Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 21 dec 2024 20:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 31 jul 2008 12:46 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
http://webwereld.nl/articles/52069/wpa-beveiliging-draadloze-kpn-routers-lek.html

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 31 jul 2008 16:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 17:48
Berichten: 296
jwagenaar schreef:


Dit klopt idd, als reactie hierop zie onderstaande:

Recentelijk is gebleken dat het mogelijk is om de standaard beveiliging van de KPN Experia Box te omzeilen. Hiermee is het voor kwaadwillenden mogelijk om gebruik te maken van jouw draadloze netwerk en internetverbinding. Hoewel er nog geen gevallen bekend zijn waar dit ook daadwerkelijk is gebeurd, raden we je sterk aan om de standaard netwerknaam te wijzigen in een zelf bedachte netwerknaam. Hieronder vind je een uitleg over hoe je je netwerknaam kunt wijzigen:

Zilveren Experia Box

De apparaten van uw draadloos netwerk krijgen tijdens de productie een standaard netwerknaam, ook wel SSID genoemd. Deze kunnen gebruikt worden om toegang tot uw netwerk te verkrijgen. Wij raden je aan de standaardnaam te wijzigen in een unieke naam, bij voorkeur iets dat niet naar het apparaat zelf verwijst. Gebruik ook geen eigennamen of adresgegevens, maar wel iets dat je zelf eenvoudig kunt onthouden.

- Open een webbrowser en typ het adres 192.168.2.1 in het adresveld en druk op enter
- Vul het standaard wachtwoord 'admin' in en klik op OK;
- Je komt nu in een tweede venster met een beveiligingsadvies: klik op OK;
U komt nu in het scherm van de KPN Experia Box.
- Klik vervolgens op 'Geavanceerde Instellingen'; klik in de linkerscherm op 'Draadloos netwerk';
- Wijzig bij Netwerknaam (SSID) de naam in de door jezelf gekozen naam.
- Klik op OK.



Zwarte KPN Experia Box

- Open een webbrowser en typ het adres 192.168.1.254 in het adresveld.
U komt nu in het scherm van de KPN Experia Box. Links in het scherm zie je het Menu
- Klik in het menu op 'Thuisnetwerk'
- Klik in het rechterscherm op ‘WLAN:SpeedTouchxxxxxx’
- Klik rechtsboven op 'Configureren'
- Wijzig bij Netwerknaam (SSID) de naam in de door jezelf gekozen naam
- Klik op Toepassen

_________________
Met vriendelijke groet,

KPN Webcare specialist
www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 31 jul 2008 17:40 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
dank aan webcare:

Wilde wel aanvullen dat de mensen met een zwarte speedtoucht ten strengste wordt aangeraden de ssid zsm te veranderen gezien anders u veiligheid in het geding KAN komen.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2008 00:10 
Offline

Geregistreerd: wo 18 jun 2008 13:37
Berichten: 130
Nou dat is geen prettig nieuws....
Voordat ik mezelf een probleem op de hals haal, door het veranderen van de SSID:
Is het dan voldoende om alleen de SSID te veranderen, of moet je ook de broadcast hiervan uitzetten? In dat geval wordt het dan wel weer complex om even snel een bezoeker met een notebook aan te kunnen melden...
Gaan door het veranderen van de SSID ook reeds aanwezige instellingen verloren? M.a.w. krijg je problemen met reeds bekende draadloze computers en moet je die dan opnieuw laten detecteren? Heeft dit mogelijk ook gevolgen voor ITV?
Maar eigenlijk moet KPN dit toch voor zijn klanten oplossen...? Je kunt toch niet verwachten dat alle gebruikers van IPB dit zelf kunnen...??

Overigens:

Als ik via een van mijn computers in het thuisnetwerk de Thomson 780 benader via http://192.168.1.254 krijg ik dus inderdaad niet eerst de vraag om een gebruikersnaam en wachtwoord, maar kom ik dus rechstreeks in het hoofdscherm. Ook na het legen van de browsergeschiedenis en cookies blijft dit hetzelfde..Ik zou eigenlijk toch liever eerst zelf een gebruikersnaam en wachtwoord moeten invullen, voordat ik in dat hoofdscherm kom. Zo maak ik het eventuele hackers wel erg gemakkelijk...Hoe kan ik dit herstellen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2008 13:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 17:48
Berichten: 296
Lexibel schreef:
Nou dat is geen prettig nieuws....
Voordat ik mezelf een probleem op de hals haal, door het veranderen van de SSID:
Is het dan voldoende om alleen de SSID te veranderen, of moet je ook de broadcast hiervan uitzetten? In dat geval wordt het dan wel weer complex om even snel een bezoeker met een notebook aan te kunnen melden...
Gaan door het veranderen van de SSID ook reeds aanwezige instellingen verloren? M.a.w. krijg je problemen met reeds bekende draadloze computers en moet je die dan opnieuw laten detecteren? Heeft dit mogelijk ook gevolgen voor ITV?
Maar eigenlijk moet KPN dit toch voor zijn klanten oplossen...? Je kunt toch niet verwachten dat alle gebruikers van IPB dit zelf kunnen...??

Overigens:

Als ik via een van mijn computers in het thuisnetwerk de Thomson 780 benader via http://192.168.1.254 krijg ik dus inderdaad niet eerst de vraag om een gebruikersnaam en wachtwoord, maar kom ik dus rechstreeks in het hoofdscherm. Ook na het legen van de browsergeschiedenis en cookies blijft dit hetzelfde..Ik zou eigenlijk toch liever eerst zelf een gebruikersnaam en wachtwoord moeten invullen, voordat ik in dat hoofdscherm kom. Zo maak ik het eventuele hackers wel erg gemakkelijk...Hoe kan ik dit herstellen?


Hallo het is voldoende om alleen de SSID te veranderen, huidige instellingen blijven bewaard.
Broadcast kan uitgezet worden.
Als u de SSID veranderd heeft, zal de verbinding op de pc's automatisch verbreken en moet u verbinding maken met het
nieuwe SSID die dan in de netwerklijst is te vinden.
Dit alles heeft geen invloed op Interactieve Televisie die draait op een bekabelde verbinding.

Om de wachtwoord beveiliging actief te maken in de Speedtouch moet u in de webinterface,
aan de linkerkant klikken op TOOLBOX, dan onderaan op GEBRUIKERSBEHEER, u klikt dan op WACHTWOORD WIJZIGEN,
voer dan het oude wachtwoord in dat is: admin, en dan 2 x het nieuwe wachtwoord.
Vanaf dat moment is dan de modempagina beveiligd.

Mvg

_________________
Met vriendelijke groet,

KPN Webcare specialist
www.kpn.com/webcare


Laatst bijgewerkt door KPNwebcare1 op vr 01 aug 2008 13:59, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2008 13:33 
pdaas schreef:
Lexibel schreef:
1.Broadcast moet u zeker niet uitzetten, broadcast zend namelijk het SSID uit als u deze uitzet kunnen uw
draadloze pc's het netwerk niet meer vinden. En vervolgens heeft u geen internet meer.
Als u de SSID veranderd heeft, zal de verbinding op de pc's automatisch verbreken en moet u verbinding maken met het
nieuwe SSID die dan in de netwerklijst is te vinden.

2.voer dan het oude wachtwoord in dat is: administrator, en dan 2 x het nieuwe wachtwoord.


Mvg


Dit klopt toch niet helemaal...
1.als de draadloze verbinding op de laptop(s) eenmaal is ingesteld, kun je daarna zonder problemen de broadcast van ssid uitzetten. De verbinding is immers ingesteld en via deze eigenschappen maakt de laptop daarna steeds verbinding. Dit weet ik uit ervaring hier.
2.het standaardwachtwoord is niet administrator, maar admin.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2008 13:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 17:48
Berichten: 296
bandiet schreef:
pdaas schreef:
Lexibel schreef:
1.Broadcast moet u zeker niet uitzetten, broadcast zend namelijk het SSID uit als u deze uitzet kunnen uw
draadloze pc's het netwerk niet meer vinden. En vervolgens heeft u geen internet meer.
Als u de SSID veranderd heeft, zal de verbinding op de pc's automatisch verbreken en moet u verbinding maken met het
nieuwe SSID die dan in de netwerklijst is te vinden.

2.voer dan het oude wachtwoord in dat is: administrator, en dan 2 x het nieuwe wachtwoord.


Mvg


Dit klopt toch niet helemaal...
1.als de draadloze verbinding op de laptop(s) eenmaal is ingesteld, kun je daarna zonder problemen de broadcast van ssid uitzetten. De verbinding is immers ingesteld en via deze eigenschappen maakt de laptop daarna steeds verbinding. Dit weet ik uit ervaring hier.
2.het standaardwachtwoord is niet administrator, maar admin.


Klopt mijn fout :roll:
heb het gelijk aangepast in het bericht.

_________________
Met vriendelijke groet,

KPN Webcare specialist
www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2008 17:25 
Offline

Geregistreerd: wo 18 jun 2008 13:37
Berichten: 130
Het is gelukt om mijn SSID te veranderen en het notebook, de portable Playstation van zoonlief en de Thomson hebben elkaar ook weer gevonden..
Ik moest even zoeken bij het veranderen van het wachtwoord van de Thomson, want ik bleek tot op heden geen wachtwoord ingesteld te hebben. Nadat ik bij old password het vakje dus leeg liet, kon ik e.e.a. simpel aanpassen.
Het is overigens niet te hopen dat hier ooit iemand op slechte ideeën komt, want in mijn buurt wemelt het van de SpeedTouch-en.. :mrgreen:
Bedankt voor de adviezen en hulp...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2008 18:27 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Mijn stille hoop hoopt dat kpn nog eens een nieuwe n-router op de markt zal brengen. Ik neem aan, en mag hopen dat de klanten niet jaaaren met die speedtouch of siemens vooruit moeten.


Groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 aug 2008 19:55 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Na het lezen van de spannende berichten gelijk in de interface van de thomson gedoken.
De SSID gewijzigd en vervolgens ook het wachtwoord.
Op "toepassen" gedrukt en vervolgens zit ik tegen een witte pagina aan te kijken waarin even later een kader verschijnt met "gebruikersnaam" en "wachtwoord".
Had ik een gebruikersnaam dan ??????????
vanalles geprobeerd, maar ik kwam geen stap verder,laat staan in de thomson box.
De helpdesk maar weer gebeld.
Het gevalletje uitgelegd, en nu komt het:
hij: U heeft de SSID gewijzigd in een eigen naam, da's prima...maar u heeft een wachtwoord gewijzigd???????? waar heeft u dat gedaan????
ik: dat heb ik gedaan in de toolbox en dan gebruikersbeheer.
Hij: nou ik zie hier geen optie wachtwoord wijzigen.
ik: nou ik anders wel, want dat heb ik net gedaan en nu zit ik met jou te praten omdat ik niet meer verder kom.
hij: tja, sinds de laatste firmware update zit ik met een verouderd scherm denk ik, want ik zie hier geen optie wachtwoord wijzigen.
ik: fraai is dat
hij: meneer, eigenlijk geven wij geen ondersteuning voor dit soort problemen.
ik: PARDON!!!! het gaat hier over een thomson die speciaal vóór KPN is ontwikkeld, speciaal dóór KPN moeilijk beveiligd is en nu gaat een helpdeskmedewerker ván KPN mij vertellen dat hij mij eigenlijk helemaal niet hoeft te helpen met een probleem aan dit grafmodem !!??!!??
Hij: meneer het enige wat ik kan doen is een factory-reset, zal ik nu op de knop drukken????
ik: om de donder niet, dan moet ik wéér alle poorten open gaan zetten en dat gaat me daar eeeeenvoudig, dat doe ik dan zelf wel als allerlaatste redmiddel.
hij: weet u toch wel hoe dat moet???
ik: laat maar, een fijne dag nog verder.

Boos als ik ben type ik bij gebruikersnaam KPN en bij wachtwoord mijn net verzonnen wachtwoord en voilla......zit ik weer in de interface van de thomson-box.

Er zijn echt heel behulpzame en kundige helpdeskmedewerkers, maar er zijn erbij die zou je door de telefoondraad heen willen trekken.

Mijn laptopje opnieuw aangemeld en die werkt ook weer.

Dan nu maar wachten op het volgende probleem.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 aug 2008 22:34 
Offline

Geregistreerd: wo 18 jun 2008 13:37
Berichten: 130
Wat een mazzel dat bij mij in het vakje gebruikersnaam al "kpn" stond ingevuld.... :lol:
Wat een onvoorstelbaar verhaal weer....Ik heb ook weleens getwijfeld aan het intelligentieniveau van sommige helpdeskmedewerkers, maar soms komt de stoom uit je oren. In de aanloop naar mijn IPB-ITV heb ik ook al kapitalen verbeld met de Klantenservice en heb daar al menige frustratie moeten verwerken..Zonder gekheid: het is toch onvoorstelbaar, dat men zo producten in de markt zet zonder een redelijke support met kennis van zaken...Een verkoop wordt wel snel geregeld, maar behoorlijke ondersteuning is schijnbaar een ander verhaal..Triest!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 aug 2008 22:50 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Indien ik de hd bel vraag ik ALTIJD hoelang deze hd medewerker al bij kpn werkt. Als die zegt "3 maanden meneer" weet ik al genoeg en beéindig ik het gesprek. Alom bekend is dat je bij kpn vaak een kneus kan treffen die echt maar wat uit zijn nek begint te zwetsen én totaal geen verstand van ipb heeft :evil:


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 aug 2008 14:47 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Ik ben geloof ik volledig de weg kwijt nu.
Deze morgen kom ik thuis uit de nachtdienst, kijk nog even in de mail en op het forum, start mijn downloadprogramma...en zie dat deze "gefirewalled"is.
Uit mijn bed net en zie dat de firewall status er nog steeds is.
Kijk ik in de Thomson en daar zie ik tot mijn stomme verbazing dat de drie bedraadde aparaten op de EB ineens alle drie dezelfde naam hebben !!!????????!!!!!
Er staan twee comp's en een PS3 op aangesloten.
Zelf heb ik NIETS verandert.
Wat kan hier gebeurd zijn ????


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 aug 2008 14:52 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Dat is wel een wazig verhaal ja. Ik denk, ja wat denk ik eigenlijk? heb der niet echt een antwoordt op. Het lijkt erop dat de experia een soort van eigen leventje is gaan leiden? Ik zou in u geval de paperclip er in doen en de boel opnieuw laten installeren.


Groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling