OzzieO schreef:
Ls,
Sinds 13-12-2009 is mijn internetplusbellen meuk geactiveerd. Na het porteren en dus alleen nog digitaal kunnen telefoneren, is dit gebeuren één groot drama. De volgende gebeurtenissen doen zich om de haverklap voor.
1. experiabox reset zich spontaan, waardoor de internetverbinding verbreekt en ook dat zeldzame telefoongesprek.
2. na restart (aan/uitknop, stroom eraf, resetknopje) komt het voip-lampje dan weer wel, dan weer niet op.
3. Indien het voip-lampje niet groen brandt, heb ik toch regelmatig een kiestoon. De gebelde lijkt dan echter altijd in gesprek.
4. Vaak brandt het voip-lampje wel groen, maar heb ik geen kiestoon.
5. Als het dan eindelijk eens lukt om een telefoonverbinding tot stand te brengen, vallt het gesprek zomaar weg en is er alleen nog wat ruis te horen.
6. Als het dan eindelijk eens lukt om een telefoonverbinding tot stand te brengen, treedt gebeurtenis 1 weer op.
Met mijn vorige KPN-producten, zijnde analoge telefonie en een los internetabonnement bij Het Net (TS780) was er, bij gebruik van de zelfde infrastructuur in huis, geen enkel probleem. Dit drama wordt derhalve veroorzaakt of door de nieuwe experiabox TG787 of de bijschakeling van voip.
De helpdesk adviseerd mij de experiabox niet verder dan één meter van de meterkast af te plaatsen, echter mijn meterkast is niet inpandig en wordt dus gebruik gemaakt van de hoofdaansluiting (wandcontactdoos) in de woonkamer, zoals ook beschreven in de installatiehandleiding.
Ik ben dit baggerprodukt nu aardig zat, maar verneem graag nog advies, alvorens ik mijn contract laat ontbinden.
B.v.d.
Klassiek probleem van een slechte lijn. Dit kan zijn doordat de lijn met slechte waliteit het huis binnenkomt of dat het in huis niet goed is aangesloten.
Dit kan door:
- platte aansluitsnoertjes gebruiken i.p.v. de originele ronde.
- Aantasting van de aders door vocht(corossie).
- Er voor de EB een aftakking loopt naar andere wcd's in het huis b.v. de slaapkamer(zg. bridgetap).
- Etc, etc.
U kunt altijd KPN vragen om lijnmeting en eventueel een servicemonteur te sturen. Echter als deze constateert dat u de EB niet goed hebt aangesloten zijn de kosten voor u.
Als u overstapt naar een andere DSL provider en het probleem zit in bovengenoemde oorzaken zult u nog steeds dezelfde storing houden.
Uw opmerking dat IPB een baggerprodukt is naar mijn inziens ongegrond omdat er nog geen KPN servicemonteur geweest is om het probleem te verhelpen.