Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 24 nov 2024 02:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 12:28 

vankooten schreef:
Gisteren nog maar weer eens gebeld.
Ja, het probleem is voorgelegd aan de derde lijn.
Nee mijnheer, daar kunnen wij niet mee in contact komen.
U wordt gebeld op uw mobiel (k*t, die zit altijd in m'n jaszak en hoor ik dus niet als ik thuis ben, maar ligt nu prominent op tafel)
Helaas, u zult moeten wachten tot deze afdeling contact met u opneemt.

Dat klopt,die mensen zijn hoofdzakelijk met dit soort andersoortige problematiek bezig,en gezien het feit dat je last van blijft houden geeft aan dat het geen voor de hand liggende oplossing is.Uitermate frustrerend,maar het is op dit moment niet anders.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 13:24 

Zojuist ben ik teruggebeld (op m'n gewone telefoon) door de KPN 3e lijn.
72 uur is mijn lijn "gemonitord" en het aantal uitvallen is dermate laag dat het voor hun acceptabel is.
De lijn is compleet "schoon".
De laatste dagen valt het mee. Zoals ik al eerder schreef: 1 keer 3 dagen aan een stuk, daarna nog 'n keer 2 1/2 dag ononderbroken online en nu hebben ze dus geconstateerd dat het binnen de kwaliteitsnorm ligt.
1 keer in de 1 a 2 dagen een onderbreking van 'n halve minuut (de tijd voor de reboot van de box) is "normaal".
Ik heb nog verteld dat ik een dag heb meegemaakt van 9 !!! reboot's op 1 dag, maar dat maakte niet veel indruk.
Ik ben bang dat ik terug moet naar analoog.
Van de man heb ik een storingskenmerk gekregen waarmee ik (eventueel) zonder contractbreuk te plegen terug kan.
Jammer, want dit gaat mij weer veel geld kosten, ben ik bang.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 14:01 

Waarom gaat dat jou op voorhand veel geld kosten ? Overweeg anders toch eens Telfort bijv.Je krijgt een ander modem en de overstap is niet moeilijk en zonder allerhand extra kosten (evt voor modem)
Je zou ook Alice kunnen overwegen en na een maand opzeggen.
Keuze voldoende zou ik zeggen,en je bent vrij om te gaan ?!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 14:17 

terug naar analoog betekend sowieso een apart telefoon abonement wat bij KPN op z'n minst 32,00 euro kost, exclusief gesprekskosten en dan nog ergens een apart internet abonement.
Ik zou dan wel gek zijn als ik bij planet bleef.
Een abonement bij telfort, inclusief bellen, gaat ook weer over voip.
Het zou geweldig zijn als dat wel storingsvrij zou zijn, maar op het forum aldaar lees ik ook al over "klapperlijnen" etc.
Dat ik vrij ben om te gaan valt nog te bezien.
De man van KPN zou een aantekening maken waarmee ik eventueel niet aan mijn contract gehouden zou worden.

Ik kreeg ook nog een AM-radio test mee.
Met een draagbare radio, afgestemd op een zuivere AM zender langs de draden gaan. Mocht de zender gaan storen dan was dat een teken van een stoorsignaal.
Nu stoort dat jammer genoeg nergens, behalve bij de KPN wandcontactdoos waar de grote KPN stekker (met die vier uitstekende poten) ingaat. Als ik daar de radio houd dan is er alleen maar ruis en ook vlak boven de EB.
Wat mag ik hier uit afleiden???

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 14:39 
Site Admin

gezien jouw ervaringen denk ik dat een overstap naar een andere provider wellicht dezelfde problemen opleveren. er moet toch iets niet goed zijn in de infrastructuur.
een andere mogelijkheid is natuurlijk de kabel; internet, bellen en tv. weet niet welke maatschappij in jullie regio actief is.

de am radio test is mij niet bekend en kan daar dus geen oordeling over geven.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 15:31 

vankooten schreef:
terug naar analoog betekend sowieso een apart telefoon abonement wat bij KPN op z'n minst 32,00 euro kost, exclusief gesprekskosten en dan nog ergens een apart internet abonement.
Ik zou dan wel gek zijn als ik bij planet bleef.
Een abonement bij telfort, inclusief bellen, gaat ook weer over voip.
Het zou geweldig zijn als dat wel storingsvrij zou zijn, maar op het forum aldaar lees ik ook al over "klapperlijnen" etc.
Dat ik vrij ben om te gaan valt nog te bezien.
De man van KPN zou een aantekening maken waarmee ik eventueel niet aan mijn contract gehouden zou worden.

Ik kreeg ook nog een AM-radio test mee.
Met een draagbare radio, afgestemd op een zuivere AM zender langs de draden gaan. Mocht de zender gaan storen dan was dat een teken van een stoorsignaal.
Nu stoort dat jammer genoeg nergens, behalve bij de KPN wandcontactdoos waar de grote KPN stekker (met die vier uitstekende poten) ingaat. Als ik daar de radio houd dan is er alleen maar ruis en ook vlak boven de EB.
Wat mag ik hier uit afleiden???

ik zou dat stopcontact eens open trekken en daar de pooltje zo van verbuigen dat ze beter contact maken met de stekker
tevens zou je de bedrading daar een kunnen controleren of die messchien zijn afgebroken en toch nog contact maken
en zo doende de storing veroorzaken
tevens zou ik eens proberen om eens een paar dagen voor test allebijde pc uit de eb te halen
mogelijk zou zijn dat er een lekstrook op 1 van de pc ontstaat waardoor de eb een opdonder krijgt
(zijn je pc ook op randaarde stopcontacten aangesloten)
het is maar een idee natuurlijk
of het wat helpt weet je pas nadat je het hebt geprobeert
succes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 15:54 

Die radio-test vind ik echt heel vreemd???

Kabels kunnen last hebben van inteferentie en ontvangen dan opeens radio-golven, dan luister je naar de radio zonder een rdaio te hebben zeg maar.
Die kabels gaan, volgens mij dan, echt niet als een zender werken waardoor je dit op een radio kunt ontvangen.
Die radio moet dan ook nog eens op de juiste golflengte staan afgestelt.

Jammer dat tijdens de monitor-periode er weinig aan de hand was.
Ga naar de dokter met pijn en de pijn is weg als je er bent.... 8)

Overstappen naar kabel is geen optie?
Ik maak geen reclame voor de kabel, begrijp me goed, ik wil alleen maar dat je een goed stabiele verbinding hebt.
Als de telefoondraden "gaar" zijn naar jouw huis kan je overstappen wat je wilt maar de problemen blijven bestaan...... :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 16:26 

Robert, het gaat erom of de draden vanaf het isra-punt tot aan de EB geen last hebben van storende signalen, zoals bv magnetische impulsen van een spoeltje oid.
Als je daar dan met een "storingsgevoelige" AM radio langsgaat, dan zal de ontvangst van die radio gaan storen.
Als die radio stoort, dan is ook de kans aanwezig dat het signaal wat over de draad gaat gestoord wordt.
Op zich 'n zinnige test lijkt mij.

Wij hebben hier "zeelandnet" als kabelprovider, maar daar ga ik met mijn dwarse kop niet meer naar terug.
Daar zat ik nog in de tijd van de datalimiet.
Nou mocht je daar 1 keer in de drie maanden het dubbele downloaden, behalve als je stout was geweest door een overschreiding van je limiet, dan moest je weer drie maanden wachten voor het extraatje.
Nou had ik de limiet met 0,3 Mb overschreden en net de volgende dag zou die dubbele hoeveelheid ingaan én ik moest nog een boete betalen van 1 cent !!!!
Op mijn vraag of dit niet niet teruggedraaid kon worden werd mij verteld dat ze daar niet aan konden beginnen.
Diezelfde dag heb ik mijn abonement opgezegd (hoewel ik nog 'n half jaar te gaan had en al betaald had ook) en ben overgegaan naar adsl van planet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 21:52 

Misschien toch nog eens vanaf het ISRA-punt naar de EB een norm-88 kabel trekken?
En dan ook nog zo'n ferrietkern eromheen doen?

Terug naar de kabel als ik jouw ervaring lees zou ik inderdaad niet doen.
Dat was duidelijk een principekwestie en dan moet je je poot stijf houden.

<off topic on>
Nu ik lees dat je in Zeeland woont, toch?, moet dat niet moeilijk zijn.
Zeeuwen zijn misschien koppig maar wel recht door zee!
(Pracht provincie en zeker voor een duiker (in verplichte ruste) zoals ik!
<off topic on>

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2008 08:31 

Ik zou als ik jouw was ook eens naar de voeding van je pc kijken, er zijn voedingen bij die het hele am signaal wegdrukken van de storingen en de radio niets meer ontvangt op de am.
Zo'n storing gaat overal naar toe wat er op aangesloten is en kan heel veel verpesten.

ZeelandNet zou ik ook niet aan beginnen, als je ellende wil hebben moet je daar naar toegaan, hier weet ik ook alles vanaf. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2008 09:49 

Maar moeten electrische apparaten tegenwoordig niet wat aan die radio-ontstoring doen?

En daar komt de geijkte opmerking....
PC en randapparatuur op randaarde aangesloten?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2008 10:20 

Ik heb nergens in huis (behalve de keuken en bijkeuken) stopcontacten met randaarde.
Nu HAD ik de kast van de computer van de computer met een dun draadje aangesloten op de radiator van de cv-installatie, maar op verzoek van de helpdesk (dit alles natuurlijk vanwege de hoeveelheid reboots van de EB) dit draadje los gehaald.

Deze morgen met het draagbare radiootje, afgestemd op een Engelse zender op de AM-golf bij de stekker gaan staan.
Radio valk bij de stekker enorme ruis. Vlak boven de EB 'n beetje ruis. Radio langs de kabels, geen enkele ruis.
Stekker eruit, weg ruis.
Stekker erin, geen ruis. Na enkele seconden hoor ik dwars door het upper-class english een duidelijke "piep" en vervolgens 'n beetje ruis.
Weer enkele seconden later tweemaal een duidelijke "piep" en vervolgens veel ruis.
Er stonden nog geen computers aan.
Na het terugsteken van de stekker heeft de box weer contact gemaakt met de server (de piepjes), want het voip-gedeelte staat natuurlijk 24/7 in contact met de server.
Ik denk dat ik die kennis van mij maar weer eens lief ga aankijken en of hij dan een rj11 stekker wil knijpen aan het draadje wat nu aan de contactdoos vastzit en het dan rechtstreeks in de EB kan prikken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2008 16:48 

Zat er in het aansluitpakket van KPN geen RJ11-knijptang?
Bij mij zat zoiets er bij dacht ik, een plastic geval.
Ik heb zelf een tang van metaal maar deze van plastic doet het goed.

Ik heb nog nooit van die radio-truc gehoord.
Ga ik ook eens doen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2008 19:33 

Deze middag dus weer twee keer een uitval.
Ik ben bang dat Murphey ( jawel, die van de wetten van Murphey) hier aanwezig is.
Ik wil zo graag een stabiele verbinding !!!!!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2008 19:40 

en net wéér, da's al drie keer vanaf 16:30.
Toch om stapelgek van te worden !!??

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]