Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 24 nov 2024 01:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2007 11:04 

@maarten,
Er staat meestal wel een downloadprogramma te draaien, lphant (dat is een emule-achtig programma), torrents eigenlijk nooit en met grote regelmaat online games (world of warcraft ed) met tegelijkertijd skype en msn.
Alles is bedraad en het draadloze gedeelte staat standaard uitgeschakeld.

De KPN monteur is net weg.
Als eerste wordt er een kaart gewisseld in de centrale (dat wordt wel volgende week waarschijnlijk) en als dat geen soulaas biedt dan zou zelfs de tuin omgespit moeten worden (dat heb ik nog niet tegen mijn vrouw verteld).
De lijnmetingen zijn altijd goed, maar er wordt wel rekening gehouden met een "breukje" dat alleen optreedt als er bv een vrachtauto door de straat dendert oid.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2007 11:51 
Site Admin

om alle mogelijke oorzaken uit te sluiten zou eens proberen (totdat volgende week door kpn de kaart in de centrale wordt vervangen) om het gebruik van online games en downloadprogramma tijdelijk even stil te leggen. welicht zullen huisgenoten dit niet prettig vinden :wink: maar een constant resettende box is ook uitermate vervelend.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2007 12:45 

Tja, jwagenaar, nou is dat natuurlijk net wel DE essentie waarom er een modem in huis is waar twee computers op aangesloten zijn.
Vandaag de dag is de computer, verbonden met het internet HET communicatiemiddel bij uitstek. (zie ons zelf op dit forum en bv het scholierenprotest).
Zal na een week niet downloaden, geen spellen spelen, niet skypen en msn'en blijken dat de box zich nog niet één keer gereset heeft, wat dan??
De computers niet meer gebruiken waarvoor ze in huis zijn gekomen??
of terug naar normaal adsl met apparte telefoon??
Trouwens, toen het nog "gewoon" adsl was van planet met apart telefoon van kpn ging het altijd probleemloos.
Er stond een Thomson 510 modem/router met twee computers aangesloten en ze gingen nog harder tekeer als nu met IPB.
Er is nog nooit een aanmaning gekomen van planet dat wij buitensporig veel downloaden, dus dat zal nog wel binnen de perken zijn.
Wat mij bijzonder bevreemd is dat ik ogenschijnlijk de enige ben die tegen dit bijzondere fenomeen oploop.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2007 14:56 

Van kooten je bent echt niet de enige
Alleen 1 van de weinigen die dit forum weet te vinden en daar dan zijn beklacht er over doet
In de hoop dat hier een oplossing te vinden is

De enige oplossing die ik je kan aan rijken
Is dat je de helpdesk belt je lijn door laat meten voor de zoveelste keer En als dat allemaal goed blijkt te zijn dan een monteur laten komen
Om de box te laten vervangen of om die het probleem op te laten lossen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2007 15:20 
Site Admin

vankooten schreef:
Tja, jwagenaar, nou is dat natuurlijk net wel DE essentie waarom er een modem in huis is waar twee computers op aangesloten zijn.
Vandaag de dag is de computer, verbonden met het internet HET communicatiemiddel bij uitstek. (zie ons zelf op dit forum en bv het scholierenprotest).
Zal na een week niet downloaden, geen spellen spelen, niet skypen en msn'en blijken dat de box zich nog niet één keer gereset heeft, wat dan??
De computers niet meer gebruiken waarvoor ze in huis zijn gekomen??
of terug naar normaal adsl met apparte telefoon??
Trouwens, toen het nog "gewoon" adsl was van planet met apart telefoon van kpn ging het altijd probleemloos.
Er stond een Thomson 510 modem/router met twee computers aangesloten en ze gingen nog harder tekeer als nu met IPB.
Er is nog nooit een aanmaning gekomen van planet dat wij buitensporig veel downloaden, dus dat zal nog wel binnen de perken zijn.
Wat mij bijzonder bevreemd is dat ik ogenschijnlijk de enige ben die tegen dit bijzondere fenomeen oploop.

natuurlijk moet een internetverbinding normaal belast kunnen worden.
wat ik alleen gaf was om te kijken of wellicht 1 van deze gebruiksmogelijkheden (gedeeltelijk) de boosdoener zou kunnen zijn. volgens mij heet dat analyseren van problemen en het kunnen uitsluiten van verschillende mogelijkheden. :wink:
de vergelijking met de vorige adsl-verbinding gaat niet helemaal op; in deze constructie zit nu ook telefonie dat een bepaalde ruimte nodig heeft.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2007 15:37 

wat ik alleen gaf was om te kijken of wellicht 1 van deze gebruiksmogelijkheden (gedeeltelijk) de boosdoener zou kunnen zijn

@jwagenaar, dat heb ik ook als zodanig begrepen en opgevat, met dank voor Uw meedenken.
Het gebeurd ook als er maar 1 computer draait, zonder downloadprogramma.
As we speak draait er nu al 4 1/2 uur 1 computer mét downloadprogramma zonder 'n centje pijn.
De monteur vertelde deze morgen dat hij deze "configuratie" nog nooit was tegengekomen.
Hij had wel eens meegemaakt dat iemand bij het ophangen van een lijstje een schroef dwars door de utp-kabel had geschroefd met als gevolg de ene keer wel voldoende downloadsnelheid en de andere keer nauwelijks verbinding, maar dit had dus geen reset van de EB tot gevolg.
De monteur was er nagenoeg zeker van dat het "iets" tussen mijn isra-punt en de centrale moest zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2007 15:48 
Site Admin

krijg toch steeds meer het vermoeden dat in de wijkcentrale een of ander niet helemaal jofel is. zoals je al aangaf wordt volgende week een kaart in de centrale vervangen. ... hopen dat dat de boosdoener is

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 dec 2007 13:22 

http://www.adslgebruikers.nl/modules.ph ... ic&p=19231

Dit kwam ik nog tegen op een ander forum.
Ga dat zodadelijk nog eens nader bekijken en eens wat kabels netjes neerleggen, uitvouwen etc etc.
Je weet maar nooit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 19:28 

operatie afgerond.
Dit keer met wat slordigheidjes, maar...a la.
Zonder dat ik er ook maar iets van wist is deze middag "het kaartje" in de centrale gewisseld.
Het internet deed heel erg raar, terwijl de EB "gewoon" in bedrijf was.
rond 17:30 werd er gebeld door een monteur van KPN, of alles nog werkte.
Ja, alles werkte, alleen kon ik de interface van de EB niet meer bereiken, maar het internet etc werkt wel gewoon.
Na een herstart van de computer en een reset van de box is de interface weer gewoon te benaderen.
Nou vroeg ik dus wat hij nu gedaan had (en toen kwam het) Hij had een kaartje gewisseld en wat oude draadjes verwijderd van de ISDN.
Nu ben ik helemaal in verwarring.
Ik ben er altijd vanuitgegaan dat er een speciale Siemens en Thomson box was voor de voormalige ISDN lijnen.
ISDN is GEEN analoog.
Nu begrijp ik dat ik geen ISDN-lijn meer heb, maar een analoge waar dus IPB op staat.

Enfin, als het maar werkt.
Hopelijk ben ik nu van die superirritante verbrekingen af.
Ik houd u allen op de hoogte.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2007 03:59 

Mooi dat het nu toch werkt !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2007 20:29 

weet iemand van de "diehards" hoe het nou zit met analoge versus ISDN modems van de experiaboxen??
Ik HAD ISDN, maar begreep van de monteur dat ik nu geen ISDN meer heb omdat ik nu IPB heb.
Maar er zijn toch aparte modems van Siemens en Thomson voor analoog en voor ISDN ??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2007 23:05 

Ik denk dat dit verschil er alleen maar is vóór portering.
Dus in de eerste week zeg maar.
Nadien maakt het niet meer uit en zijn de lijnen gelijk.

Als dit niet zo zou zijn dan maken ze er een zooitje van..... 8)

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2007 23:54 
Site Admin

robert's opmerking is correct. het onderscheid van analoog en isdn is alleen van toepassing voordat de portering heeft plaatsgevonden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2007 06:12 

Het verschil qua modem zit hem in het technische gedeelte gekoppelt aan je NT-1 kastje.Aangezien het pincipe van ISDN te niet gedaan is door het IPB principe en KPN geen behoefte heeft aan verdere ombouwing laat het men zo als het is met dienverstande dat bij jou thuis zelf ook een aantal wijzigingen zijn doorgevoerd.Denk aan het NT-1 kastje.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2007 11:01 

zou ik dan nu een "normaal" modem kunnen aansluiten op het ISRA-punt om te kijken of de problemen buitenshuis liggen of dat de box de "vreselijke hoeveelheden" dataverkeer niet aan kan??
Ik heb nog een speedtouch liggen, maar die is vrees ik alleen geschikt voor ISDN.
Gisteravond rond 22:30 lag de box er weer uit en ik neem aan dat er op dat tijdstip geen monteurs meer aan het werk zijn.
Erg vervelend, zeker als er op zo'n moment telefoongesprekken plaatsvinden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]