Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 02 jul 2025 22:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 185 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 09:25 

KnuffelChris schreef:
de mijne moest ook terug, inclusief de splitter, en dat was een "normale" dus ISDN of niet heeft er niets mee te maken lijkt mij.

Dan snap ik toch al die aanbiedingen op Marktplaats niet.
Of men stuurt het gewoon niet terug.

Planet stelt in de brief heel duidelijk dat ze binnen twee maanden de eindafrekening opmaken.
Ik heb geen zin om straks voor een modem te betalen welke ik niet kan gebruiken.
Dus terug met dat ding.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 jan 2008 14:28 

Ik overweeg over te stappen van internetplusbellen KPN/Planet (ISDN) naar Orange (analoog), en wel via een tussenstap met een 2 mnd proefabonnement van @Home (moet je wel in het @Home-gebied wonen natuurlijk...).

Mijn theorie is kort -door de bocht gezegd- als volgt:

Aanmelden bij @Home (op het moment dat je kan overstappen vlgs contract etc.) voor een kabelabonnement (zij verzorgen je nummerbehoud, dus niet zelf opzeggen, anders krijg je een nieuw nummer) , tijdens de proefperiode aanmelden bij Orange (zij verzorgen weer het nummerbehoud) met de mededeling dat je geen KPN telefoonabo hebt.

Volgens mij werkt deze theorie (ook in de praktijk) zodat je geen 75 Euro extra kwijt bent voor het porteren van ISDN naar analoog, en je zit niet zonder telefoon en internet.
(het is alleen een rompslomp met e-mailadressen e.d., maar dit is op te lossen door simpelweg een webmail te nemen van Gmail o.i.d.)

We zullen wel zien hoe het afloopt met de betalingen/afschrijvingen die tegenwoordig blijkbaar alleen maar automatisch kunnen.

De reden van overstappen is trouwens de verslechtering van de communicatie/service van Planet, sinds ze onder 1 hoedje spelen met KPN en de torenhoge tarieven die ze durven te vragen t.o.v. de concurrenten.
Als je al jarenlang vaste abonnee bent zou je een beloning verwachten....

Als het overstappen weinig problemen zou opleveren en erg easy was, zou ik alleen maar webmail nemen, en van tijd tot tijd switchen van provider.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 jan 2008 16:46 

Volgens mij moet deze overstapmethode wel werken... :D
Jammer dat het zo ingewikkeld moet maar het is niet anders.

Bij Planet kan je een "e-mail only plus" abonnememt nemen als je opzegd.
Dan kan je voor 2,95 per maand al je mailadressen behouden.
De helpdesk begrijpt er niets van als je dit vraagt.... 8)

Ik heb het wel gedaan en het werkt goed maar wel met veel horten en storen.
Mijn homepage is na 3 maanden nog altijd niet terug.
Maar dat is minder belangrijk.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2008 07:53 

Japie Krekel schreef:
Ik overweeg over te stappen van internetplusbellen KPN/Planet (ISDN) naar Orange (analoog), en wel via een tussenstap met een 2 mnd proefabonnement van @Home (moet je wel in het @Home-gebied wonen natuurlijk...).

Nogal omslachtig nietwaar :wink: Overstappen kan ook gewoon goed lopen en hoeft niet altijd een puinhoop te worden.Als je tevreden bent met webmail,dan zou je aan Alice kunnen denken,maar wellicht dat profiteren van proefperiodes ook een rol speelt.Het risico dat het dan fout gaat is wellicht groter want je gaat 2 x overstappen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2008 17:55 

Maarten schreef:
Japie Krekel schreef:

Nogal omslachtig nietwaar :wink: Overstappen kan ook gewoon goed lopen en hoeft niet altijd een puinhoop te worden.Als je tevreden bent met webmail,dan zou je aan Alice kunnen denken,maar wellicht dat profiteren van proefperiodes ook een rol speelt.Het risico dat het dan fout gaat is wellicht groter want je gaat 2 x overstappen.

Het is de bedoeling dat ik van mijn ISDN af wil en dan naar analoog zonder die debiele hoge kosten (ca. 75 Euries) die KPN ervoor rekent. Om principiele redenen gun ik ze die niet, omdat ze naar mijn mening jarenlang hebben geteerd op de "fanatieke" ISDN-gebruikers, en nu word je gestrafd als je terug wil naar analoog (wat naar mijn mening peanuts is om te porteren).
Verzin maar eens een andere truuk om van ISDN naar analoog te gaan, zonder van het internet afgesloten te worden...
@Home is dan een leuke (gratis ook nog) buffer...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2008 18:52 

@Japie Krekel: heb je nu dan IPB?

Als je IPB hebt dan heb je toch geen ISDN meer?

Ik heb ook jaaaaarenlang ISDN gehad, ook met ADSL erop toen die tweede lijn niet meer nodig was en heb dus ook jaaaaaaaaaren lang te veel betaald.
Inderdaad met ISDN kreeg je toen het gevoel mee te gaan met de moderne techniek maar het enige wat KPN deed was ze opzadelen met dure apparatuur en hoge kosten.

Als je nu nog ISDN hebt moet je weer veel kosten maken om er vanaf te komen......
Ik moest allemaal nieuwe telefoons kopen en de oude en dure ISDN telefoons konden zo bij het oud vuil, die dingen zijn niks meer waard.

Dit gevoel deed mij dan ook besluiten om KPN na 25 jaar eens de rug toe te keren.... 8)
En dan krijg je als dank nog een rekening van 1,25 waar echt niemand wat van begrijpt......

Ik stop want mijn bloeddruk stijgt.... :D

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2008 19:31 

@Robèrt; Ja, ik heb IPB sinds het ongeveer mogelijk was.

Ik ben begonnen met internetten via ISDN;
daarna ADSL erbij via de SpeedTouch 510i Multi-PC modem;
vervolgens ISDN1 i.c.m. de SpeedTouch 510i, en kort daarna IPB met de welbekende ExperiaBox. En alles nog steeds met een ISDN-aansluiting, waar ik nu dan toch maar eens van af wil.

Je wilt niet weten hoeveel aansluitingen/abonnees er nog zijn met een Gigaset SX552 WLAN dsl modem (oftewel de ISDN-ExperiaBox).
En ik vermoed dat het overgrote deel van deze abonnees wel graag van ISDN naar analoog willen, maar dat men er tegenop ziet om over te stappen, omdat het zo'n gedoe is.
Als je abonnee wilt blijven van KPN en/of Planet dan moet je het een tijdje zonder ADSL doen, omdat je eerst je analoge rekening moet afwachten, willen ze je overschakelen van ISDN op analoog (dit kan oplopen tot wel 2 maanden heb ik begrepen, je telefoon schijnt dan wel te blijven werken).
Dit kan mijns inziens gewoonweg niet goed gaan, want zoveel dingen tegelijk kunnen ze niet verwerken, laat staan 1 ding (maar de automatische betalingen wel).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2008 19:36 
Site Admin

begrijp deze analoog en isdn constructie niet zo.
het isdn-gedeelte was alleen noodzakelijk tijdens de portering van isdn.
volgens mij heeft iedere gebruiker van ipb nu gewoon een digitale lijn of ... mis ik iets?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2008 21:32 

Als je nu IPB hebt dan heb je geen ISDN meer..... :D

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2008 23:02 

Citaat:
Als je nu IPB hebt dan heb je geen ISDN meer.....

Ik wil je niet graag uitmaken voor eigenwijze, Robèrt, maar kijk hier eens:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1756200

en daarna ff klikken op "Handleidingen" en dan "KPN Experia Box" selecteren en lees de PDF gebruiksaanwijzingen bijna onderaan de pagina.

Ik ben de "gelukkige" eigenaar van zo'n zilvergrijze....ISDN-versie

Trouwens....de titels van de gebruiksaanwijzingen zeggen toch al genoeg??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2008 23:06 
Site Admin

Japie Krekel schreef:
Citaat:
Als je nu IPB hebt dan heb je geen ISDN meer.....

Ik wil je niet graag uitmaken voor eigenwijze, Robèrt, maar kijk hier eens:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1756200

en daarna ff klikken op "Handleidingen" en dan "KPN Experia Box" selecteren en lees de PDF gebruiksaanwijzingen bijna onderaan de pagina.

Ik ben de "gelukkige" eigenaar van zo'n zilvergrijze....

Trouwens....de titels van de gebruiksaanwijzingen zeggen toch al genoeg??

herhaal nog maar eens een deel van mijn opmerking; "het isdn-gedeelte was alleen noodzakelijk tijdens de portering van isdn."

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2008 23:11 

Na portering is de lijn niet "analoog" en ook niet "ISDN" meer.
Het is een "data" lijn geworden.

Als je overstapt naar een andere provider geef je gewoon op dat je analoge lijn hebt.
Ook al heb je IPB.... 8)
Zodra je tegen de nieuwe provider zegt dat je IPB hebt gaan daar de alarmbellen af en willen ze je niet meer hebben.... 8)

M.v.g,
Robèrt (Ex-ISDN-er)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2008 23:52 

Oke, sorry voor mijn felle reactie,

maar die ISDN-splitter en de bijbehorende (ISDN)experia box stellen in principe dus niets meer voor...en kan ik mij dus zonder probleem aanmelden bij een provider als Orange o.i.d.???

Heb trouwens net een poging gedaan om mij aan te melden bij Orange, maar ik loop vast op het moment dat ik unaniem bevestig: ik krijg de melding: Het opgegeven telefoonnummer ???? - ?????? is onbekend of ongeldig.
Het zal toch niet zo zijn dat er een database is waarin alle analoge en ISDN- aansluitingen zijn opgenomen??

Zojuist gelukt. Via een omweg aangemeld (internetten.nl).
Nu nog afwachten of ik geaccepteerd word.

En tevens de ISDN-splitter alvast verwijderd: deze schijnt de veroorzaker te kunnen zijn van die irri echo's op mijn lijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 03:04 

Ik heb geen felle reactie gezien hoor... :wink:

Bij Alice liep ik tegen hetzelfde probleem aan.
Je vult je telefoonnummer in en die kunnen ze vervolgens niet vinden.
Ik belde met de Helpdesk van Alice en de aardige dame sprong op tilt toen ik IPB noemde.......
Daar durfde ze geen uitspraak over te doen of dat wel kon.
Kortom: geen Alice in mijn huis....

Een dag later gaf de postcode-check opeens ook aan dat het niet meer kon.

UPC was bijzonder gewillig.... 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 08:09 

Telfort misschien :wink: :wink: :wink:

Sneller en goedkoper, toch ook van dezelfde familie en hier kan je wel naar overstappen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 185 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]