Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 07:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: telefoniestoring
BerichtGeplaatst: ma 23 feb 2009 10:44 
Offline

Geregistreerd: za 21 feb 2009 20:30
Berichten: 1
Heb een EB (zwart). Alle leds branden. Kan uitgaand wel bellen maar inkomende gesprekken kan ik niet beantwoorden. De bel gaat wel over en ik beantwoord met de groene toets op het DECT toestel, echter de opbeller (b.v.mobiel) blijft de wektoon horen en na 3 x horen ze de voicemail. Ik heb de EB gereset maar geen verandering. Mogelijke oplossing het VOIP gedeelte in de EB opnieuw laten laden door KPN? Graag hoor ik iets van jullie, alvast bedankt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: telefoniestoring
BerichtGeplaatst: ma 23 feb 2009 12:34 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Laat idd even de helpdesk er naar kijken.Is er nog verschil tussen vast net of mobiel ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: telefoniestoring
BerichtGeplaatst: ma 23 feb 2009 13:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 17:48
Berichten: 296
Inderdaad, even bellen met onze helpdesk, die kunnen de SIP gegevens opnieuw inladen etc...

Mvg

_________________
Met vriendelijke groet,

KPN Webcare specialist
www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: telefoniestoring
BerichtGeplaatst: zo 01 maart 2009 17:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 feb 2009 19:57
Berichten: 31
Even wat tips alvorens je hiervoor de helpdesk belt.
Dit zijn namelijk de standaard eerste stappen welke hun zullen zeggen en zal je dus de wachtrij en de kosten van het gesprek besparen:

Als je het modem met de schakelaar uit zet en na enkele seconden weer aan zet dan meld hij zich opnieuw aan en kan het zijn dat je weer gewoon kunt bellen.
Mocht dit niet helpen dan kun je ook een reset geven, hierdoor worden de gegevens ook opnieuw ingeladen.
Resetten bij de SpeedTouch (Zwarte box) : met paperclip vasthouden in het reset gaatje tot het powerlampje rood word.
Resetten bij de Siemend (Zilvere box) : met paperclip minimaal 15 sec vasthouden. Je ziet niks aan de lampjes totdat je los laat en dan gaat hij uit en start op met zonder wifi en voip lampje.

Probeer je toestellen weer nadat het Voice / Voip lampje weer is gaan branden.

Mocht dit niet werken dan je toestel ergens anders proberen (buren of vrienden) Deze kan natuurlijk ook een defect geven.
Als je helemaal niet meer kunt bellen dan ook proberen je toestel rechtstreeks aan te sluiten op Tel1 van de experiabox.

Mocht dit nogsteeds geen oplossing geven dan zou ik de helpdesk even bellen, geef in dit gesprek aan dat je voorgaande handelingen reeds hebt uitgevoerd!

_________________
Nobody is perfect :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: telefoniestoring
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2009 11:39 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Harde reset zou ik niet direct overwegen want het kan dan heel goed zijn dat je in een wachtrij komt om je modem in het KPN systeem "aan te melden".Dit zou wel eens langer kunnen gaan duren dan je lief is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: telefoniestoring
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2009 12:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 feb 2009 19:57
Berichten: 31
Maarten schreef:
Harde reset zou ik niet direct overwegen want het kan dan heel goed zijn dat je in een wachtrij komt om je modem in het KPN systeem "aan te melden".Dit zou wel eens langer kunnen gaan duren dan je lief is.

Dit kan inderdaad gebeuren, maar dan is de overweging:
1) Bellen: Aan de lijn hangen!
2) Zelf resetten: Even wachten en tijd hebben om andere dingen te doen! ( Waar internet gewoon werkt, alleen draadloos bij Siemens nog niet!)

Over het algemeen moet ik zeggen dat de box binnen 10 min weer geheel is aangemeld!

Tip voor mensen die resetten: Je Wifi gegevens worden weer naar Orgineel gezet! Als je deze had aangepast moet je deze opnieuw instellen.

_________________
Nobody is perfect :P


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling