Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 21 dec 2024 19:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 15:30 

Waarschijnlijk hebben velen van jullie problemen met het forwarden van poorten met de speedtouch 780. Nadat een port is toegevoegd reset de box, en lijkt het allemaal even te werken. Maar dan valt plotseling de verbinding weg.

De verbinding valt weg omdat de verbinding met de DNS servers niet opgebouwd kan worden. Dit is naar mijn mening een bug van de speedtouch.

Echter de internet verbinding blijft wel leven (niet volgens de test in de experia box). Alle bestaande verbindengen doen het nog, en als je voordat de speedtouch het opgeeft een website hebt geopend, dan kan je op die site blijven rondclicken.

Ga je echter naar een andere site toe, dan kan hij die site niet vinden.

De workaround die bij mij werkt is de volgende:

Stel lokaal in de TCP/IP properties van je netwerk van je pc 1 DNS adres in die ook in de speedtouch staat, en pak een willekeurig DNS adres van een andere DNS server en stel die als tweede DNS server in. Er zijn er velen te vinden op internet.

Dus ipv automatisch detecteren van DNS stel je twee DNS servers lokaal (dus statisch)op je pc in. (Doe dit voor elke pc of apparaat wat je aan je router hebt hangen)

Voila, je kunt blijven internetten en je porten zijn geforward, ondanks dat de speedtouch zegt dat je geen internet verbinding hebt.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, voor mij was het een doorbraak, ik kan weer doen wat ik wil zonder dat ik uren aan de telefoon hang met de helpdesk die het niet begrijpt.

Groeten,
Boxie.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]