Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 28 dec 2024 07:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2007 16:43 

Downgraden kan niet....tenminste niet in 1ste instantie. De officiele procedure is IPB opzeggen en ADSL Lite aanvragen, waarbij je 2 weken zonder internet zit! Toen ik vertelde niet zonder te kunnen en meedeelde over te stappen naar kabel-internet moest ik optie 4.2.1 kiezen en voila toen kon het wel. (Let wel zonder de aanbieding die ze hebben)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2007 17:00 

@JanE_NL:dank voor je informatie,maar dit betekent dat je opgezgegd hebt bij IPB als dienst en over bent gestapt naar Adsl zonder Voip ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2007 23:28 

Maarten schreef:
@JanE_NL:dank voor je informatie,maar dit betekent dat je opgezgegd hebt bij IPB als dienst en over bent gestapt naar Adsl zonder Voip ?

Dat klopt, ik vind het product te duur tov andere aanbieders, echter een overstap kan ik niet maken, vanwege IPB. Ik heb ook een mobiel abonnement en houdt geld over in de bundel vandaar mijn keuze. Voor € 179,- per jaar kan ik ook heel veel mobiel bellen. Tenminste als je geen veel beller bent. (IPB Lite € 44,95 en ADSL-Lite € 30,- per maand) Dus € 14,95*12= € 179,40

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2007 23:40 

Een duidelijke reden om op te zeggen, duidelijk.
IPB is inmiddels een erg duur product geworden.

Ik snap niet dat KPN dat ook ziet en de prijzen wat naar beneden doet.
Er moeten toch veel meer mensen zo denken?

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 09:51 

Robèrt schreef:

M.v.g,
Robèrt

Zolang als de mensen zelfs met IPB kosten besparen,dan nemen ze nog niet de moeite om verder te kijken.Dat komt vaak wat later.
Los daarvan zijn veel mensen niet thuis in de materie en hebben geen zin aan al die toestanden.
Dat de prijs resp de snelheid een aanpassing verdient is echter duidelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 11:13 

Maarten schreef:
Robèrt schreef:

M.v.g,
Robèrt

Zolang als de mensen zelfs met IPB kosten besparen,dan nemen ze nog niet de moeite om verder te kijken.Dat komt vaak wat later.
Los daarvan zijn veel mensen niet thuis in de materie en hebben geen zin aan al die toestanden.
Dat de prijs resp de snelheid een aanpassing verdient is echter duidelijk.

Beste Maarten,

Daar heb jij inderdaad wel gelijk. Zo had ik het nog niet bekeken.
Ik had er wel de tijd en de zin in om dit eens goed uit te spitten.
Ik sprak gisteravond nog twee ex-collega's en deze wilde ook wel goedkoper internetten en bellen maar durfde een overstap toch niet aan.
Op een gegeven moment weet je wat je hebt en dan is het wel goed.

Ik ben gek op telecom-problemen dus wilde die stap wel nemen.
En als er dan problemen zijn, ik kan niet mailen naar Hotmail, dan los ik die zelf op omdat ik dat doe als hobby.

Het blijft leuk dat internetten en bellen.

Eigenlijk moet ik ook nog digitale TV nemen, nog meer kans op problemen...:-)

(kan ik KPN IP-TV nemen zónder KPN ADSL?)

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2007 00:41 

je kan wel IP TV nemen met Direct ADSL, maar dan heb je geen telefoon lijn. je krijgt dan ook een experia box. maar daar zal het VOIP gedeelte niet werken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2007 08:51 

Direct adsl is ook KPN :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2007 09:49 

JanE_NL schreef:
Maarten schreef:

Dat klopt, ik vind het product te duur tov andere aanbieders, echter een overstap kan ik niet maken, vanwege IPB. Ik heb ook een mobiel abonnement en houdt geld over in de bundel vandaar mijn keuze. Voor € 179,- per jaar kan ik ook heel veel mobiel bellen. Tenminste als je geen veel beller bent. (IPB Lite € 44,95 en ADSL-Lite € 30,- per maand) Dus € 14,95*12= € 179,40

hey als je dan toch wil besparen doe het dan gelijk goed en kijk hier eens naar
http://www.tele2.nl/shop/Internet/ADSL_basis.htm
dit scheeld nog ontzettend veel ten opzichte van het abbo wat je nu wilt gaan nemen is maar 4.95 voor de eerste 10 maanden en de laatste 2 maand is het dan 14.95 dus al met al ben je dan voor een jaar nog geen 80 euro kwijt

http://www.tele2.nl/shop/Internet/ADSL_plus.htm of deze als je wat meer snelheid wil maar als je nog sneller wilt kan deze ook nog
http://www.tele2.nl/shop/Internet/ADSL_super.htm
en dan nog bespaar je op het geen je nu het genomen
of als je de mogelijkheid hebt om upc te nemen kan je voor nog geen 30 euro alles hebben http://www.upc.nl/totaalpakketten/

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2007 12:42 

HORNY schreef:
JanE_NL schreef:
Maarten schreef:

hey als je dan toch wil besparen doe het dan gelijk goed en kijk hier eens naar
http://www.tele2.nl/shop/Internet/ADSL_basis.htm
dit scheeld nog ontzettend veel ten opzichte van het abbo wat je nu wilt gaan nemen is maar 4.95 voor de eerste 10 maanden en de laatste 2 maand is het dan 14.95 dus al met al ben je dan voor een jaar nog geen 80 euro kwijt

http://www.tele2.nl/shop/Internet/ADSL_plus.htm of deze als je wat meer snelheid wil maar als je nog sneller wilt kan deze ook nog
http://www.tele2.nl/shop/Internet/ADSL_super.htm
en dan nog bespaar je op het geen je nu het genomen
of als je de mogelijkheid hebt om upc te nemen kan je voor nog geen 30 euro alles hebben http://www.upc.nl/totaalpakketten/

Thnx voor je advies maar ik heb ze allemaal bekeken.
1. Ik zit in het Essent gebied en is UPC voor mij (nog) niet mogelijk.
2. Tele 2 is alleen mogelijk icm met een vaste lijn en die heb ik niet en wil ik ook niet meer, ben ik per saldo toch weer duurder uit.

Quote van Tele2:
Ik heb nu geen vaste telefoonaansluiting bij KPN, kan ik dan ook Tele2 ADSL bestellen?
Tele2 ADSL kun je alleen bestellen als je nu een vaste, analoge telefoonaansluiting van KPN hebt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2007 21:42 

Tot op heden geen bevestiging gehad, vanavond 1½ uur lang met diverse medewerkers gebeld en wat blijkt.....Wijziging kan niet worden doorgevoerd, mijn contract loopt nog tot ergens in 2008. Frapant is wel dat ik bij 0900-0244 optie 3 opzeggen, wel gelijk kan opzeggen en dan ook niets meer hoef te betalen :?: Dit dan ook direct gedaan, ga morgen maar een kabel abootje afsluiten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2007 23:11 

Weet je wel 100% zeker dat deze opzegging ook echt ok is?
Misschien verstandiger om daar toch even de schriftelijke bevestiging van af te wachten?
Straks zit je aan twee providers vast.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 okt 2007 11:07 

JanE_NL schreef:
mijn contract loopt nog tot ergens in 2008. Frapant is wel dat ik bij 0900-0244 optie 3 opzeggen, wel gelijk kan opzeggen en dan ook niets meer hoef te betalen :?: Dit dan ook direct gedaan, ga morgen maar een kabel abootje afsluiten.

Als je contract loopt tot ergens in 2008 dan zul je het af moeten kopen resp door moeten betalen en is het risico aanwezig dat je dubbele kosten hebt.
Maw controleer eea nog even heel goed.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 okt 2007 16:24 

@Robert & Maarten,

Thnx voor jullie adviezen, ik ga inderdaad wachten op de brief voordat ik verdere stappen onderneem. De helpdeskmederwerker zei letterlijk "je neemt niets meer af vanaf 18-11 dus hoef je niets te betalen" heb het gesprek op speaker gevoerd met meerdere getuigen dus we wachten af!

Ik heb echter afgelopen weekend mijn 2 Siemens Dect Micro toestellen al wel via marktplaats verkocht had ik achteraf ook beter mee kunnen wachten. :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 okt 2007 17:36 

Hallo Jan, misschien dit nog iets voor je? http://internet.telfort.nl/shop/internetabonnement.html

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]