Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 02 jul 2025 02:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 19:19 

Momenteel ben ik in het bezit van de zilvere KPN Experiabox maar ben er alles behalve tevreden over. Zodra de telefoon die daarop aangesloten is gaat en wordt aangenomen, is er geen mogelijkheid meer tot downloaden / internetten / online gaming omdat het telefoon verkeer voorrang krijgt (voor mijn gevoel) en daardoor het internet gewoon niet meer compleet werkt. Tevens heb ik een xbox 360, en ik heb in mijn Experiabox de poorten opengezet, upnp aan, exposed host ingesteld en mijn firewall uit maar mijn poorten blijven dicht.

Voor mij een logische oplossing was de Experiabox te vervangen voor een andere router/modem met VOIP mogelijkheden. Ik heb gekozen voor de Speedtouch 780 WL Modem (telefonisch nog even na gevraagd of deze de door mij genoemde problemen kon oplossen en ze konden mij zeggen dat in ieder geval het nat probleem prima op te lossen was, en mocht deze niet werken ik hem binnen 8 dagen terug mag sturen) ik dacht dat ik deze wel even zou installeren, niet dus. Er zit een cd bij met een "wizard" die vraagt naar KPN gebruikersnaam & wachtwoord en Proxy instellingen. De Experiabox krijgt die informatie automatisch dus ik heb contact opgenomen met KPN en deze konden mij alleen vertellen dat de inlognaam: kpn@direct-adsl is en dat het wachtwoord: kpn is. Over proxy kon deze jongeman niks zeggen en ik vroeg of verder iemand in het bedrijf hier iets van af wist maar ook dit tervergeefs.

Nu hoop ik dat er wat mensen hier zijn die ervaring hebben met het instellen van deze router/modem en de gegevens weten van KPN.

Bvd,
Kevin

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 20:51 

snap niet dat je problemen met de zilveren box (Siemens) hebt.
Juist deze is de box waar volgens mij de minste problemen mee zijn.

Heb de mijne al vanaf het begin en zou geen andere willen.
uTorrent staat de hele dag te draaien, en samen met de telefoon geeft het geen probleem......

Mischien eens een firmware update proberen ?

succes,
Eric

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 21:27 

Heb ergens gelezen dat je wanneer je de reset knop van de ExperiaBox voor +- 10 seconde in gedrukt houd hij reset en tevens (wanneer mogelijk) de firmwire update. Dit heb ik gister nogmaals gedaan maar nog steeds zonder resultaat. Blijf last houden van de bovengenoemde problemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 23:29 

welke firmware zit er nu in ?
Kun je vinden onder het Tabje "status"

ik heb 1.43.1j1-iptv (Feb 2 2008 22:47:32)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 16 nov 2008 09:32 

Even, voor alle duidelijkheid; die Thomson, heb je die via KPN of heb je die zelf aangeschaft in de winkel???

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 16 nov 2008 11:28 

Een gewone SpeedTouch 780WL is niet geschikt voor IPB. Je hebt een SpeedTouch 780WL Experiabox geleverd door KPN nodig met de KPN firmware. Als je een andere Experiabox hebt aangesloten moet je de helpdesk bellen en zeggen dat je een andere EB hebt aangesloten. De helpdesk zal in de software de oude EB vervangen door de nieuwe. De telefonie gegevens e.d. zitten namelijk gekoppeld aan het MAC-adres van de EB.

Het wegvallen van internet tijdens telefoneren heeft weinig met downloadsnelheid te maken omdat het maar een aantal 100Kb/s gebruikt. Telefonie problemen kunnen wel veroorzaakt worden door een te lage uploadsnelheid. Als er nog een ADSL splitter tussen zit kun je deze het beste verwijderen.
Het beste kan je het probleem voorleggen aan de helpdesk van KPN.

Het is lastig om NAT open te zetten in de Siemens EB. Ik heb 1 keer voor iemand NAT open gezet met behulp van deze site. Na methode 1 en methode 2 stond NAT open. Met de juiste zoekfuncties vindt je genoeg info voor
NAT open te zetten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 16 nov 2008 13:29 

Kijk eens op deze site, hoe de ExperialBox open gegooid kan worden.

http://planet.gebruikers.eu/forum/viewt ... #post_1003

Echter dit is geheel voor eigen risico.

gr. Arie :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 16 nov 2008 14:44 

Allen bedankt voor de reacties,

De router heb ik online besteld op een niet KPN related site deze is dus ook niet via of door KPN geregeld. http://www.voipshop.nl/products/voip-modem-routers/voip-modems/speedtouch/speedtouch-780-wl-modem-analoog-draadloos-router-voip-2x-fxs-1x-fxo.htm er staat in dat deze de Experiabox kan vervangen.
Heb KPN mijn problemen gemeld maar bij hun kwam alles goed binnen dus hier wordt verder geen actie ondernomen. Op mijn Experiabox draait momenteel de nieuweste firmwire.

Zal eigenwijs als ik ben nog even er mee stoeien, heb op internet aardig wat sites bezoekt om mijn NAT open te zetten (allen zonder resultaat), heb een post staan op Portforwarding.com helaas konden ze me daar niet verder helpen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 16 nov 2008 18:15 

Je kan proberen KPN firmware erin te zetten, zie topic viewtopic.php?f=24&t=1421
Als de KPN firmware erin zit kan je meteen internetten. Voor telefonie moet je een EB wissel door de helpdesk laten uitvoeren.

De EB's krijg je van KPN in bruikleen, dus dat kost je niks.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 16 nov 2008 18:43 

Bedankt voor je reactie, kan een poging wagen. Laat 't wel even weten hoe het afloopt :) iemand anders nog suggesties?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]