Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 27 nov 2024 13:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 maart 2007 16:06 

Hallo allemaal:

Ik heb nu al een aantal maanden IPB via planet en heb volgens mij iedere regel in dit forum gelezen.Daardoor weet ik dat er meer topics zijn geweest over portforwarding maar heb mijn probleem er niet tussen kunnen vinden

Ik heb jaren met plezier een gameserver gedraaid zonder enig probleem
maar nu ik ipb via planet heb samen met de speedtouch kan ik niet meer hosten omdat de benodigde poorten niet te openen zijn. De game die ik wil hosten heet Deltaforce xtreme van novalogic en de bebodigde poorten zijn.
32768, 49152,64206 alle 3 zijn UDP poorten. ik weet dat de poort nummers goed zijn , heb ze van de novalogic zelf en heb ze door iemand anders( met een andere modem/router) laten testen. maar wat ik ook probeer ik krijg de server niet aan de gang ( niemand kan er in komen)

Het gekke er aan is ik draai ook een Teamspeak server ( gesproken cominicatie server) en hiervoor moet ik ook poorten forwarden en dit lukt zonder problemen ,De poorten die hiervoor open moeten zijn,
8767 en 8768 bijde UDP
dus mijn manier van poorten openzetten/ forwarding moet goed zijn anders zou de Teamspeak server ook niet werken( zonder forwarding doet de server niet)

Ik heb een aantal keren de helpdesk gebeld maar op het momend dat je begint over portforwarding stopt het verhaal en krijg nog maar een antwoord " dit ondersteunen we niet en is niet onze verantwoordelijkheid"
heb geprobeerdt door te zetten om de 2e lijn en zelfs de 3e lijn te pakken te krijgen maar helaas verder als 'dit ondersteunen wij niet" ben ik nooit gekomen. Ik ben hier niet om te klagen over IPB maar hoop een oplossing te vinden voor mijn probleem. heb overigens verder wijnig problemen bellen gaat 99% goed en internet bijna altijd volle bak..

Ik hoop dat iemand mij kan helpen wat te doen.

overige info :

systeem is windows 2000 pro sp4
geen extra firewall
modem speedtouch 780 wl firmware 6.2.11.10
ibp abbo comfort

bvd Rut

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 maart 2007 18:59 

Jaja het is lastig om het te doen in de Speedtouch maar het kan allemaal wel http://www.portforward.com kan je een speedtouch aan klikken die overeenkomt met jouw interface (je ziet zo het verschil tussen oude en nieuwe interface) en dan is het gewoon stappen volgen.

Wat wil je nog meer ;-)

http://www.portforward.com/english/rout ... _Force.htm

Dan natuurlijk wel je eigen portnummers invoeren maar die wist je al.

In feite krijg jij nu 3 extra regels in je port list als je klaar bent, voor elke poort 1.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 maart 2007 00:41 

Hoi Wopper

Ik had de weg van PF.com al eens gevolgd , en heb het voor de zekerheid nu nogmaals geprobeerd maar helaas het probleem is niet verholpen.. wat ik zelf erg vreemd vind is dat ik de Teamspeak server poorten wel geopend krijg.

zijn er soms poort ranges afgeblokt voor het telefoon deel?

iemand een idee??

Rut

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 maart 2007 18:25 

ziet er naar uit dat ik hier ook helaas niet verder kom ....... :(
heeft er niemand een idee dat ik nog kan proberen ?? alles is welcome ..

Rut

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2007 15:20 

tja ergens verder op heb ik ook een stukje gezet over game servers ook ik heb dezelfde problemen als jou gehad met de speedtouch kreeg wel ts server aan de gang en ook niet de game server ik speel dan black hawk down team sabre en gebruik hier annaconda voor en doe dit ook al wat jaren en heb dit met meerdere routers voor elkaar weten te boxan maar ook in deze speedtouch de 780 wl kreeg ik het niet voor elkaar
ik heb dan het gelukkige voor deel gehad dat die van mij zich telkens spontaan ging risetten als je lekker aan het gamen was dus de mijne is verangen voor een siemens ipb box en hier ondervond ik het zelfde probleem ook waren er meer problemen help op afstand geven wvia msn was een probleem geworden gezien ik veel mensen hier en daar een handje help hebik als laatste red middel de firwall in mijn box maar uit gezet( helaas wil dit niet in de speedtouch) er is voor zover mij bekent wel een mogelijkheid door een router achter de speedtouch te plaatsen dat je dan wel er door zou komen is mij verteld door een ipb medewerker
maar het fijne weet ik daar niet van helaas

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 00:07 

Horny:

Bedankt voor je reactie , weet dus nu echt zeker dat het met de speedtouch niet gaat. begon al aardig aan mezelf te twijfelen.. het komt er dus op neer dat ik er voor moet zorgen dat ik een siemens box krijg. het verhaal van een router achter een router zie ik niet echt zitten , heb op meerdere forums gelezen dat dit meestal ook alleen maar drama opleverd.. ga maar weer eens met de helpdesk bellen kijken of die zo aardig zijn om mijn box om te ruilen voor een siemens box..ben het na 6 maand proberen wel aardig zat maar geef niet op..

heb trouwens ook nog ff geprobeerd om BHD ( de eerste versie) te hosten maar je snapt het al a NO GO en zelfs DF2 ( en hiervan zitten de poort instellingen standaard in de speedtouch) wilde ook niet

groeten rut*DFR*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 apr 2007 20:06 

Heb het voor elkaar gekregen om de speedtouch om te ruilen voor een siemens box ( werd dit keer geholpen door een zeer vriendelijke dame die echt het probleem wilde oplosen. ) na het instaleren van de siemens box en activeren er van had ik de game server binnen 5 minuten aan de praat en draaid nu nonstop 4 dagen zonder ook maar een probleem.. het blijkt dus dat de speedtouch nog niet erg sterk is in het openen van poorten ...

toppic mag voor mij gesloten worden
allen dank voor de reacties en medewerking

groeten rutdfr

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 apr 2007 20:11 
Site Admin

eind goed, al goed. hiermee wordt dit topic gesloten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]