Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 20 apr 2025 03:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2007 21:30 
Offline

Geregistreerd: za 06 jan 2007 19:45
Berichten: 20
verbrekende verbindingen bij siemens box na ca 13 a 14 minuten zijn bekend. siemens is bezig een nieuwe firmware update te maken voor dit probleem. zoals het er nu voorstaat komt deze ca half maart uit :)

_________________
medewerker multiplay helpdesk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: valt mij ook op idd
BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2007 22:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 11 aug 2006 20:24
Berichten: 40
ook bij mij na 15 min gaat de lijn eraf.
dit gebeurd constand erg vervelend hoop idd dat ze met een oplossing komen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 18:07 
Offline

Geregistreerd: wo 17 jan 2007 14:42
Berichten: 68
rrunia schreef:
tijdens het bellen wordt nu iedere keer na ongeveer 15 min de verbinding verbroken. Is hierover iets bekend ??


Ook wij hebben het zelfde probleem.( 14' 30" ) Overigens alleen als wij iemand bellen die ook via Het Net telefoneert!!!
Dan belt degene ons weer terug en is het prbleem er niet. Ik gebruik een Speedtouch 780 en de andere parij een Siemens.

Wat zou er aan te doen zijn?


Juul


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 18:10 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
Gottfriedjuius schreef:
rrunia schreef:
tijdens het bellen wordt nu iedere keer na ongeveer 15 min de verbinding verbroken. Is hierover iets bekend ??


Ook wij hebben het zelfde probleem.( 14' 30" ) Overigens alleen als wij iemand bellen die ook via Het Net telefoneert!!!
Dan belt degene ons weer terug en is het prbleem er niet. Ik gebruik een Speedtouch 780 en de andere parij een Siemens.

Wat zou er aan te doen zijn?


Juul

gokje: heb jij nummergave bij telefonie niet aanstaan?
ik heb namelijk het probleem als iemand mij belt zonder nummerweergave dat de verbinding na circa 13-15 min wordt verbroken. als ik zelf die persoon belt gaat het goed.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 19:33 
Offline

Geregistreerd: wo 17 jan 2007 14:42
Berichten: 68
jwagenaar schreef:
Gottfriedjuius schreef:
rrunia schreef:
tijdens het bellen wordt nu iedere keer na ongeveer 15 min de verbinding verbroken. Is hierover iets bekend ??


Ook wij hebben het zelfde probleem.( 14' 30" ) Overigens alleen als wij iemand bellen die ook via Het Net telefoneert!!!
Dan belt degene ons weer terug en is het prbleem er niet. Ik gebruik een Speedtouch 780 en de andere parij een Siemens.

Wat zou er aan te doen zijn?


Juul

gokje: heb jij nummergave bij telefonie niet aanstaan?
ik heb namelijk het probleem als iemand mij belt zonder nummerweergave dat de verbinding na circa 13-15 min wordt verbroken. als ik zelf die persoon belt gaat het goed.



Ik heb de nummerweergave aanstaan. En we e gebruiken een Philips DECT 215


Juul


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 19:47 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
dect telefoons willen ook wel eens problemen geven. zijn er ook "gewone" vaste telefoons aanwezig en doe het probleem zich daar ook voor?

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 20:09 
Offline

Geregistreerd: wo 17 jan 2007 14:42
Berichten: 68
jwagenaar schreef:
dect telefoons willen ook wel eens problemen geven. zijn er ook "gewone" vaste telefoons aanwezig en doe het probleem zich daar ook voor?



Ik ga de gewone Vox 120 maar eens proberen. Ik laat het in een paar dagen weten.

dank

Juul


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 31 jan 2007 17:08 
Offline

Geregistreerd: za 27 jan 2007 14:28
Berichten: 1
Woonplaats: Oude Pekela
Melding op website KPN:

Onderwerp: Ongewild verbreken telefoonverbinding bij InternetPlusBellen
Tijdstip Melding: 31-01-2007 10:21
Korte uitleg: Er is een probleem geconstateerd bij de Siemens Experia Box. Na ongeveer 13 minuten wordt bij een telefoongesprek de (telefoon)verbinding verbroken. Dit gebeurt alleen als u gebeld wordt door een beller van wie het nummer niet te zien is. Rond half maart wordt het probleem automatisch verholpen door een update op afstand van uw Experiabox. U hoeft hiervoor geen actie te ondernemen. Onze excuses voor het ongemak.

Het is dus een kwestie van geduld....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 jan 2007 17:49 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Goed dat ze er melding van maken,jammer dat dit zo laat gedaan wordt,want dit probleem is al maanden bekent :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 31 jan 2007 23:16 
Offline

Geregistreerd: wo 17 jan 2007 14:42
Berichten: 68
Joop018 schreef:
Melding op website KPN:

Onderwerp: Ongewild verbreken telefoonverbinding bij InternetPlusBellen
Tijdstip Melding: 31-01-2007 10:21
Korte uitleg: Er is een probleem geconstateerd bij de Siemens Experia Box. Na ongeveer 13 minuten wordt bij een telefoongesprek de (telefoon)verbinding verbroken. Dit gebeurt alleen als u gebeld wordt door een beller van wie het nummer niet te zien is. Rond half maart wordt het probleem automatisch verholpen door een update op afstand van uw Experiabox. U hoeft hiervoor geen actie te ondernemen. Onze excuses voor het ongemak.

Het is dus een kwestie van geduld....



Heb ik pech, want ik schreef dat ik GEEN Siemens heb maar een Thomson. En dat degene die ik bel ook Internet plus bellen heeft.

Dus bovenstaande helpt niet bij mij. Nu maar wachten tot de heren de Thomson machine ook "opwaarderen".

Ander zal ik de collega's van RADAR maar weer vragen "in te grijpen".

Juul


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Firmware 1.41.4
BerichtGeplaatst: vr 23 feb 2007 17:10 
Offline

Geregistreerd: do 28 sep 2006 15:37
Berichten: 37
Factory reset geven om 1.41.4 in de box te krijgen.

MINE gebruikers
Indien nodig moeten deze klanten na de update de STB uit- en aanzetten (herstart). In 1.41.4 zitten de extra TV VC's ingebakken, het is alleen zo dat bij een upgrade de vorige status van de VC's word overgenomen. Zijn de VC's niet actief, dan een factory reset geven.

Korte samenvatting opgeloste issues:

FTP-server stopt na 13 minuten
Attack detection email foutieve inhoud
Nieuwe IPTV VC's (madaf settings)
Aanpassing INVITE nodig tbv oa Philips beeldtelefoon
DTMF problemen
Verbrekende calls na ca. 14 minuten
Busy tone niet hoorbaar
Registratieproblemen bij bittorent
Ring all setting
CAC dynamisch koppelen aan SIPreg
2 toestellen op 1 geonr. (foutje bij reinvite)
Eerste woord valt weg bij begin gesprek
Spraakkwaliteit en bittorent
Hidden page MACaddress is bereikbaar
Gesprek van Thomson naar Siemens wordt na 13,40 min. verbroken
Verbinding niet verbroken na ophangen
Bittorent beïnvloedt WiFi
Bittorent hangt modem op
devices op 1 geo.nr icm *61
hookflash werkt niet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 feb 2007 17:17 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
@badboy:is dit alleen voor "Mine" klanten of ook IPB klanten ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 feb 2007 17:22 
Offline

Geregistreerd: do 28 sep 2006 15:37
Berichten: 37
ook IPB maar dat Mine geld dus voor Mine
Firmware geld voor iedereen met een Siemens, maar als je hiervoor geen 1.40 en je krijgt nu 1.141 kan je porbleem krijgen dat je niet meer kan bellen en gebeld worden omdat je account nog niet zou bestaan aan de 1.40 zijde, hou dus hier rekening mee


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 feb 2007 17:25 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
badboy007 schreef:
ook IPB maar dat Mine geld dus voor Mine
Firmware geld voor iedereen met een Siemens, maar als je hiervoor geen 1.40 en je krijgt nu 1.141 kan je porbleem krijgen dat je niet meer kan bellen en gebeld worden omdat je account nog niet zou bestaan aan de 1.40 zijde, hou dus hier rekening mee


En de oplossing hiervoor is MPSD bellen ? (met mobiel :!: )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 feb 2007 17:31 
Offline

Geregistreerd: do 28 sep 2006 15:37
Berichten: 37
Geduldig zijn kan ook, het word in de loop van de week/weken automatisch gedaan middennacht, dan word je account ook gekopiieerd.

Maar mensen die al 1.40 hadden hoeven geen geduld te hebben en kunnen nu al proberen de nieuwe Firmware binnen te halen.

Ik geef geen garantie dat alles na de update goed zal werken, alles is op eigen risico. (dit vanwege de eerste FW 1.40 hierna deden bijna alle telefoons het niet meer VOIP)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling