Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tijd klopt niks van
BerichtGeplaatst: vr 23 feb 2007 19:00 

Datum & Tijd: Vri, 23-Feb-2007 18:56:34+01:00 Dat geeft het menu aan als ik inlog op 192.168.1.254 en het is nu exht 17.56 uur
vanzelf sprekend klopt de tijd nu ook niet bij Toolbox--Telefonie. Hoe kan ik dit probleempje oplossen ??

B.v.d

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 10:00 

Dit kun je niet oplossen. De firmware staat verkeerd ingesteld (zomertijd). Ik heb van KPN begrepen dat dit met de volgende firmware-update zal worden opgelost.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 10:59 

hoorna schreef:
Ik heb van KPN begrepen dat dit met de volgende firmware-update zal worden opgelost.

Enig idee wanneer die gaat komen :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 12:43 

Volgens zeggen half maart. Dat is me ongeveer een maand geleden verteld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 18:25 

Maarten schreef:
hoorna schreef:
Ik heb van KPN begrepen dat dit met de volgende firmware-update zal worden opgelost.

Het updaten gebeurt elke nacht, en is begonnen in de nacht van 23 februari. Er moeten zo'n 300.000 boxen ge-update worden en als dat met 10.000 per nacht gebeurt bv kan het ergens komende maand gebeuren.

Je kan het forceren door je experiabox te resetten, dit doe je door een paperclip 15sec achterin het resetgaatje te stoppen en dan een uur de box met rust te laten. MAAR als het misgaat en de box moet omgewisselt worden moet jij de monteur betalen ;) En ja het is te controleren of iemand zn eb handmatig update :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 18:30 

Fridge-RaideR schreef:
Maarten schreef:
hoorna schreef:

Het updaten gebeurt elke nacht, en is begonnen in de nacht van 23 februari. Er moeten zo'n 300.000 boxen ge-update worden en als dat met 10.000 per nacht gebeurt bv kan het ergens komende maand gebeuren.

Je kan het forceren door je experiabox te resetten, dit doe je door een paperclip 15sec achterin het resetgaatje te stoppen en dan een uur de box met rust te laten. MAAR als het misgaat en de box moet omgewisselt worden moet jij de monteur betalen ;) En ja het is te controleren of iemand zn eb handmatig update :P

Ik denk dat je verkeken hebt op het onderwerp van dit topic in relatie tot het modem want het gaat hier om de Speedtouch 780.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 18:35 

Inderdaad, ik had het ook over een Speedtouch.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 20:29 

My bad, er is nog geen firmware update geplanned voor de thomson. Dus je zal dan nog even geduld moeten hebben..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 20:48 

Fridge-RaideR schreef:

Dus, als ik op advies van de helpdesk er een paperclip in moet douwen (en dus feitelijk een handmatige update forceer), en de box is dan stuk, dan zou ik de monteur moeten betalen? Wonderlijk.... Zo'n stuk techniek moet er toch gewoon tegenkunnen dat-ie gereset wordt? Het moet niet veel gekker worden, zeg.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 22:05 

Misschien begreep je mij verkeerd of leg ik het verkeerd uit, zowel de technische helpdesk (1e lijns) als de technische dienst (2e lijns) kan van afstand de firmware erin stoppen als een nieuwe versie beschikbaar is.

Er is een service waar alle experiaboxen aan hangen, een soort beheer tool, de TSM. En als er intern een melding komt dat hij even buiten werking gaat door welke reden dan ook, doet de helpdesk geen update.

Ga jij zonder contact met de helpdesk zelf aan de gang met de box van kpn, en de tsm wordt even uit en aangezet terwijl jij bezig bent.. dan is de box onbruikbaar. (altans, als je de box openmaakt stekkertje eropzet etc kunnen ze hem bij kpn weer tot leven wekken) echter jij hebt je box stuk gemaakt...

Beetje vreemd dan als je dan zegt: "nou èn? kpn stuurt de monteur maar op hun kosten"

Overigens bij de Thomson Speedtouch experiabox moet je hem met een pinnetje indrukken totdat hij klik zegt (tussen de 15-en 40 sec meestal, bij de Siemens Gigaset experiabox is het een vaste 15sec). Maar als je firmware versie eindigt op 11.10 heb je de nieuwste :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 22:17 

Ik ben de meterkast aan het inrichten, en de EB is even (uurtje) van de stroom af geweest. Dat wordt, volgens mij, techniswch gezien als een reset, niet? Dus als dat apparaat daar niet tegen kan (uurtje van de stromo af geweest), en hij zou stuk zijn, dan zou de vervanging voor mijn rekening zijn.

Hmmm....

Ik wacht op de eerste grote nationale stroomstoring in Nederland, wanneer alle boxen uitgeschakeld zijn. Dan moet er flink wat facturen en monteurs gestuurd worden.

Ik snap namelijk de redenatie niet "dan heb jij hem stuk gemaakt". Ik maak toch geen dingen stuk door een simpele reset? Dat begrijp ik niet, en dat is de reden waarom ik reageer. En, in de IPB-handleidingen (evenzo in de Mine-handleiding) wordt ook als allereerste advies gegeven om de EB-box te resetten bij problemen. Dus zonder dat ik de helpdesk aan de lijn heb gehad. Dus vandaar dat ik niet begrijp dat ik de box dan kapot maak; ik volg slechts het KPN-advies op.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 22:57 

@Fridge-RaideR

Misschien toch handig om posts goed te lezen. Ik heb eerder vandaag geschreven dat er - volgens info die ik heb gehad - wel degelijk een nieuwe firmware voor de SpeedTouch staat gepland, namelijk voor half maart.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 23:06 

En waar heb jij die info weg dan? Kan dat nergens op kpn.com vinden :/

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 23:44 

Fridge-RaideR schreef:
En waar heb jij die info weg dan? Kan dat nergens op kpn.com vinden :/

Misschien wel uit betrouwbare bron? Hoe dan ook, deze sectie is voor Speedtouch gerelateerde items,dus mocht iemand informatie hebben aangaande een firmware-update die daarop betrekking heeft dan ........

Laatst bijgewerkt door Maarten op ma 26 feb 2007 10:11, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 feb 2007 13:46 

Fridge-RaideR schreef:
Ga jij zonder contact met de helpdesk zelf aan de gang met de box van kpn, en de tsm wordt even uit en aangezet terwijl jij bezig bent.. dan is de box onbruikbaar. (altans, als je de box openmaakt stekkertje eropzet etc kunnen ze hem bij kpn weer tot leven wekken) echter jij hebt je box stuk gemaakt...

Wanneer de systeem software(firmware) van de SpeedTouch defect is kan je deze zelf herstellen.

viewtopic.php?t=1421

Van de week een Thomson SpeedTouch op die manier tot leven gewekt. Je moet wel eerst alle firewalls ook die van Windows uit zetten. :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]