Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 11:58 
Offline

Geregistreerd: di 08 jan 2008 10:01
Berichten: 9
Woonplaats: Drenthe
Wie heeft er ervaring met het volgende, ik werk met een speedtouch 780
na storingen in hij gereset, hiervoor had ik een webcam op mijn website staan geactiveerd doormiddel van tcp 8080 en udp 8080 - tcp 8090 en udp 8090, nooit problemen mee gehad, na het resetten van de box heb ik de webcam er weer in gezet zoals hij er in stond, geeft ook aan dat hij geactiveerd is, maar is niet te zien op mijn website, het ip adres is niet gewijzigd dus daar kan het niet aan liggen.
Misschien iemand een suggestie hoe ik het dan wel in moet stellen.
Uiteraard geeft hetnet niet thuis hierin.
Dank voor eventuele antwoorden.
Anja


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 18:32 
Offline

Geregistreerd: zo 06 jan 2008 01:44
Berichten: 23
Na een reset worden alle instellingen die eerder handmatig in de SpeedTouch780 zijn gemaakt weer verwijderd ( overschreven door de standaardwaarden ).
Waarschijnlijk moet je opnieuw deze poorten open te zetten in de webinterface ( 192.168.1.254 ).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 18:37 
Offline

Geregistreerd: di 08 jan 2008 10:01
Berichten: 9
Woonplaats: Drenthe
Himelap schreef:
Na een reset worden alle instellingen die eerder handmatig in de SpeedTouch780 zijn gemaakt weer verwijderd ( overschreven door de standaardwaarden ).
Waarschijnlijk moet je opnieuw deze poorten open te zetten in de webinterface ( 192.168.1.254 ).


Dank voor je antwoord maar dat heb ik gedaan, hij geeft ook aan dat hij is geactiveerd alleen staat er bij mij als ip adres 192.168.1.70 en ik weet niet waar ik dat adres kan wijzigen.
grt Anja


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 18:44 
Offline

Geregistreerd: di 08 jan 2008 10:01
Berichten: 9
Woonplaats: Drenthe
jeijsman schreef:
Himelap schreef:
Na een reset worden alle instellingen die eerder handmatig in de SpeedTouch780 zijn gemaakt weer verwijderd ( overschreven door de standaardwaarden ).
Waarschijnlijk moet je opnieuw deze poorten open te zetten in de webinterface ( 192.168.1.254 ).


Dank voor je antwoord maar dat heb ik gedaan, hij geeft ook aan dat hij is geactiveerd en in dat ipadres kan ik niets doen bij webinterface en ik weet niet wat ik er anders in kan zetten.
grt Anja


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 18:46 
Offline

Geregistreerd: zo 06 jan 2008 01:44
Berichten: 23
Ik weet niet of je iets hebt aan dit antwoord, maar hetvolgende:

De ExperiaBox geeft automatisch IP-adressen uit. Deze beginnen met 192.168.1.70. De volgende PC krijgt dan 192.168.1.71.
Je kunt er ook voor kiezen dat je PC een ander IP-adres krijgt. Dan kun je zelf kiezen uit een nummer van 192.168.1.x.

Zou je echter het merk en type webcam kunnen geven?
Dan ga ik in ieder geval even voor je op zoek...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 18:51 
Offline

Geregistreerd: di 08 jan 2008 10:01
Berichten: 9
Woonplaats: Drenthe
Himelap schreef:
Ik weet niet of je iets hebt aan dit antwoord, maar hetvolgende:

De ExperiaBox geeft automatisch IP-adressen uit. Deze beginnen met 192.168.1.70. De volgende PC krijgt dan 192.168.1.71.
Je kunt er ook voor kiezen dat je PC een ander IP-adres krijgt. Dan kun je zelf kiezen uit een nummer van 192.168.1.x.

Zou je echter het merk en type webcam kunnen geven?
Dan ga ik in ieder geval even voor je op zoek...


Aardig dat je zoveel moeite wil doen, maar de webcam is een philips Toucam Pro Camera-video, hoop dat je daar voldoende informatie voor hebt, kan nl het typ nr er niet op zien.
grt Anja


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 19:32 
Offline

Geregistreerd: zo 06 jan 2008 01:44
Berichten: 23
Ik heb even op de site gekeken van Philips, en het is kennelijk een USB webcam.
Dit betekent dat je de betreffende poorten in de ExperiaBox door dient te zetten naar het ip-adres van je computer. Dit heet port-forwarding. Dan stuurt de ExperiaBox het naar de juiste plek door.

Het beste kun je je computer een vast IP-adres geven: 192.168.1.x. Hierbij dient x tussen 200 en 253 te liggen.
Als subnetmasker vul je 255.255.255.0 in
en als Standaard Gateway 192.168.1.254.
DNS laat je lekker op automatisch staan.

Vervolgens de betreffende poorten ( UPD/TCP ) via de WebInterface doorsturen naar het IP-adres van je computer ( 192.168.1.x )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 19:36 
Offline

Geregistreerd: di 08 jan 2008 10:01
Berichten: 9
Woonplaats: Drenthe
Himelap schreef:
Ik heb even op de site gekeken van Philips, en het is kennelijk een USB webcam.
Dit betekent dat je de betreffende poorten in de ExperiaBox door dient te zetten naar het ip-adres van je computer. Dit heet port-forwarding. Dan stuurt de ExperiaBox het naar de juiste plek door.

Het beste kun je je computer een vast IP-adres geven: 192.168.1.x. Hierbij dient x tussen 200 en 253 te liggen.
Als subnetmasker vul je 255.255.255.0 in
en als Standaard Gateway 192.168.1.254.
DNS laat je lekker op automatisch staan.

Vervolgens de betreffende poorten ( UPD/TCP ) via de WebInterface doorsturen naar het IP-adres van je computer ( 192.168.1.x )


Bedankt voor alle moeite, ik ga hier eerst even mee stoeien, mocht het niet lukken plaats ik weer een nieuwe oproep, maar dan kan hij nu dicht, want het wordt morgen pas dat ik er mee verder kan.
Groetjes Anja.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 19:47 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
we laten het bericht gewoon nog even open hoor.
berichten worden niet gelijk gesloten als een eventueel antwoord wellicht pas de volgende dag komt :wink:

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 19:54 
Offline

Geregistreerd: di 08 jan 2008 10:01
Berichten: 9
Woonplaats: Drenthe
jwagenaar schreef:
we laten het bericht gewoon nog even open hoor.
berichten worden niet gelijk gesloten als een eventueel antwoord wellicht pas de volgende dag komt :wink:


Oke thanks nog makkelijker, maar ik heb even snel gekeken naar het nr, wat je opgaf waar de x staat maar daar staat bij mij 254 en volgens mij is de hele handel vergrendeld want ik kan geen wijzigingen aanbrengen.
Ik vind het wel raar, want hij heeft het altijd gedaan onder mijn instellingen en het klopt dat het een usb cam is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 20:25 
Offline

Geregistreerd: zo 06 jan 2008 01:44
Berichten: 23
Je computer dient een IP-adres te hebben die ligt tussen 192.168.1.200 en 192.168.1.253. Het nummer 192.168.1.254 is het nummer van de ExperiaBox. Deze mag dus alleen ingevuld zijn bij Standaard Gateway.
Dit is dus de instelling op de computer zelf! Dus niet in de ExperiaBox...

In te stellen via Start -> Uitvoeren -> NCPA.CPL
Met de rechtermuisknop klikken de LAN verbinding en dan Eigenschappen
Hier kiezen voor Internet Protocol ( TCP/IP ), dan eigenschappen

Kies in dit scherm voor 'Het volgende IP adres gebruiken''
Vul bij IP-adres 192.168.1.200 in
Bij Subnet Masker 255.255.255.0
En Standaard Gateway 192.168.1.254

Met deze instellingen heb je je computer een IP-adres gegeven van 192.168.1.200


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 20:38 
Offline

Geregistreerd: di 08 jan 2008 10:01
Berichten: 9
Woonplaats: Drenthe
[quote="Himelap"]Je computer dient een IP-adres te hebben die ligt tussen 192.168.1.200 en 192.168.1.253. Het nummer 192.168.1.254 is het nummer van de ExperiaBox. Deze mag dus alleen ingevuld zijn bij Standaard Gateway.
Dit is dus de instelling op de computer zelf! Dus niet in de ExperiaBox...

In te stellen via Start -> Uitvoeren -> NCPA.CPL
Met de rechtermuisknop klikken de LAN verbinding en dan Eigenschappen
Hier kiezen voor Internet Protocol ( TCP/IP ), dan eigenschappen

Kies in dit scherm voor 'Het volgende IP adres gebruiken''
Vul bij IP-adres 192.168.1.200 in
Bij Subnet Masker 255.255.255.0
En Standaard Gateway 192.168.1.254

Volgens mij is het gelukt, ik kon het niet laten het toch nog even te proberen, dan maar iets later weg, maar nu weet ik niet of hij het ook buiten doet en niet alleen intern, zou je misschien even kunnen controleren op http://www.jeijsman.nl het is nu geen duidelijk zicht omdat hij op de tuin gericht staat.
Maar voor als je nog een keer zo,n vraag zou krijgen ik heb de laatste 2 poorten triggerpoort en triggerprotocol van 8080 en 8090 niet ingevuld. Hoor ik nog even dat hij buiten zichtbaar is of niet.
Anja


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 20:49 
Offline

Geregistreerd: zo 06 jan 2008 01:44
Berichten: 23
Ik zag inderdaad een livestream op de site staan ( vlak onder yoeni 7 ).
Beeld is niet geweldig, maar zag wel iets.... Met de juiste tijd!

Heb trouwens niets met deze site te maken.......
Ben gewoon een verslaafde ICT'er


Laatst bijgewerkt door Himelap op di 08 jan 2008 20:55, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 20:55 
Offline

Geregistreerd: di 08 jan 2008 10:01
Berichten: 9
Woonplaats: Drenthe
Himelap schreef:
Ik zag inderdaad een livestream op de site staan ( vlak onder yoeni ).
Beeld is niet geweldig, maar zag wel iets.... Met de juiste tijd!


Toppie, klopt dat het beeld nu niet goed is, maar dat komt omdat het aardedonker is buiten en het beetje licht wat je er in ziet komt van de achterkant af uit de kamer, maar morgen overdag is hij weer goed.
Hartstikke bedankt voor je hulp, ben er nu zo'n dag of 10 mee bezig geweest, dus ik ben blij dat het gelukt is.
Groetjes Anja. en je staat onder mijn favorieten hoor.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 20:58 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
jeijsman schreef:
Groetjes Anja. en je staat onder mijn favorieten hoor.

is dit nu bedoeld voor ons forum of Himelap :?: :wink:

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling