Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 21 dec 2024 19:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2007 18:54 

EB beneden in kamer. Eerste verdieping PC met Siemens Gigaset. Laptop gebruik ik beneden in de kamer. Beide met Windows XP Sp2.
Ik heb nu anderhalf jaar IBP en had last van de telefoon. Hierdoor is nu mijn zilveren EB vervangen door de grijze ST780. De Wifi verbindingen draaide altijd perfect, maar door de nieuwe EB had ik boven een zeer slechte kwaliteit. De monteur zei, dan moet je de Gigaset zo laag mogelijk zetten. Met een verlengsnoertje van 30cm kon ik hem op de grond zetten, maar nog steeds een slechte kwaliteit. Mijn zilveren EB gaf 45% kwaliteit af. Dit alles heeft inderdaad met de betonnen vloer te maken. Toen ben ik de Gigaset cm voor cm in diverse richtingen gaan schuiven en kwam tot mijn verbazing tot 90% Nu werk ik steeds met een kwaliteit van ruim 80% en een signaalsterkte van 100%. Dit heeft nu te maken met de ligging van het betonijzer. Je moet met de Gigaset een open gat zoeken.
Op mijn laptop kon ik zelf de naam van mijn EB niet krijgen, wel die van al de buren. Hierop had de monteur geen antwoord en was zijn zaak ook niet. Via de helpdesk en jullie forum kwam ik er niet uit. Toen heb ik de hele vragenbak van KPN geleegd en vond het volgende. Ik heb een Medion laptop met PrisM Wlan.
Ga naar Mijn KPN, dan KlantenService, dan naar InternetPlusBellen vraag en antwoord, dan naar pag 18, draadloos internet handmatig zero configuration instellen bij Windows XP Sp2.
Nu volgt er een hele reeks schermen die je gewoon moet volgen en invullen. Meteen had ik een perfecte verbinding met WPA beveiliging.
Sorry mensen voor het lange verhaal en misschien wel op de verkeerde plaats. Gr Gerard

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 mei 2007 11:46 

Een paar cm. verschuiven van de EB en de 108USB kan zeker veel effect hebben. Een open gat zoeken is het niet, het heeft meer te maken met de golflengte van het signaal waar je de apparatuur goed in moet positioneren.

De EB op een ander vast kanaal instellen kan ook tot een beter resultaat leiden, zie: viewtopic.php?t=239

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]