Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 05:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 01:42 

Zijn er mensen die ervaring hebben met downloaden met de nieuwe Thomson 'Experiabox" hoe gaat dit voor wat betreft de telefonie ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 09:30 

Kun je de vraag wat concreter maken :?: Bedoel je P2P,nieuwsgroepen of gewoon bestanden of ....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 10:03 

Hey, met nieuwsgroepen kan ik gewoon mijn 400Kb lijn vol trekken en gaat telefonie nog perfect.

Zal het eens uitgebreid testen (moet ik nog doen) mijn oude speedtouch 510 met oude firmware kon ook niet tegen veel P2P connecties dus het is wel een algemeen probleem bij modems. Bij de 780WL nog niet veel gekke dingen gemerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 10:54 

wopper schreef:
Hey, met nieuwsgroepen kan ik gewoon mijn 400Kb lijn vol trekken en gaat telefonie nog perfect.

Zal het eens uitgebreid testen (moet ik nog doen) mijn oude speedtouch 510 met oude firmware kon ook niet tegen veel P2P connecties dus het is wel een algemeen probleem bij modems. Bij de 780WL nog niet veel gekke dingen gemerkt.

Wat voor telefoon gebruik je Dect of "gewoon" ? Hier namelijk geen gesprek meer mogelijk met Grabit en Dect/gewone telefoon.Andere kant hoort mij wel goed maar ik versta zo ongeveer niks van het gesprek.Nieuwsgroepen uit en het probleem lijkt minder.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 11:14 

Ok, ik zal het even wat concretiseren...:) Het is bekend dat de Siemens experiabox problemen heeft bij het downloaden met programma's als bittorrent en dergelijke, dit merk je dan terug in de telefonie. Heeft de nieuwe Thomson daar ook last van of kun je gewoon bellen en gebeld worden zonder problemen ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 11:17 

Hey,

ik wil dan even van jullie vragen of jullie het via WLAN of via KABEL downloaden? Ik doe het nu via WLAN en dat gaat goed.

Vanavond ga ik een stress test doen dus dan horen jullie meer, grabbit via kabel (download pc) en via WLAN emule+torrent en een audio stream.

En dan even testen...ben benieuwd.

PS tot nu toe niet gek veel problemen, bellen weinig downloaden wel heel veel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 11:26 

quantum4 schreef:
Ok, ik zal het even wat concretiseren...:) Het is bekend dat de Siemens experiabox problemen heeft bij het downloaden met programma's als bittorrent en dergelijke, dit merk je dan terug in de telefonie. Heeft de nieuwe Thomson daar ook last van of kun je gewoon bellen en gebeld worden zonder problemen ?

Om even speciefiek te zijn, ik meende ergens gelezen te hebben dat vanwege o.a. deze problemen de Tomson in het leven geroepen is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 12:19 

wopper schreef:
Hey,

ik wil dan even van jullie vragen of jullie het via WLAN of via KABEL downloaden? Ik doe het nu via WLAN en dat gaat goed.

Via en CAT5 kabel !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 12:49 

Downloaden gaat goed via Utorrent haal ik wel goede snelheden.
Bellen blijft dan ook goed als het werkt werkt het wel, echter het is erg gevoelig voor verandering zeker de speedtouch hangt bij mij wanneer ik poorten wil routeren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 13:05 

Dialtone schreef:
Downloaden gaat goed via Utorrent haal ik wel goede snelheden.
Bellen blijft dan ook goed als het werkt werkt het wel, echter het is erg gevoelig voor verandering zeker de speedtouch hangt bij mij wanneer ik poorten wil routeren.

Als jij hem uit zet (stekker eruit, stroom uitval) komt hij dan helemaal goed op? Gezien de telefonie problemen (door mismaakte config) ben ik er erg huiverig voor om hem te herstarten...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 16:15 

Heb de speedtouch nu 3 weken bedraad aangesloten staan. Meteen na het aansluiten kon ik met newsleecher niet hoger komen dan 240kb i.p.v. 325kb. Met Utorrent wel mijn max. snelheid van 325. :?:

Grabit geprobeerd en nu wel 325kb. Newsbin Pro geinstalleerd en hier ook 325kb. Andere versie van Newsleecher erop, nog steeds max. 240kb. Blijf nu maar hangen bij Newsbin Pro.

Dit alles in combinatie met bellen (nu 2 weken), No Problemos. Geen stotteringen, uitvallen of echo's. :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 16:28 

tjub schreef:
Heb de speedtouch nu 3 weken bedraad aangesloten staan. Meteen na het aansluiten kon ik met newsleecher niet hoger komen dan 240kb i.p.v. 325kb. Met Utorrent wel mijn max. snelheid van 325. :?:

Grabit geprobeerd en nu wel 325kb. Newsbin Pro geinstalleerd en hier ook 325kb. Andere versie van Newsleecher erop, nog steeds max. 240kb. Blijf nu maar hangen bij Newsbin Pro.

Dit alles in combinatie met bellen (nu 2 weken), No Problemos. Geen stotteringen, uitvallen of echo's. :lol:

Tja dat is echt een software probleem wat geheel los staat van de EB. Heb je SABNZBD wel eens geprobeerd? Super programma is gratis, configureren is een ramp (maar google helpt goed)

-sleep een nzb in een map
-gaat hem downloaden
-parren
-rarren
-gooit alle gebruikte bestanden weg
-sluit de pc af en de volgende ochtend staat je programma netjes in de dir complete.

Toppertje en geen cracks enzo nodig. Is een webbrowser based programma

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 16:53 

wopper schreef:
Tja dat is echt een software probleem wat geheel los staat van de EB.

Dat is nog maar de vraag,want het is wel merkwaardig dat dit opeens in zulke grote getale de kop op steekt met name bij nieuwgroepen !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 17:14 

Maarten schreef:
wopper schreef:

Dat is nog maar de vraag,want het is wel merkwaardig dat dit opeens in zulke grote getale de kop op steekt met name bij nieuwgroepen !

Zou ook nog eens kunnen dat het aan de Planet/Kpn server ligt. Een vriend van mij download met precies dezelfde newsleecher versie en ook van de genoemde server. Alleen hij heeft de Siemens EB. Maar hetzelfde probleem met de snelheid.
Misschien dus de combi Newsleecher/Planet-Kpn server?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 21:49 

Maarten schreef:
wopper schreef:

Ja maar ik had het over je snelheid vermindering bij dat ene programma terwijl je bij de andere wel volledige bandbreedte had.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]