Ik heb een nieuw acces point modem gekregen van de KPN. Het type is: Experia box ZXV10 H220N.
Aan dit modem heb ik op de Tel2 aansluiting een HP Photosmart printer type C309a, die een fax functie heeft, gekoppeld.
De fax staat al jaren ingesteld op Pulskiezen en werkte naar te vredenheid. Als ik nu een Fax verbinding uitgaand wil opzetten werkt het kiezen niet en de verbinding komt dan ook niet tot stand.
Als test heb ik de Fax op Toon kiezen omgeschakeld en dan werkt het uitgaand kiezen wel en ik kan een Fax versturen die ook goed aankomt.
Bij het ontvangen van een fax wordt de kiesverbinding goed opgebouwd alleen het ontvangen van het Fax bericht lukt niet en mijn HP Fax meld dan dat hij geen Data ontvangen heeft.
Ik heb de technische helpdesk gebeld en de Dame die ik te spreken kreeg meldde dat er met dit Acces-point modem problemen bekend zijn met het werken met faxen.
Hierop heeft zij geregeld dat er een ander type modem aan mij geleverd is en wel de Experiabox TG789vn.
Echter dit type reageerd precies het zelfde als het vorige modem.
Naar mijn mening is Toon kiezen zeer ouderwets en al een tientaljaren niet meer in gebruik.
Help ik kan nog steeds niet naar behoren Faxen !!!!!!!!
Wie weet een oplossing??????
Groet,
Jacques van der Meer
Groenewater 68
2715AT Zoetermeer
The Netherlands
Phone: 0031(0)79 3200507
Fax: 0031(0)79 3200508
Mobile: 0031(0)64 0758253
E-Mail:
jacques.more@planet.nl