Experiabox van kpn word veel beloofd maar als er iets niet goed is dan is kpn niet thuis.

Profiel  

Berichttitel: Re: spooktelefoontjes
BerichtGeplaatst: di 11 maart 2008 23:10 
Site Admin

bijroel schreef:
Net zo als de niet goed werkende usb poort. Waar je geen harde schijf fatsoenlijk op kunt draaien.

dan zou ik de zoekfunctie van dit forum maar eens gebruiken. het is wel degelijk mogelijk aan de siemensbox een usb harddisk werkend te krijgen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]