Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu ma 25 nov 2024 07:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 23:55 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
Voorheen nooit problemen gehad, ben eigenlijk super tevreden. (mag ook eens gezegd worden, toch ?)
Maar sinds 1,5 week heb ik nu plotseling een aantal malen uitval van de telefoon gehad.
Ben dan niet meer bereikbaar en kan zelf ook niet bellen. (internet werkt wel zonder problemen)

Als ik dan op de experiabox kijk zie ik dat de status lampjes van Power / ADSL / Online branden,
die van USB is uit en daarnaast zit nog een (5e ?) LED die ook brand, maar daar staat niks bij.

Na een reset van de experiabox (uit en aan zetten) is blijft die 5e LED uit en werkt de telefoon weer.

Ik heb de helpdesk gebeld, maar die kunnen na een rest van mij niks meer zien (logisch),
en hebben mij het advies gegeven weer te bellen als de telefoon weer uitgevallen is.

Ik wil daar eigenlijk niet op wachten en alvast wat voor-onderzoek doen,
dus heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ?

Alvast bedankt !

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 dec 2008 01:22 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
Dat is het zogenaamde "verborgen lampje"

Die zou alleen moeten/kunnen branden als de VRS call nog niet is gemaakt (1369/1368)

Erg raar in ieder geval, kom het bijna nooit meer tegen.. Zou er zo geen oplossing voor weten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 dec 2008 20:00 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Een harde reset wil wel eens helpen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 dec 2008 20:18 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
Marcel schreef:
Een harde reset wil wel eens helpen.


Dacht ik ook, en heb ik dus al eens geprobeerd, maar probleem blijft terugkomen...............

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 dec 2008 10:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 17:48
Berichten: 296
Eric schreef:
Voorheen nooit problemen gehad, ben eigenlijk super tevreden. (mag ook eens gezegd worden, toch ?)
Maar sinds 1,5 week heb ik nu plotseling een aantal malen uitval van de telefoon gehad.
Ben dan niet meer bereikbaar en kan zelf ook niet bellen. (internet werkt wel zonder problemen)

Als ik dan op de experiabox kijk zie ik dat de status lampjes van Power / ADSL / Online branden,
die van USB is uit en daarnaast zit nog een (5e ?) LED die ook brand, maar daar staat niks bij.

Na een reset van de experiabox (uit en aan zetten) is blijft die 5e LED uit en werkt de telefoon weer.

Ik heb de helpdesk gebeld, maar die kunnen na een rest van mij niks meer zien (logisch),
en hebben mij het advies gegeven weer te bellen als de telefoon weer uitgevallen is.

Ik wil daar eigenlijk niet op wachten en alvast wat voor-onderzoek doen,
dus heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ?

Alvast bedankt !


Dit zou niet meer voor kunnen komen, kunt u mij uw gegevens sturen via een PM ?
dan kijk ik het een en ander voor u na, en neem evt. contact met u op.

Mvg

_________________
Met vriendelijke groet,

KPN Webcare specialist
www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 dec 2008 22:31 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
PM verstuurd !

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 dec 2008 15:09 
Offline

Geregistreerd: wo 27 sep 2006 10:13
Berichten: 52
Heb je toevallig UPNP in de box aangezet?
Bij was dit ook het geval, zie deze topic: http://www.ipbforum.nl/experiaboxforum/viewtopic.php?f=17&t=2607&st=0&sk=t&sd=a&start=30

groeten
Anton


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 dec 2008 17:17 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
ja, UPnpP staat aan, maar dit staat al maanden aan, lijkt me sterk dat dit de oorzaak is.

Overigens sinds vorige week woensdag geen probleem meer gehad............... ??

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 dec 2008 18:19 
Offline

Geregistreerd: wo 27 sep 2006 10:13
Berichten: 52
Eric schreef:
ja, UPnpP staat aan, maar dit staat al maanden aan, lijkt me sterk dat dit de oorzaak is.

Overigens sinds vorige week woensdag geen probleem meer gehad............... ??


Ik had ook tijden (weken tot ruim een maand) geen last, tot ik weer een dode lijn had.
Als ik dan wilde bellen ging net zoals bij jou het 5e ledje branden.
Het is het proberen waard dacht ik zo.

groeten
Anton


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2008 08:37 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
Inmiddels bericht gehad van Hr. den Daas van KPN.
Ze hebben alles gekontroleerd en nagemeten etc. en ze zijn tot de conclusie
gekomen dat mijn box defekt moet zijn. Ik krijg dus een nieuwe toegestuurd.........

Wordt vervolgd dus, maar w.s. pas in het nieuwe jaar. Ik hou jullie op de hoogte !

Fijne feestdagen !

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2008 18:19 
Offline

Geregistreerd: za 27 dec 2008 17:39
Berichten: 2
Hallo. ook sinds een week of 2 klachten over telefoonverbinding (internet prima). Telefoon zowel inkomend, als uitgaand zijn af en toe "dood". Van kennissen kregen we klachten over bereikbaarheid. Als ze belden gebeurt na de "impulsen" niets, lijn lijkt dood. ALs je lang wacht blijk je op de voicemail uit te komen.... Uitgaand konden we dan ook niet bellen, impulsen gaan uit, daarna "dood". Een reset experia hersteld de zaak.... KPN helpdesk gebeld (via mobiel) toen storing "stond". Ook zij konden er uit komen, constatering dat het fout was. Nog ander tfn-toestel geprobeerd, bleek zelfde resultaat. Nu komt er monteur....
Overigens geen extra lampjes: 3 + 2 is standaard, evt meer voor dataconnecties.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2008 20:35 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
Nieuwe experiabox is binnen !!! YEAH !!!................ oh, toch niet helaas, 'tis een speedtouch :-(

Enfin, wil ik hem toch gaan aansluiten, zit er geen netvoeding bij ! Ik de helpdesk gebeld,
is een andere netvoeding als van de Siemens, dus we sturen u een nieuwe netvoeding voor de speedtouch toe.

Ik nog geprobeerd om deze speedtouch terug te sturen en om te ruilen voor een Siemens,
daar wilden ze helaas niet aan, ze kunnen niet beloven wat er komt, ligt eraan wat er op de plank ligt.

Helaas toch nog even wachten dus, maar vind e.e.a. best wel dom van KPN..........

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2008 21:02 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Vergissing is menselijk,maar niet echt professioneel !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2008 21:47 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
@Eric:

als je echt liever een siemens wilt hebben kan je mij pmèn, ik heb namelijk nog 2 siemens boxen hier staan die ik je tegen verzendkosten wel wil opsturen. Ook anderen die geintereseerd zijn in een siemensbox kunnen mij een pm sturen.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2008 17:53 
Offline

Geregistreerd: za 27 dec 2008 17:39
Berichten: 2
Hallo, gisteren is monteur van KPN geweest. Na een korte check op de verbinding, is de experia (zilver) vervangen door zwarte Thomson Speedtcouh 780. Dit proces verliep soepel, voice werd gecontroleerd, data via ethernet en wifi ook gecontroleerd. Alles functioneerde weer naar behoren. Klacht over telefonische onbereikbaarheid/niet kunnen bellen nog niet weer voorgekomen. Overigens had ik wel wat werk aan het nieuwwe gateway-ip-adres. Resetten interne router, philips mediamanager en pinnacle showcenter. Groet, goed nieuw jaar.....


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling