Ik heb mijn Xbox 360 pas aangesloten op Xbox Live en kwam ook allerlei problemen tegen die worden veroorzaakt door een 'strict NAT'. Na een telefoontje naar de helpdesk van KPN werd ik doorverwezen naar deze site. Ik ben flink gaan spitten in verschillende threads en heb ook de doorgelinkte pagina's meegenomen en ben daarna aan de slag gegaan (ik ben geen IT-wizard, maar doe m'n best
). Helaas heb ik mijn NAT-problematiek nog niet kunnen verhelpen, dus ik hoop dat iemand hier me kan zeggen wat ik ben vergeten/nog kan proberen/moet veranderen:
· Ik heb een Thomson ST780 WL (IP 192.168.1.254)
· Ik heb mijn Xbox 360 een statisch IP gegeven: 192.168.1.201, met submask 255.255.255.0, gateway 192.168.1.254 en Primary DNS 192.168.1.254
· Mijn Xbox 360 is via een kabel verbonden met de EB (ethernetpoort 1)
· Ik heb in mijn EB, in de toolbox een nieuwe toepassing gemaakt die de TCP/UDP poorten 53, 80, 88 en 3074 forward (volgens de informatie van portforward.com).
· Ik heb mijn Xbox 360 gedefineerd in de EB en deze toegewezen aan mijn handgemaakte forward-instelling.
· Ik heb uPnP ingeschakeld.
Toch blijf ik de melding krijgen (op mijn Xbox) dat de verbinding tussen EB en Xbox Live problemen ondervindt en dat dat aan mijn NAT ligt.
Ik heb geen idee wat ik nog meer moet/kan doen, ik hoop dat iemand me verder kan helpen!