Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 19:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: draadloos probleem.
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2007 20:21 
Site Admin

Even korte vraag over het volgende probleem.

De speedtouch wil niet echt draadloos verbinding maken…als volgt.

Ik gebruik de Siemens usb stick voor de verbinding. Je kunt met de speedtouch verbinding maken via wpa2-psk daarna code invoeren en dan zou het moeten werken, echter is de verbinding bloedje traag waardoor internetten vrijwel niet mogelijk is.

Ook heb ik dit zelfde geprobeerd onder gewoon wpa-psk met als resultaat hetzelfde.

Iemand die hier antwoordt op heeft, want mijn mogelijkheden zijn beetje uitgeput. Zie voor meer info draadje onder kpn-iptv software 2.04.

Groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2007 20:29 
Site Admin

kanaal van de speedtouch al eens vastgezet?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2007 20:35 
Site Admin

jep...ook geen resultaat :cry: euh, zijn er mensen die de thomson draadloos verbonden hebben? zo-ja, hoe(?) hebben jullie dit gedaan. wpa2 of gewoon wpa. hebben jullie auto ip adres aan of vast gezet?

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2007 20:44 
Site Admin

marcel, ik dacht dat jij gebruik maakte van de siemensbox. heb je de speedtouch pas?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2007 20:50 
Site Admin

jwagenaar schreef:
marcel, ik dacht dat jij gebruik maakte van de siemensbox. heb je de speedtouch pas?

klopt, nu weer wel, maar kpn wilde testen hoe mine draait onder de thomsonbox om eventueel dingen voor het inbrengen van de nieuwe software 2.08 uit te sluiten.

inmiddels heb ik de thomson er weer tussenuit omdat ik geen goeie draadloze verbinding kon opzetten. daarom zoek ik ook info over hoe de mensen hun draadloze verbinding hebben opgezet met de thomson :wink:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2007 20:51 
Site Admin

dus kunnen we concluderen dat de siemensbox draadloos beter is als de speedtouch? heb je met de siemensbox weer goede verbindingen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2007 21:04 
Site Admin

wat ik tot nu toe hebt gezien ja! dat thomson ding is zo dichtgespijkerd als ik weet niet hoe, en je kan vrijwel niets aanpassen.

web interface ziet er wel iets strakker uit dan de siemens, maar wat heb je er aan als je nog geeneens kan internetten :roll:

dat isook de reden waarom ik vlug die siemens weer uit de kast heb getrokken :arrow: maar wie weet kom ik iets verder als ik wat meer info krijg over het draadloze gebeuren.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2007 02:41 
Site Admin

Het is ten tijden van dit bericht, 2.41 in de nacht. Ik heb de moed maar opgegeven ooit nog iets zinnigs uit deze Thomson bende te halen. Mij is inderdaad opgevallen dat deze thomson belachelijk is dicht gespijkerd en er weinig ruimte is om iets zelf te configureren.

Waar ik op ben gestrand is dat de Thomson blijft weigeren internet connectie te maken naar buiten. De lijn is in orde dus daar heeft het niet aan gelegen. Het draadloze gedeelte is na veel leeswerk niet sneller vooruit te branden tot maximaal 2mb transmissie snelheid en vertrouw mij…ik heb echt alles uit de kast getoverd van pdf formulieren tot installatie cd`s. hierbij kom ook kijken dat De vele onnozele regeltjes die deze thomson je opdringt is hoogst irritant zijn :evil: .

Gelukkig stond de grijze Siemens hier nog en die heb ik zojuist weer netjes aangesloten. Als ik voor het blok zou worden gezet of en Thomson of geen ibp mogen ze het van mij gelijk meenemen. Ik heb mij gedurende de middag-avond en nacht wezenloos geïrriteerd aan de box! :evil:

Eind conclusie: gauw ophalen deze Thomson en nooit, maar dan ook nooit geen thomson meer in dit huis :arrow: :!: .

Groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2007 22:31 
Site Admin

marcel, heb je de draadloze mogelijkheden van de speedtouch al eens geprobeerd zonder dat de minetuner is aangesluiten? of heb je de moed al helemaal opgegeven :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2007 22:55 
Site Admin

Nee! Integendeel, het verhaal is tegen alle verwachtingen in contra gedraaid, hier het verhaal.

Vanochtend heb ik contact gehad met Arjan om uit te leggen waarom ik niet verder kon met de thomson. klaarblijkelijk heeft Fred (achternaam niet gemeld) die feitelijk mine heeft uitgevonden en vanaf dag 1 is betrokken bij mine mijn forum stukje van vannacht ook gelezen want om 11 uur belde hij op om na te vragen wàt er nu precies was mis gegaan.

Het hele verhaal uitgelegd en in overleg kwam zijn collega Fred (heet ook Fred dus Fred&Fred ) hierheen om het alsnog het te proberen met de thomson. dit wilde hun expliciet om uit te sluiten of de thomson slechter/beter zou functioneren met mine.

Uiteindelijk is het draadloze probleem verholpen, heer Wagenaar hd het al geopperd eerder in deze topic dat het misschien beter zou zijn en vast kanaal toe te kennen. Dit had ik ook gedaan maar dan op kanaal 6, en daar bleek enorm veel verkeer op te zitten (echt hèèl veel verkeer) dus uiteindelijk geswitcht naar kanaal 1 en wonderwel werkt dan alles wel naar behoren de reden waarom ik dat niet gehad hebt met de Siemens is omdat deze box meestal gebruik maar van kanaal 1 of 11 en die kanalen zijn hier "schoon".

dusssssss, uiteindelijk de boel op poten gezet, maar wat niet is gelukt is de remote desktop opzetten naar denhaag om de logfile`s op te halen Fred heeft het op alle mogelijke manieren geprobeerd, maar het vermoeden bestond dat de laptop en beetje gaar was. Dus uiteindelijk draait het nu, maar dan zonder remote. (dus Arjan dat word rijden voor je :wink: ) wordt vervolgd.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]