Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 18:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 18:29 

Beste Leocort,

Goed dat alles gelukt is.

En ik had ook altijd het idee dat de kabel in huis niet zo veel uitmaaktte.
Of het nu 1780 of 1785 meter lang is zal niet veel uitmaken.
Ik had in huis zelfs 15 meter 4-aderig plat snoer naar mijn modem liggen.
Die werkte beter dan 15 meter Cat-5 kabel.....:-)

Maar goede kabels en stekkers kan wel verschil maken.
Bij problemen toch altijd dat uitsluiten als bron van het probleem.

Succes met IPB, het heeft bij mij een jaar uitstekend gewerkt.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2007 12:05 

De gehele portering is gelukt. Ik moet zeggen met weinig trubbels.
Nadat ik bericht kreeg van Planet dat "alles" was geregeld heb ik gecontroleerd - met de inforumatie van het forum - of het klopte en werkte.

Dat was zo. Inderdaad na portering is het bij een binnenkomend gesprek dat de ledjes internet en voice om en om knipperen.

Dus de dubbele bedrading dsl en telefonie vanaf de splitter weggehaald en alleen dsl aangesloten gelaten. Het bleef werken.
Toen de telefonie verbinding in tel1 en de aders beneden weer op mijn centrale aangesloten. Juist door het hele huis weer telefoon.

Ik ben tevreden over dit resultaat.

Wel vindt ik - misschien verwend 6mb/768 kb - de snelheid laag 3mb/512kb. Daarnaast dondert het regelmatig in elkaar naar ca 2400kb/400kb.

Soms helpt roepen: "je kan het" voor je gevoel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2007 12:15 
Site Admin

Leocort schreef:
Wel vindt ik - misschien verwend 6mb/768 kb - de snelheid laag 3mb/512kb. Daarnaast dondert het regelmatig in elkaar naar ca 2400kb/400kb.

dat is dan een kwestie van een keuze maken voor ander abonnement bij ipb van planet. nu waarschijnlijk standard; wellicht dan upgraden naar comfort.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2007 12:27 

Dat weet ik. Er is bewust voor de lagere snelheid gekozen.
Dat omdat de laatste "lurkzoon" op zich zelf is gaan wonen.
Er wordt nu niet meer een dvdtje of paar overgetrokken.

Upgraden kan, maar dat zal dan waarschijnlijk bij een andere provider zijn.
Het zijn de kosten hé die het doen. Daardoor de marges van de ondernemingen en tenslotte de bonussen van de bestuurders.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2007 13:00 
Site Admin

volledig duidelijk :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2007 20:10 

Snelheid is iets waar je zo aan went....

Een stapje terug kan eigenlijk makkelijk.
Ik ben met ADSL begonnen met 768Kb download, dat was Comfort 5-6 jaar geleden?
Ik weet het niet eens precies meer.
Maar het werd al snel 1Mb, 1,5Mb, 3Mb tot nu 6Mb.

Nu is 6Mb een langzaam abonnement terwijl het goed voldoet.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2007 22:32 

Hee, die snelheidverhoging ken ik. Deed mijn provider ook. Zonder extra kosten zelfs. Ik ben net van comford-oud afgestapt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2007 23:22 

je moet wat dat betreft goed bedenken wat je doet met je verbinding.

Ik woon zelf in een studenten huis, verbinding van @home. niet eens het grootste abonnement. Alles intern geregeld door mijzelf. 16 ip adressen up.

wij gebruiken internet alleen om te surfen. en af en toe eens een klein bestandje te downloaden, geen hele grote dingen. Vroeger was ik echt van het vele downloaden, maar aangezien ik zelf niet meer het geduld heb om zolang een pc aan te laten staan, en ik niet meer nodig vindt om elk spelletje/dvd te moeten hebben wij genoeg aan deze verbinding.

Ik wil hiermee aangeven dat het best leuk is een snelle verbinding. maar is het nodig? voor het surfen alleen hoef je geen grote verbinding te hebben, en bekijken van youtube filmpjes gaat ook niet met meer als 100kb/s. tegenwoordig zijn dat toch de kleinste/goedkoopste pakketten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 okt 2007 12:18 

macho schreef:
je moet wat dat betreft goed bedenken wat je doet met je verbinding.

Ik woon zelf in een studenten huis, verbinding van @home. niet eens het grootste abonnement. Alles intern geregeld door mijzelf. 16 ip adressen up.

wij gebruiken internet alleen om te surfen. en af en toe eens een klein bestandje te downloaden, geen hele grote dingen. Vroeger was ik echt van het vele downloaden, maar aangezien ik zelf niet meer het geduld heb om zolang een pc aan te laten staan, en ik niet meer nodig vindt om elk spelletje/dvd te moeten hebben wij genoeg aan deze verbinding.

Ik wil hiermee aangeven dat het best leuk is een snelle verbinding. maar is het nodig? voor het surfen alleen hoef je geen grote verbinding te hebben, en bekijken van youtube filmpjes gaat ook niet met meer als 100kb/s. tegenwoordig zijn dat toch de kleinste/goedkoopste pakketten.

het is inderdaad maar wat je met je verbinding doet he ik persoonlijk heb wel baad bij wat meer snelheid er word hier met meerdere pcs games gespeeld op het internet en dan bedoel ik niet een kaart spelletje of een gewoon internet spelletje maar meer in de geest van battlefield blackhawk down en straks crysis of cod4 tevens word hier regelmatich gedownload en dat scheeld natuurlijk wel of je het nu met 620 of met maar 100 kb/s naar binnen sleurt het scheeld per 4.7 gb per dvd toch ongeveer een 6de deel dus als die van mij daar ongeveer laten we zeggen een uur over doet zal die van jou daar 6 uur over gaan doen
maar ben het wel met je eens als je gewoon wat aan het seven bent en niet al teveel filmpjes bekijkt dan valt het allemaal wel wat mee
en kan je het zat af met een kleine abbonementje

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2007 21:36 

Leocort schreef:
Bedankt voor de adviezen. Ik zal het aangedragene even onderzoeken. Ik hang dat modem wel even zo aan de pc.

Jammer eigenlijk. Ik dacht even, met mijn laptop, draadloos te kunnen gaan. De andere pc's houden gewoon kabel. De laptop dan ook maar.
Dan moet de router het maar weer afvangen. Die heb ik trouwens toch nodig omdat mijn printer daar aan hangt. Ik had hem echter achter de box willen inzetten als een hub met IPnummer en printerpoort.

Gebruik WPA-PSK en je hebt geen mac-filtering meer nodig. Mac-filtering geeft niet heel veel extra veiligheid, optie die binnen no-time gekraakt is, net als WEP beveiliging. WPA-PSK daarentegen is wel een goede beveiliing (op dit moment in elk geval).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]