m.theloosen schreef:
Met de hand een IP adres instellen. Bijv. 192.168.2.253. Dhcp van modem geeft alleen ip adres aan tv mits geen vaste ingesteld. Dus stel even een vaste in zodat je zeker verbinding hebt. Daarnaast Dns server adressen instellen zoals te zien zijn in je modem bij je adsl verbindingsinfo.
Mac adres Control eerst maar eens uitzetten zolang het niet werkt.
Ander probleem bij een Philips tv bij een collega: om de tien minuten uitval van een gedeelde mappenstructuur verbinding. Is Philips dingetje.
NetTV en dergelijke zou wel gewoon moeten werken. Misschien bepaalde poorten nog openzetten?
Sinds een paar weken probeer ik mijn 2 jaar oude Philips 37PFL9604 H via mijn nieuwe Experiabox Arcadyan video files te laten afspelen middels Tversity of Mezzmo. Kort daarvoor had ik nog de zilvergrijze ca. 6 jaar oude Siemens. Bij deze viel echter na ca. 5-15 minuten de verbinding weg en bij de Arcadyan is het niet anders. De Arcadian instellingen m.i. goed aangepast alleen het wegvallen na 5-15 minuten blijft hetzelfde. Als de verbinding weg is dan kun je de tv wel laten zoeken naar een mediaserver zoals Tversity maar die funktie werkt niet. Stond de tv op bekabeld dan moet je eerst draadloos activeren om weer verbinding te krijgen. Maar ook dan valt de verbinding na 5-15 minuten weg. Ik heb dit bij Philips gemeld en kreeg gelijk bericht dat het "mainboard" vervangen moest worden. Kennelijk is het probleem bij Philips bekend. Ik dacht eerst aan de Philips software maar dat lijkt niet het geval te zijn en die is up-to-date. Heel soms houdt de verbinding wat langer stand maar 25 minuten is tot op heden het maximum. Het is opvallend dat als het Tversity menu op het beeldscherm verschijnt zonder iets van het menu af te spelen de verbinding ook na verloop van tijd weg valt.
Weet iemand hoe dat nu zit. Is het mijn 2 jaar oude Philips 37PFL9604 H of toch de Experiabox Arcadyan?