Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 00:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: traag internet
BerichtGeplaatst: ma 25 okt 2010 13:42 

Hallo helpdesk,

Even een vraagje na storing tijdje geleden op de kpn internet lijn was er een nieuwe modem binnen gekomen bij me kennis.
Dat was een witte Thomson 787 dacht ik, maar deze modem/router vertoonde kuren traag internet fouten in de lijn verbreken van de verbinding pagina's die niet geopend werden of enorm lange wacht tijd etc.
Omdat ze niet snapte dat er dus wat fout zat met de router of met de config van hun verbinding hebben ze naar mijn idee de router vaak gereset met een potlood resultaat een reset knop die bleef hangen die router was dus stuk.

Daarbij hebben zelf weer de oude router terug geplaatst de Thomson/Speedtouch 780 geloof ik en de verbinding werkte opeens weer zoals het hoorde.
Maar nu hebben nu hebben ze een IPtv pakket dus nu kwam er weer een nieuwe modem/router de Arcadyan Experiabox, maar het probleem van een slechte verbinding blijft bestaan precies hetzelfde als de Thomson 787.

Ik las op het forum dat het wel voor kon komen bij Atheros wifi adapter dat je dan een update kon uitvoeren dat je er dan vanaf was.
Dit betrefd een Intel 3945 ABG adapter ik heb eergisteren een update uit gevoerd gloed nieuwe drivers van oktober.
En ga straks even testen of het nu wel goed werkt, want het gehele pakket is nu binnen en kan aangesloten worden.
Zou dit nog te maken kunnen hebben kwa verschil van abbonement ofzo?
Ik zal nog even laten weten of het nu wel toevallig werkt.
Ik neem me eigen laptop mee voor de zekerheid en utp kabel.
Groeten
Mohiken

Profiel  

Berichttitel: Re: traag internet
BerichtGeplaatst: ma 25 okt 2010 23:20 

KPN had toevallig weer een andere modem gegeven modem/router nummer 4 zwart met wit dit keer deze hoorde bij het IPTV pakket en na installatie van deze nieuwe modem model Thomson 789 VL duurde het enige tijd met beide laptops voordat er weer op konden worden ingelogd (zeker updates aan het binnen halen ofzo)
Hierna was de verbinding wel opeens stabiel.
Wellicht als je dit probleem dus krijgt op een nieuwe arcadyan of thomson modem/router kun je even wachten tot alle updates of firmwares zijn ingeladen.
opgelost voor nu mag een slotje op.

Profiel  

Berichttitel: Re: traag internet
BerichtGeplaatst: di 26 okt 2010 08:53 

Mohiken schreef:
KPN had toevallig weer een andere modem gegeven modem/router nummer 4 zwart met wit dit keer deze hoorde bij het IPTV pakket en na installatie van deze nieuwe modem model Thomson 789 VL duurde het enige tijd met beide laptops voordat er weer op konden worden ingelogd (zeker updates aan het binnen halen ofzo)
Hierna was de verbinding wel opeens stabiel.
Wellicht als je dit probleem dus krijgt op een nieuwe arcadyan of thomson modem/router kun je even wachten tot alle updates of firmwares zijn ingeladen.
opgelost voor nu mag een slotje op.

Bedankt voor de terugkoppeling, en slotje gaat er op.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]