Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 27 dec 2024 15:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 jan 2010 23:02 

Ik heb mijn Xbox 360 pas aangesloten op Xbox Live en kwam ook allerlei problemen tegen die worden veroorzaakt door een 'strict NAT'. Na een telefoontje naar de helpdesk van KPN werd ik doorverwezen naar deze site. Ik ben flink gaan spitten in verschillende threads en heb ook de doorgelinkte pagina's meegenomen en ben daarna aan de slag gegaan (ik ben geen IT-wizard, maar doe m'n best :)). Helaas heb ik mijn NAT-problematiek nog niet kunnen verhelpen, dus ik hoop dat iemand hier me kan zeggen wat ik ben vergeten/nog kan proberen/moet veranderen:

· Ik heb een Thomson ST780 WL (IP 192.168.1.254)
· Ik heb mijn Xbox 360 een statisch IP gegeven: 192.168.1.201, met submask 255.255.255.0, gateway 192.168.1.254 en Primary DNS 192.168.1.254
· Mijn Xbox 360 is via een kabel verbonden met de EB (ethernetpoort 1)
· Ik heb in mijn EB, in de toolbox een nieuwe toepassing gemaakt die de TCP/UDP poorten 53, 80, 88 en 3074 forward (volgens de informatie van portforward.com).
· Ik heb mijn Xbox 360 gedefineerd in de EB en deze toegewezen aan mijn handgemaakte forward-instelling.
· Ik heb uPnP ingeschakeld.

Toch blijf ik de melding krijgen (op mijn Xbox) dat de verbinding tussen EB en Xbox Live problemen ondervindt en dat dat aan mijn NAT ligt.
Ik heb geen idee wat ik nog meer moet/kan doen, ik hoop dat iemand me verder kan helpen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 21:37 

Hoi,

Zorg er voor dat bij toolbox de Upnp is ingeschakeld.

Daarna kun je in de lijst met toepassingen Xbox Live (staat reeds geregistreerd) toewijzen aan je xbox 360.

Eventueel kun je via thuisnetwerk (in de webinterface) het apparaat dat op netwerkpoort 1 is aangesloten een naam geven, zo weet je zeker dat je de toepassing Xbox Live toevoegd aan de Xbox en niet aan de computer.

Greetz,

Dit0rz

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2010 11:34 

@Dit0rz:

Dank je voor je reactie.

Citaat:
Zorg er voor dat bij toolbox de Upnp is ingeschakeld.

-uPnP heb ik al ingeschakeld (zie laatste punt van mijn lijstje).

Citaat:
Daarna kun je in de lijst met toepassingen Xbox Live (staat reeds geregistreerd) toewijzen aan je xbox 360.

- Ik heb mijn geforwarde poorten die voor Xbox Live open moeten staan (gedefineerd volgens portforwarding.com en gechecked op de officiële Xbox site) toegewezen aan mijn Xbox, die ik zelf gedefineerd heb in de applicatie en een vast IP heb gegeven. Is dat wat je bedoelt met je suggestie?

Citaat:
Eventueel kun je via thuisnetwerk (in de webinterface) het apparaat dat op netwerkpoort 1 is aangesloten een naam geven, zo weet je zeker dat je de toepassing Xbox Live toevoegd aan de Xbox en niet aan de computer.

- Zoals gezegd heb ik mijn Xbox gedefineerd in de EB webapplicatie (naam + IP). En hoewel ik geen IT'er ben, ben ik er zeker van dat de portforwarding inderdaad naar die Xbox gaat, en niet naar mijn PC.

Zijn er mensen die wel succes hebben met een goede NAT verbinding bij een IPB-abonnement met een Thomson? Ik ben namelijk een beetje bang dat de beperking hardwarematig is en niet zozeer aan mijn instellingen ligt, wat betekent dat ik van abonnement danwel provider moet veranderen. Ben benieuwd naar (positieve) ervaringen van andere gebruikers.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2010 12:52 

Ik heb ik zelf ook een xbox 360 en heb het ook op die manier ingesteld.

Echter heb ik de instelling van xbox live uit de experia box zelf gebruikt.

Die staat reeds in de lijst met programma´s.

Mijn Xbox heb ik ook gewoon dynamisch ingesteld. De experiabox kijkt namelijk welk mac-adres op welk moment is gekoppeld aan een ip-adres.

Dit moet je natuurlijk wel instellen bij thuisnetwerk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2010 13:34 

Misschien een overbodige vraag, maar jij hebt geen problemen met je NAT-instellingen? Let wel: ik heb wel een Xbox Live verbinding, maar bij een spel als Modern Warfare 2 geeft het systeem aan dat mijn NAT 'strict' is, waar ik 'm eigenlijk gewoon 'open' wil hebben.

Ik zal kijken of het met de Xbox Live instellingen uit de EB wel werkt (kan me niet meer herinneren of ik dat heb gedaan), maar ik weet wel dat mijn eigen instellingen overeenkomen met die van de 'voorgeprogrameerde' setting, alleen heb ik er geloof ik nog een poort bijstaan.

Heeft een dynamisch adres voordelen boven een statisch adres?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2010 19:49 

Wij hadden ditzelfde probleem. En opgelost door de router te benaderen vóór de experiabox, dus via het netwerk. Dit werkt bij ons met vista. Dus ga naar windowslogo knop links onderaan scherm, netwerk en kijk of daar je router (speedtouch 780) te zien is. Via klik rechts, eigenschappen (kan zijn dat je dit 2x moet doen) zie je op het tabblad algemeen, een knop instellingen en daar kan je dan gegevens toevoegen, gebruik je ipadres van je xbox en je poort nrs die je al eerder opgaf.
Het werkt hier nog steeds goed, mocht het niet duidelijk zijn hoor ik het wel. Succes!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 11 jan 2010 00:17 

Internot schreef:
Misschien een overbodige vraag, maar jij hebt geen problemen met je NAT-instellingen? Let wel: ik heb wel een Xbox Live verbinding, maar bij een spel als Modern Warfare 2 geeft het systeem aan dat mijn NAT 'strict' is, waar ik 'm eigenlijk gewoon 'open' wil hebben.

De poorten moeten goed worden open gezet, probeer ook je xbox 360 wel op dynamisch te zetten, en de instelling van de experia box voor de 360 zelf gebruiken.

Als ik dit NIET instel krijg ik ook de melding bij xbox live test dat er mogelijk functies niet goed werken, stel ik het in, is alles open voor xbox live.

Groeten,

Dit0rz :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2010 18:26 

Dank voor deze tips; ik ga ze dit weekend proberen en zal begin volgende week m'n bevindingen posten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 jan 2010 15:52 

@riraroo:
Ik heb zelf Windows XP en in mijn netwerkverbindingen zie ik alleen mijn Sitecom Wireless connector, geen Experiabox. En aangezien mijn 360 direct wordt verbonden met de EB, heeft het geen zin mijn Sitecom connector te re-configureren...

@dit0rz:
Ik heb je tip opgevolgd: Xbox weer dynamisch IP gegeven, in de EB de óude'Xbox verwijderd en de nieuwe (met du\ynamisch IP) toegevoegd en vervolgens de 'standaard'Xbox Live setting van de EB toegekend... maar helaas, nog steeds geen verschil...

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2010 21:27 

Internot schreef:
@riraroo:
Ik heb zelf Windows XP en in mijn netwerkverbindingen zie ik alleen mijn Sitecom Wireless connector, geen Expediabox. En aangezien mijn 360 direct wordt verbonden met de EB, heeft het geen zin mijn Sitecom connector te re-configureren...

Ik ga van de week even op een xp computer kijken hoe ik daar bij de instellingen kan komen, wordt vervolgd... Ik ga er even vanuit dat je xbox wel gedraad verbonden is met de Experiabox, zo niet, misschien is dat ook het proberen waard.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2010 10:57 

Yup, gewoon met een fysiek UTP-kabeltje van console naar de meterkast :) Dank voor de moeite!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]