Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 20 apr 2025 03:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 16:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jan 2007 15:29
Berichten: 43
kpn stelt monteurs aan van een ander bedrijf die voldoende info meekrijgen om het goed aan te sluiten. Helaas zijn er teveel arrogante monteurs die denken het te kunnen aansluiten zonder de informatie door te kijken.. :evil:

heel.. heel erg irritant!

is het verkeerd aangesloten door de monteur, waardoor het niet werkt, neem dan contact op met de technische helpdesk. (gaat niet om de splitter!) Als het inderdaad de schuld blijkt van de monteur, dan kan er overwogen worden kosteloos een nieuwe (KPN monteur!) langs te sturen. Of om het sneller op te lossen, misschien samen met de helpdeskmedewerker het aan te sluiten. Als je gaat voor de snelle oplossing, dan is het slim mobiel te bellen aangezien je tijdens het bellen aan kabels gaat trekken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 17:03 
Offline

Geregistreerd: wo 27 dec 2006 07:42
Berichten: 79
Woonplaats: Westervoort
sazzefraz schreef:
kpn stelt monteurs aan van een ander bedrijf die voldoende info meekrijgen om het goed aan te sluiten. Helaas zijn er teveel arrogante monteurs die denken het te kunnen aansluiten zonder de informatie door te kijken.. :evil:

heel.. heel erg irritant!

is het verkeerd aangesloten door de monteur, waardoor het niet werkt, neem dan contact op met de technische helpdesk. (gaat niet om de splitter!) Als het inderdaad de schuld blijkt van de monteur, dan kan er overwogen worden kosteloos een nieuwe (KPN monteur!) langs te sturen. Of om het sneller op te lossen, misschien samen met de helpdeskmedewerker het aan te sluiten. Als je gaat voor de snelle oplossing, dan is het slim mobiel te bellen aangezien je tijdens het bellen aan kabels gaat trekken.


Ik denk dat deze monteur het wel goed heeft gedaan, immers heeft het de eerste maand goed gewerkt. !!!!

Als U nog een goed idee hebt, hoor ik dat graag ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 17:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jan 2007 15:29
Berichten: 43
henri-aalten schreef:

Ik denk dat deze monteur het wel goed heeft gedaan, immers heeft het de eerste maand goed gewerkt. !!!!

Als U nog een goed idee hebt, hoor ik dat graag ?


Het enige wat me momenteel duidelijk is, is dat het niet werkt.. maar wat werkt niet? niks, of alleen internet, of alleen gebeld worden, maar kan je zelf wel bellen? wat is precies het probleem?

verder zou ik graag willen weten waar het kastje staat, en waar het aan vast staat. staat het vast aan een langwerpig wit kastje, of aan de stekkerdoos? dan ook nog; welke lampjes branden er op de experiabox? (even bij naam noemen, is iets duidelijker :) )

met die informatie kan ik al heel veel meer :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 17:26 
Offline

Geregistreerd: wo 27 dec 2006 07:42
Berichten: 79
Woonplaats: Westervoort
sazzefraz schreef:
henri-aalten schreef:

Ik denk dat deze monteur het wel goed heeft gedaan, immers heeft het de eerste maand goed gewerkt. !!!!

Als U nog een goed idee hebt, hoor ik dat graag ?


Het enige wat me momenteel duidelijk is, is dat het niet werkt.. maar wat werkt niet? niks, of alleen internet, of alleen gebeld worden, maar kan je zelf wel bellen? wat is precies het probleem?

verder zou ik graag willen weten waar het kastje staat, en waar het aan vast staat. staat het vast aan een langwerpig wit kastje, of aan de stekkerdoos? dan ook nog; welke lampjes branden er op de experiabox? (even bij naam noemen, is iets duidelijker :) )

met die informatie kan ik al heel veel meer :)


Ik zal proberen het goed te omschrijven.

Als ik de hoorn opneem, hoor ik een kiestoon, goed.
als ik na die kietoon een nummer draai, krijg ik na dat ik het nummer heb gedaait geen tonen, en dus geen verbinding.

Soms gaat het wel goed, en krijg ik wel die tonen, en dus verbinding.

Als ik dan verbinding heb, wordt de verbinding na 13 a 14 minuten verbroken.

Ook al ik wordt gebeld, wordt, na 13 a 14 minuten is de verbinding verbroken.

Ook hier gaat het soms goed, en kan ik wel langer bellen dan 13 a 14 minuten.

Zilverkleurige Experiabox.

Graag hoor ik weer van U.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 17:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jan 2007 15:29
Berichten: 43
wat betreft de slechte verbinding, kijk eens goed of je het hebt aangesloten aan de hoofdaansluiting. (meestal langwerpig wit doosje in meterkast, hal of kelder) Het is erg belangrijk dat je het bij de hoofdaansluiting aansluit met bijgeleverde kabels.

heb je het langer dan 10 dagen geleden geactiveerd? dan kan de splitter er tussenuit.

je plugt dan de hoofdaansluiting meteen in de poort ADSL, het liefste met een witte kabel van kpn. daana even 30 seconden uitzetten en weer aan. duurt een paar minuten voor hij weer helemaal op gang is.

Het lijkt er namelijk op dat het signaal niet (goed) door kan komen, dat je te lange kabels hebt gebruikt, of dat de experiabox te ver van de hoofdaansluiting staat aangesloten wat eigelijk op hetzelfde neerkomt.

Is het dan niet opgelost, dan zou je de helpdesk moeten bellen, 0800-0505 is een gratis nummer. bij voorkeur bellen met een mobiel zodat er eventueel met kabels getrokken kan worden.

succes :!:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 17:38 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
sazzefraz schreef:
je plugt dan de hoofdaansluiting meteen in de poort ADSL, het liefste met een witte kabel van kpn. daana even 30 seconden uitzetten en weer aan. duurt een paar minuten voor hij weer helemaal op gang is.



Ik heb me wel eens laten vertellen dat dit geen 30 seconden moet zijn maar ongeveer 10 minuten :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 17:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jan 2007 15:29
Berichten: 43
Maarten schreef:

Ik heb me wel eens laten vertellen dat dit geen 30 seconden moet zijn maar ongeveer 10 minuten :?:


nee dat is bij een harde reset, maar ik ben geen voorstander van een harde reset aangezien je bij te lang indrukken je complete software kan wissen en je helemaal het klosje bent. bij het indrukken van de resetknop wordt het stroom namelijk ergens anders langsgeleid, wat erg slecht is voor de box, je kan hem er zelfs mee vernielen... :shock:

/edit, dan duurt het overgins 10 minuten voordat de box weer is opgestart..

niet 10 minuten inhouden, haha!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 17:43 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
sazzefraz schreef:

niet 10 minuten inhouden, haha!


Dan heb je pas lol :!:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 17:44 
Offline

Geregistreerd: wo 27 dec 2006 07:42
Berichten: 79
Woonplaats: Westervoort
Maarten schreef:
sazzefraz schreef:
je plugt dan de hoofdaansluiting meteen in de poort ADSL, het liefste met een witte kabel van kpn. daana even 30 seconden uitzetten en weer aan. duurt een paar minuten voor hij weer helemaal op gang is.



Ik heb me wel eens laten vertellen dat dit geen 30 seconden moet zijn maar ongeveer 10 minuten :?:


De Experiabox is direct aangesloten, waar ook de telefoon binnenkomt.
en het is een witte kabel, klopt.

De sroom er af heb ik ook gedaan, zker 2 minuten, is dat niet voldoende.

Verder heb ik de vele adviezen van zowel de KPN, en van Het Net nagetrokken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 17:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jan 2007 15:29
Berichten: 43
Maarten schreef:
sazzefraz schreef:

niet 10 minuten inhouden, haha!


Dan heb je pas lol :!:


dan vliegt ie waarschijnlijk in brand! :D wel leuk voor de piromaantjes onder ons!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 17:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jan 2007 15:29
Berichten: 43
henri-aalten schreef:
De Experiabox is direct aangesloten, waar ook de telefoon binnenkomt.
en het is een witte kabel, klopt.


en waar komt de telefoonlijn binnen? en hoe ziet dit eruit? welke kleur heeft het snoer dat het huis binnenkomt? hoe oud is je huis ongeveer? en is het een flat of een alleenstaande woning?

questions, questions.. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 18:23 
Offline

Geregistreerd: wo 27 dec 2006 07:42
Berichten: 79
Woonplaats: Westervoort
sazzefraz schreef:
henri-aalten schreef:
De Experiabox is direct aangesloten, waar ook de telefoon binnenkomt.
en het is een witte kabel, klopt.


en waar komt de telefoonlijn binnen? en hoe ziet dit eruit? welke kleur heeft het snoer dat het huis binnenkomt? hoe oud is je huis ongeveer? en is het een flat of een alleenstaande woning?

questions, questions.. :wink:


Telefoonaansluiting komt in de woonkamer binnen. Grijze kabel KPN.
Rechthoekige doos woning 30 jaar 3 onder een kap woning.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 18:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jan 2007 15:29
Berichten: 43
dan denk ik dat er niets anders op zit dan even met 0800-0505 te bellen. zij kunnen je experiabox nakijken, of eventueel de complete verbinding.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 18:33 
Offline

Geregistreerd: wo 27 dec 2006 07:42
Berichten: 79
Woonplaats: Westervoort
sazzefraz schreef:
dan denk ik dat er niets anders op zit dan even met 0800-0505 te bellen. zij kunnen je experiabox nakijken, of eventueel de complete verbinding.


Ook dat heeft de KPN al gedaan, zij geven aan dat de verbinding goed is.
en ook de Experiabox.

Ik heb al vele malen deze telefoonnummers gedraait, en zij zeggen nu al maanden het is doorgezonden naar de experts.

Even geleden ben ik gebeld door de KPN, over de opzegging.

En alweer wordt de verbinding na 13 a 14 minuten verbrioken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 18:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jan 2007 15:29
Berichten: 43
als je sóchtends belt om 8 uur, dan is het nog niet zo druk en kan je gelijk worden verbonden met de technische dienst. zij kunnen je dan verder helpen. blijkbaar kan de technische helpdesk je niet helpen..


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling