Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 28 dec 2024 07:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Opzegtermijn???
BerichtGeplaatst: di 20 nov 2007 13:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 05 okt 2006 14:29
Berichten: 37
Ik wil nogmaals een topic over het opzegtermijn openen. Hopelijk dat er nu meer duidelijkheid komt.

Ik heb mijn ipb sinds oktober 2006. Nu wil ik graag opzeggen i.v.m. de kosten. Als ik via de "chat" op de kpn site de vraag stel over opzeggen komt er als antwoord uit dat ik per maand kan opzeggen. Ik lees nergens meer over oude en nieuwe contracten.

Op de email naar kpn wordt (nog) niet gereageerd.

_________________
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 nov 2007 14:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Als je IPB wilt opzeggen moet je toch gewoon de helpdesk bellen?

Ik lees wel in de vooraarden dat jij pecht hebt.....
Contracten afgesloten vóór 1 augustus 2007 worden steeds stilzwijgend verlengd met 1 jaar.
Afgesloten na 1 augustus 2007 hebben een contractduur van één jaar en daarna is het wel per maand opzegbaar.

Deze tekst heb ik gevonden:

Per 1 augustus 2007 gelden voor de contractstermijn de nieuwe Algemene Voorwaarden voor ADSL, InternetPlusBellen (Planet en KPN), Surfen&Bellen, Interactieve TV en Digitenne van KPN en Slim.

Dit houdt in dat u een contract afsluit voor één jaar. Daarna wordt het contract stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van één maand.

De letterlijke tekst van het artikel luidt:

"De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch (bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd."

Let op!
Heeft u een contract afgesloten voor 1 augustus 2007, dan behoudt KPN zich het recht voor u te houden aan de Algemene Voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan.


M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 nov 2007 19:06 
klopt helemmaal opzeg termijn voor oude klanten is 1 jaar

wou mijn ipb per 8 december opzeggen,Planet gebeld en kreeg te horen dat deze net weer een jaar was verlengt.

2 oktober belde ik dus ruim op tijd dacht ik. echter bij Planet stond dat mijn abbo per 21 oktober 1 jaar was verlengt.

bij mijn gegevens op de Planet site stond als eind datum 8 december
Na dit gemeld te hebbem moest ik hiervan een printje maken en opsturen.
binnen 2 weken krijgt u bericht wat er gaat gebeuren, nee dus.

zelf maar weer gebeld,kreeg een vriendelijke dame aan de lijn die het even ging uitzoeken.
volgens haar gegevens was toch per 8 december mijn abbo opgezegt.

gaan nu uit proberen, wat Telfort te bieden heeft

gr Ton


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 nov 2007 08:43 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Ton schreef:
gaan nu uit proberen, wat Telfort te bieden heeft

gr Ton


Ongeveer hetzelfde als Tiscali :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 nov 2007 09:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 05 okt 2006 14:29
Berichten: 37
Eindelijk een vriendelijke dame aan de lijn gehad van KPN. En zei kon me dus duidelijk uitleggen dat oude/vaste klanten "pech" hebben en dus een jaar vast zitten aan hun contract. Je komt er niet onder uit. Alleen als KPN iets gaat wijzigen. En KPN kennende doen ze dat toch niet.
Dus helaas, maar dan moet ik dus nog bijna een jaar "duur" betalen.

Ik ben gelukkig wel tevreden over wat ik heb, dus dat is het probleem niet. Alleen de prijs is gewoon absoluut niet concurerend meer. Dat zou dus ook de enige reden voor overstappen zijn (€30 p/m minder is toch leuk).

_________________
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 nov 2007 10:57 
Offline

Geregistreerd: ma 01 jan 2007 14:50
Berichten: 122
Dan snap ik het niet, hoor. Ik ben een contract aangegaan per 13 december 2006, en heb op 24 oktober 2007 gebeld om het contract op te zeggen. Geen probleem, per 13 december 2007 is het contract beeindigd.

Volgens mij is er ook iets juridisch (maar daar ben ik geen expert in) te zeggen hierover, namelijk dat je bij wijziging van de AV deze AV voor alle klanten van hetzelfde prduct moet laten gelden. Je neemt IPB af, en daar horen voorwaarden bij. En dan doet het er niet toe op welk moment je toevallig de handtekening gezet hebt. De voorwaarden horen bij het product, en die zijn tijdsongebonden.

Enfin, in mijn geval was de opzegging, exact na 1 jaar, zonder problemen geregeld.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 nov 2007 11:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 05 okt 2006 14:29
Berichten: 37
hoevenm schreef:
Dan snap ik het niet, hoor. Ik ben een contract aangegaan per 13 december 2006, en heb op 24 oktober 2007 gebeld om het contract op te zeggen. Geen probleem, per 13 december 2007 is het contract beeindigd.

Volgens mij is er ook iets juridisch (maar daar ben ik geen expert in) te zeggen hierover, namelijk dat je bij wijziging van de AV deze AV voor alle klanten van hetzelfde prduct moet laten gelden. Je neemt IPB af, en daar horen voorwaarden bij. En dan doet het er niet toe op welk moment je toevallig de handtekening gezet hebt. De voorwaarden horen bij het product, en die zijn tijdsongebonden.

Enfin, in mijn geval was de opzegging, exact na 1 jaar, zonder problemen geregeld.


Dat zou bij mij ook het geval zijn, echter ik ben langer dan een jaar "lid" (oktober 2006). En dan ben je de L** en zit je er weer een jaar aan vast.

_________________
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 nov 2007 11:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Trouwe klanten worden "gepakt" zullen we maar zeggen.....

Gisteren nog te lezen dat Planet de meeste trouwe klanten heeft.
Of zijn dat klanten die net een dagje te laat zijn met opzeggen?

Ik zie met mijn eenvoudige e-mail only abonnement dat die contract-datum in het scherm ook regelmatig veranderd......
Daar zitten ze behoorlijk te rommelen.

Waarom krijg je per post geen duidelijk contract met datum en handtekeningen?

Ik ben wel blij dat ik op tijd was met overstappen.
En ik heb het al eerder gezegd, bij mij ontbonden ze het contract al na 50 weken.
Waarom die laatste twee weken eraf gingen is mij nooit duidelijk geworden.

M.v.g,
Robèrt


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 nov 2007 16:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 05 okt 2006 14:29
Berichten: 37
Toch nog reactie op mijn email naar KPN. En heel verrassend ook:

Geachte heer Ancona,

Naar aanleiding van uw vraag betreffende het beëindigen van uw InternetPlusBellen abonnement kunnen wij u als volgt informeren:

Indien u uw abonnement van InternetPlusBellen van KPN wenst op te zeggen, kunt u telefonisch contact opnemen met de Klantenservice via 0900-0244 (0,10 EUR per
minuut) zeven dagen per week van 08.00 tot 22.00 uur geopend.

Uit controle van uw gegevens is gebleken dat uw InternetPlusBellen abonnement is ingegaan op 12-10-2006. Er geldt een minimale contractduur van één jaar.
Daarna geldt een opzegtermijn van één maand.


Het is ook mogelijk om via een reply op deze e-mail kenbaar te maken dat u wenst op te zeggen. In dat geval vragen wij u om onderstaande gegevens retour te
zenden:

- Naam contractant:
- adres:
- postcode en woonplaats:
- betreffende telefoonnummer:
- (mobiel) telefoonnummer waarop u bereikbaar bent:

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Paul van het Reve
KPN


Dus ik ga meteen opzeggen per 1-1-2008.

_________________
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 nov 2007 17:56 
Offline

Geregistreerd: ma 01 jan 2007 14:50
Berichten: 122
anconakip schreef:
Uit controle van uw gegevens is gebleken dat uw InternetPlusBellen abonnement is ingegaan op 12-10-2006. Er geldt een minimale contractduur van één jaar.
Daarna geldt een opzegtermijn van één maand.


Dus ik ga meteen opzeggen per 1-1-2008.


Zei ik toch 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 nov 2007 18:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 05 okt 2006 14:29
Berichten: 37
hoevenm schreef:
anconakip schreef:
Uit controle van uw gegevens is gebleken dat uw InternetPlusBellen abonnement is ingegaan op 12-10-2006. Er geldt een minimale contractduur van één jaar.
Daarna geldt een opzegtermijn van één maand.


Dus ik ga meteen opzeggen per 1-1-2008.


Zei ik toch 8)

ja, klopt. Maar die miep aan de telefoon zei dat ik er nog weer een jaar aan vast zat.

_________________
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 nov 2007 18:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
anconakip schreef:
Dus ik ga meteen opzeggen per 1-1-2008.


Mag ik weten waar je naar toe gaat?
Welke provider?

Gewoon uit gezonde nieuwsgierigheid?.... 8)

Ik ging naar UPC, 40 euro per maand goedkoper.
Daar is iedereen al weer in rep en roer, gaat naar 34,95 per maand maar niet voor bestaande contracten.... :)

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 nov 2007 08:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 05 okt 2006 14:29
Berichten: 37
Robèrt schreef:
anconakip schreef:
Dus ik ga meteen opzeggen per 1-1-2008.


Mag ik weten waar je naar toe gaat?
Welke provider?

Gewoon uit gezonde nieuwsgierigheid?.... 8)

Ik ging naar UPC, 40 euro per maand goedkoper.
Daar is iedereen al weer in rep en roer, gaat naar 34,95 per maand maar niet voor bestaande contracten.... :)

M.v.g,
Robèrt


Ik maak de overstap naar Telfort. een 20mb lijn met telefonie voor €29,90 p/m.

_________________
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 nov 2007 09:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Velen maken met jou die overstap denk ik.
De ene KPN divisie verliest wat maar de andere wint wat.

Maar je krijgt voor veel minder geld veel meer snelheid.

Dat KPN de prijzen niet omlaag gooit van de dure aanbieders?

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 nov 2007 10:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 05 okt 2006 14:29
Berichten: 37
Ik stap ook puur voor de prijs over. Snelheid is natuurlijk absoluut mooi meegenomen.
KPN blijft natuurlijk wat kwaliteit betreft goed.

_________________
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling