Beste techneuten en anderszins geïnteresseerden,
Sinds kort beschik ook ik over een Reggefiber/KPN glasvezelverbinding, met volgend glasmodem:
.
Hierbij is een Arcadyan VGV7519 (Experiabox V8) router meegeleverd. Ik heb de boel nog niet aangesloten daar ik e.e.a. goed geregeld wil hebben. Nu heb ik een Ziggo abo (via UBEE modem) en een XS4ALL adsl abo (via Fritz!box 7390) (failover). Beide WAN verbindingen komen binnen in een Draytek Vigor 2920n dual WAN router. De bedoeling is dat ik één van beide (ADSL) laat vervallen ten gunste van de glasvezelverbinding. Ziggo komt nu binnen in de WAN2 (1Gb) port van de 2920. XS4ALL op WAN1 (100Mb). Daar zou nu het glas op moeten komen. Achter de Draytek V2920n hangt een Draytek Vigor G2240 L2 Managed Switch waar al mijn peripherals (PC's, WLAN, NAS, Printers etc) aan aangesloten zijn.
Uit wat ik allemaal teruglees in de verschillende fora wordt ik niet veel wijzer. Kan iemand me op een 'quick and dirty' wijze vertellen óf ik het glas rechtstreeks op de WAN1 port van de Draytek V2920n kan laten binnen komen (en dus de Experiabox omzeil) en zo ja: Hoe? Ik heb Internet, IPTV (2 iptv -doosjes) en telefonie via KPN Glasvezel.
Ik hoop dat ik al mijn apparaten (PC's, Notebooks, PS3, Printers, NAS, IPTV doosjes van KPN, WLAN accesspoints, Apple speelgoed, etc. in één netwerk kan aansluiten).
Hier wat connectieinfo uit de EB V8:
WAN Protocol PPPoE
IP assigned by ISP Yes
IP Address 0.0.0.0
Subnet Mask 0.0.0.0
Connect Type Always Connected
Idle Time (Minute) 3
Username
macadresV8@direct.adsl Password kpn [ik begrijp dat dat het wachtwoord moet zijn]
Confirm Password
MTU 1500
802.1Q (1p/VLAN ID) Tagging Default 1p Tag: 1, VLAN ID: 6
Bij voorbaat dank,
G.