Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 21 dec 2024 19:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2007 18:31 

Ik heb last van een erg vreemd probleem: iedere keer als ik op een Windows XP laptop met draadloze netwerkverbinding iTunes opstart reset de Speedtouch. Nadat het modem weer volledig operationeel is werkt alles verder prima, maar de volgende keer gebeurt precies hetzelfde. Het zou er mee te maken kunnen hebben dat iTunes bij het opstarten een multicast request stuurt om onder meer de draadloze speakers te vinden (de request is onderdeel van Bonjour zoals Apple het noemt, of ZeroConf zoals het ook wel genoemd wordt). Is er iemand die ook last heeft van dit of een vergelijkbaar probleem?

De helpdesk wist er niet echt raad mee, maar als het goed is word ik door de derde lijns support teruggebeld. Ik heb op het moment firmware versie 6.2.11.11, maar ik heb gevraagd of ik naar 6.2.19.1 kan worden geupdate om te kijken of het probleem daar wellicht al in verholpen is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2007 23:24 

Probeer het eens bedraad,dan weet je bijna zeker dat het in het draadloze gedeelte zit.Of de nieuwere firmware een oplossing zou bieden betwijfel ik maar niet geschoten is altijd mis.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 jun 2007 06:34 

Dat ben ik vergeten te vermelden: op een computer met een bedrade verbinding treedt het probleem niet op. Dat is wel een Mac, dus ik zal voor de zekerheid nog eens kijken wat er gebeurt als ik de laptop via ethernet aansluit.

Er zijn dus geen problemen met multicast bekend?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 jun 2007 18:38 

Inmiddels heb ik het een en ander uitgeprobeerd. Als ik de Windows XP laptop via ethernet aansluit heb ik geen last van het probleem. Ook op een Mac laptop via een draadloze verbinding levert het opstarten van iTunes geen enkel probleem op.

Het zou dus of een Windows specifiek probleem kunnen zijn of aan de samenwerking tussen de netwerkkaart en de Speedtouch kunnen liggen. De netwerkkaart in de laptop is een Linksys WPC54Gv3.

De derde lijns support heeft nog steeds niet gebeld. Ik vraag me ook af of ze hier wel iets mee kunnen. Het vervelende is dat de logs van de Speedtouch bij het opnieuw opstarten worden gewist. Wellicht kunnen ze op afstand wel meer te weten komen over wat er gebeurt.

Heeft iemand nog andere suggesties?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 jun 2007 22:06 

Kun je eea testen met een andere netwerkkaart ? Bijv met de usb adapter ? Denk dat een derdelijns hier ook niet direct wat mee kan,maar laten we ons verassen !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2007 07:01 

Van Dale woordenboek:

ver·ras·sen (ov.ww.)
1 (iem.) onverwachts met iets confronteren
2 onverwachts verblijden

ver·as·sen (ov.ww.)
1 in, tot as doen overgaan
2 cremeren

Welke bedoel je Maarten?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2007 11:29 

Bor de Wolf schreef:
Van Dale woordenboek:

ver·ras·sen (ov.ww.)
1 (iem.) onverwachts met iets confronteren
2 onverwachts verblijden

Welke bedoel je Maarten?

Deze variant :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007 13:24 

Misschien is het probleem opgelost als je de multicast request uitschakelt, mits je natuurlijk geen gebruik maakt van die luidsprekers.
In iTunes:
BEWERKEN -> VOORKEUREN... -> (Tabblad) GEAVANCEERD en dan vinkje weghalen bij 'ZOEKEN NAAR LUIDSPREKERS DIE ZIJN VERBONDEN VIA AIRTUNES'.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007 13:45 

Bedankt voor de suggestie, maar daar schiet ik niet zoveel mee op ben ik bang. Ik maak dus wel gebruik van draadloze speakers en wilde die nu juist vanaf de laptop aansturen.

Hopelijk wordt ik snel teruggebeld en kan er toch iets aan gedaan worden, of in ieder geval gediagnosticeerd worden wat er mis gaat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2007 10:45 

De box is inmiddels vervangen door een Siemens, en daarbij treedt het probleem niet op. Het blijft een raar geval, maar ik ben blij dat het op deze manier is opgelost.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2007 12:31 
Site Admin

bedankt voor de terugkoppeling.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]