vankooten schreef:
Tja, jwagenaar, nou is dat natuurlijk net wel DE essentie waarom er een modem in huis is waar twee computers op aangesloten zijn.
Vandaag de dag is de computer, verbonden met het internet HET communicatiemiddel bij uitstek. (zie ons zelf op dit forum en bv het scholierenprotest).
Zal na een week niet downloaden, geen spellen spelen, niet skypen en msn'en blijken dat de box zich nog niet één keer gereset heeft, wat dan??
De computers niet meer gebruiken waarvoor ze in huis zijn gekomen??
of terug naar normaal adsl met apparte telefoon??
Trouwens, toen het nog "gewoon" adsl was van planet met apart telefoon van kpn ging het altijd probleemloos.
Er stond een Thomson 510 modem/router met twee computers aangesloten en ze gingen nog harder tekeer als nu met IPB.
Er is nog nooit een aanmaning gekomen van planet dat wij buitensporig veel downloaden, dus dat zal nog wel binnen de perken zijn.
Wat mij bijzonder bevreemd is dat ik ogenschijnlijk de enige ben die tegen dit bijzondere fenomeen oploop.
natuurlijk moet een internetverbinding normaal belast kunnen worden.
wat ik alleen gaf was om te kijken of wellicht 1 van deze gebruiksmogelijkheden (gedeeltelijk) de boosdoener zou kunnen zijn. volgens mij heet dat analyseren van problemen en het kunnen uitsluiten van verschillende mogelijkheden.
de vergelijking met de vorige adsl-verbinding gaat niet helemaal op; in deze constructie zit nu ook telefonie dat een bepaalde ruimte nodig heeft.