Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 02 jul 2025 06:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 jan 2008 19:13 

Helaas, pindakaas...........
Ook dit heeft niet mogen baten.
Er wordt nog niet eens "stevig" gebruik gemaakt van het net.
Slechts 1 computer in gebruik, met het downloadprog op halve kracht en "click" hoor ik naast de bank.

Heb ook al via de helpdesk van Thomson geinformeerd of het ook mogelijk is om zelf een speedtouch 780 te kopen en deze aan te sluiten, met de bijkomende vraag of daarmee dan ook ( want andere firmware mogelijk) de storingen voorbij zouden zijn.
Bij Thomson zijn ze heeeel erg voorzichtig als het om KPN gaat.
Ik krijg slechts vage antwoorden en wordt steeds terug verwezen naar KPN.

Zou het mogelijk zijn dat het ook iets firmware-matig zou kunnen zijn ???? of is het puur een "technisch" mankement (voor zover je van technisch kan spreken in de electronicawereld)

Zo zachtjes an wordt ik er toch knetterbek van.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 jan 2008 19:58 

dat is mooi hopeloos daar bij jou dan
gezien al de dingen die je al geprobeert hebt zou ik toch nog maals de techniche dienst er bij gaan halen en die het voor je uit laten zoeken
dus weer de helpdesk bellen en weer een monteur laten komen
ik denk dat jij daar een probleem in de centrale hebt en anders in een grond kabel
al zouden ze via de helpdesk je kabel door kunnen meten
mogelijk levert ook dat niks op
bij mij hier leverde het ook totaal niks op maar mijn probleem bleef
heb zelf door onderzoek en een tip van een td helpdeskmedewerker
uitgevonden dat het grootste probleem bij ons in het dorp de modem in combinatie met de centrale zou moeten zijn
en dan gaat het om een speedtouch die hier de problemen geven
het vast lopen van de webcam tijdens het msne is daar het probleem van
toen ik dezelfde problemen had als jij nu hebt was het bij mij opgelost door een monteur te laten komen die heefd toen wat in de centrale geromeld en een andere modum geplaatst
daarna waaren voor mij de problemen opgelost

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 jan 2008 00:09 

vankooten schreef:
Zo zachtjes an wordt ik er toch knetterbek van.

Terug naar KPN en er op staan dat het probleem opnieuw onderzocht gaat worden aangezien het nog steeds niet is opgelost.Laat ze kijken of het bij jou in huis zit of niet resp ook aan de buitenzijde eventueel opgraven.Zitten er niet ergens lassen :?: Hoe zijn de resultaten van de lijnmeting geweest ?
Terug (helaas) het supporttraject in en evt compensatie claimen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jan 2008 13:31 

Ik herken je reset-probleem wel.

Enkele maanden geleden is helaas mijn Siemens EB overleden en die werd omgeruild voor een Thompson. Volgens de monteur een veel beter modem. Voor mij in ieder geval niet, al was het alleen maar dat ik mijn laptop als softphone niet meer aan de praat krijg.

Regelmatig als ik met mijn laptop een draadloze verbinding maak, reset de Thompson zich. Het powerlampje blijft branden, dus geen powerprobleem. Niet leuk als je zit te bellen en even wat voor iemand probeert op te zoeken. Het patroon dat ik kan ontdekken is dat het lijkt te gebeuren als ik enige tijd (na een nacht slapen bijvoorbeeld) geen verbinding met de EB heb gehad.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jan 2008 20:54 

Het lijkt er op dat je toch een probleem hebt met de stroomvoorziening.
Ik heb het hele verhaal doorgelezen en begrijp dat de verbinding er steeds uit gaat met een klik.

Dit betekent dat de ExperiaBox opnieuw opstart. Als het dsl-signaal (internet verbinding) verbroken wordt, zal de ExperiaBox niet opnieuw opstarten, maar het signaal proberen te herstellen (zonder klik).

De enige mogelijkheid dat dit aan het signaal zou kunnen liggen, is dat de updates van KPN naar de ExperiaBox niet goed gaan. Na een update herstart de ExperiaBox namelijk wel.
Via de webInterface (192.168.1.254) kun je uitzoeken welke Firmware versie je hebt. De helpdesk kan je vertellen of dit de meest recente versie is.

Heb je de nieuwste Firmware, dan is het gegarandeerd een stroomprobleem. Omdat je al meerdere ExperiaBoxen hebt ontvangen, zou ik dit eerst maar eens na (laten) kijken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jan 2008 01:24 

Dat klinkt inderdaad als een hele goede tip!!!
Wie weet is de voeding inderdaad niet goed.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jan 2008 10:17 

Mensen,
Het is echt een "klik".
Ik heb 'm al vaak gehoord en begin er al 'n beetje paranoia van te worden.
Als ik een klik hoor kijk ik gelijk rechtsonderin het scherm, of met grote, zo onschuldig mogelijk kijkende ogen naar eventuele bellende medehuisgenoten en dan blijkt dat zojuist de thermostaat van de cv is ingeschakeld.............
Als ik van de computer verdreven ben en op de bank zit (zo'n beetje bovenop de EB) en ik hoor de "klik" dan kijk ik op de box en zie dat alle lampjes nog branden, met dit verschil dat de twee knipperende led'jes van de internetverbinding niet meer knipperen, maar constant branden.
Vervolgens gaan ze paarsgewijs uit en alleen het powerlampje blijft groen branden.
Vervolgens gaan een voor een de lampjes weer (eerst rood en daarna groen) aan.
Als de internetlampjes weer branden hoor ik weer een "klik" en daarna komt het voipgedeelte weer in bedrijf.
Meestal staat er op het computerscherm een bericht dat de internetverbinding weer hersteld is, maar dat ik mogelijk beperkte toegang heb.
Na een klik op dat "ballonnetje" kan ik de verbinding "herstellen" en kunnen we weer verder.
Ook heb ik het al enkele keren meegemaakt dat gelijk na een reboot de EB er gelijk wéér uitknalt, om vervolgens wéér te rebooten en het daarna weer enkele uren te doen.
Als de computers uitstaan zijn er geen reboots, alleen als de box belast wordt.
De hoeveelheid belasting lijkt ook niet echt uit te maken.
Op 1 januari draaide de comp 's avonds met alleen het downloadprogramma (er was verder niemand thuis, want bij schoonouders op nieuwjaarsbezoek) en de box had 1 keer een reset gedaan (te zien in de grafiek van het programma).
De avond daarop staan er twee computers volop in bedrijf, met op beide computers WOW, MSN, SKYPE, én met het downloadprogramma en er is de hele avond niets aan de hand. Zelfs geen "vette lag" (jargon van de kinderen als hun spel hapert)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jan 2008 10:19 

Himelap schreef:
De enige mogelijkheid dat dit aan het signaal zou kunnen liggen, is dat de updates van KPN naar de ExperiaBox niet goed gaan. Na een update herstart de ExperiaBox namelijk wel.
Via de webInterface (192.168.1.254) kun je uitzoeken welke Firmware versie je hebt. De helpdesk kan je vertellen of dit de meest recente versie is.

Heb je de nieuwste Firmware, dan is het gegarandeerd een stroomprobleem. Omdat je al meerdere ExperiaBoxen hebt ontvangen, zou ik dit eerst maar eens na (laten) kijken.

Vraag ook eens even welke adapter er bij zou moeten zitten.Kan me namelijk niet voorstellen dat je nog een oude hebt gekregen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jan 2008 10:32 

nog 'n soortje nagekomen bericht: Wat mij ook is opgevallen (maar misschien is dit wel doodnormaal) in de toolbox, bij telefonie en dan bij details, valt mij op dat elke 5 seconden de pagina ververst.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jan 2008 20:49 

Blijf bij mijn eerdere opmerking,opnieuw (helaas misschien) contact opnemen met KPN Helpdesk en vriendelijk doch dringen verzoeken dat er een monteur langs komt en dat het hele traject van A-Z wordt nagekeken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jan 2008 22:31 

Afgelopen vrijdagmorgen gebeld en een ticket laten aanmaken.
Zojuist nog eens gebeld, geen ticket bekend en er is opnieuw een ticket aangemaakt.
Afwachten dus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jan 2008 23:12 

Raar idd dat zo´n ticket dan verdwenen is.Blijf het goed vervolgen en ben benieuwd wat de uitkomst is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 01:11 

Maarten schreef:
Raar idd dat zo´n ticket dan verdwenen is.Blijf het goed vervolgen en ben benieuwd wat de uitkomst is.

Zo "gek" is dat niet hoor.....
Als zo'n ticket weg is dan is het probleem ook opgelost....
De klant belt vanzelf wel weer op en het probleem begint weer vanaf nul.
De teller van de telefoonkosten ook weer.... :twisted:

Mijn homepage werkt nog altijd niet, ook niet na tig mailtjes en tig telefoontjes..
Het is alweer 2 weken stil en ik ga maar weer eens bellen of ze al wat weten.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 01:33 

@Robèrt

Denk nu echt niet dat ze het probleem gewoon sluiten omdat je daarna terug moet bellen.
Ik werk zelf in de ICT en weet dat het aanmaken van een melding naar de 2e of 3e lijn grof geld kost.
Dus ze sluiten dit probleem echt niet om je terug te laten bellen!
Bel je bijvoorbeeld 1 uur naar de helpdesk tegen 10 cent per minuut, kost je dit 6 euro. Het doorzetten naar een andere afdeling kost bij de meeste bedrijven snel 150 euro. Plus wat er dan nog gedaan moet worden.
En dan praat ik nog niet eens over de medewerkers die je aan de telefoon krijgt. Denk je dat die meer verdienen dat jij betaald?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 01:46 

Maar waarom was het ticket dan verdwenen?

Een klant meldt een klacht, ze maken een ticket aan en vervolgens is het weer verdwenen.....
Dat is wel de makkelijkste methode om klachten op te lossen.... 8)

Ik sukkel nu als sinds eind oktober met de helpdesk van Planet en niemand weet hoe het moet.....
Terwijl het probleem heel simpel is.
En ik vind het leuk om ze wat op te porren.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]