Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 06:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2007 20:41 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
sinds 2 weken is bij mij het gedonder weer begonnen.
Telefonie die spontaan wegvalt, kan niet meer bellen en gebeld worden.

Even het hele verhaal ==>>
Ook ik heb, net als bijna iedereen, in het begin grote problemen met wegvallende telefonie gehad.
Steeds de Experia-box maar weer gereset tot medio februari 2007,
want toen was er de grote firmware update naar 1.41.4-iptv (Feb 6 2007 21:03:13).
Hierna heeft de telefonie het eigenlijk wel goed gedaan. Tot 2 weken geleden..........

Afgelopen zaterdag op aandringen van een 1e lijns medewerker weer
een "harde" reset gedaan met het paperclipje, en dat heeft niet geholpen.
(Dat wist ik al, want dat had ik zelf 2 dagen eerder ook al gedaan, maar goed)

Vandaag weer gebeld, de 1e lijns medewerker is, met ruggespraak van de 2e lijns, erachter
gekomen dat mijn modem een "error" blijft geven bij het op afstand uitlezen door KPN.
Welke "error" is mij niet bekend, dat wilde of kon de medewerker niet zeggen.
Na weer ruggespraak gehouden te hebben blijken mijn account-instellingen op de SIP-server "brak" ??
Door de medewerker is het probleem nu doorgestuurd naar de 3e lijns helpdesk,
die moeten nu een nieuw TSM-account maken, op een andere server.
Hierna zou het probleem over moeten zijn, maar ik ben nogal sceptisch....

Mijn vragen zijn nu:
- Zal dit werkelijk de oplossing zijn voor het probleem ?
- is 2 weken wachten op dat nieuwe account (waar ik niks van merk ?) acceptabel ?
- is er nog iets wat ik zelf kan ondernemen ?
- heeft iemand anders nog een suggestie ?

Alvast bedankt,
Eric

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Laatst bijgewerkt door Eric op za 11 aug 2007 22:55, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2007 20:54 
Offline

Geregistreerd: za 18 nov 2006 16:05
Berichten: 128
Eric schreef:
sinds 2 weken is bij mij het gedonder weer begonnen.
Telefonie die spontaan wegvalt, kan niet meer bellen en gebeld worden.

Mijn vragen zijn nu:
- Zal dit werkelijk de oplossing zijn voor het probleem ?
- is 2 weken wachten op dat nieuwe account (waar ik niks van merk ?) acceptabel ?
- is er nog iets wat ik zelf kan ondernemen ?
- heeft iemand anders nog een suggestie ?

Alvast bedankt,
Eric


Ik heb het zelfde probleem echter alweer wat langer, ik heb onlangs contact gehad met een techneut en die kon mij vertellen dat er weer een firmware update komt voor de siemens experiabox. Mijn problemen zouden binnen enkele weken zijn opgelost( ongeveer 4 weken).
Het zal mij benieuwen want ik heb ook last van echo en de eerste twee seconden die wegvallen en het wegvallen van stukjes uit een gesprek.
Ik wacht met spanning af..................


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2007 23:35 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
dat een sipserver brak is kan kloppen. oplossing kan dan inderdaad zijn het aanmaken van een account op een andere server. de genoemde 2 weken lijken mij wat aan de lange kant. volgens mij zou (indien de juiste persoon aan de lijn) dit vrijwel direct kunnen. zou toch nog eens even bellen met de helpdesk.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 aug 2007 11:46 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Over welk type Experiabox praten we hier ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 aug 2007 17:31 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
Maarten schreef:
Over welk type Experiabox praten we hier ?

hij heeft het over 1.41.4-iptv; dus een siemensbox :wink:

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 aug 2007 20:08 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
jwagenaar schreef:
Maarten schreef:
Over welk type Experiabox praten we hier ?

hij heeft het over 1.41.4-iptv; dus een siemensbox :wink:


Ah,ok,nog niet helemaal bij de les ?!

In het begin van de IPB-periode was er idd sprake van brakke sipservers,maar ik mag hopen voor KPN dat dit nu grotendeels oude koeien zijn.Interne procedures worden regelmatig gewijzigd,waardoor niet iedereen meer toegang heeft tot allerlei systemen.Dat eea dus 1-2 weken gaat duren klinkt mij niet verwonderlijk in de oren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 aug 2007 21:49 
Offline

Geregistreerd: di 05 jun 2007 01:46
Berichten: 69
1e lijns medewerkers en 2e lijns medewerkers kunnen geen TSM accounts aanmaken. dit moet via een 3e lijn.

Het is alleen niet zo simpel als hier gezegd wordt. het aanmaken van een account komen echt heel dingen bij kijken. Maar zelf zou ik het ook nog eens proberen om het nummer op de 2e poort van de siemens in te stellen met een ander telefoon toestel.. ik weet niet of het gaat werken, maar het is het proberen waard.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 aug 2007 22:53 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
inmiddels is het allemaal opgelost (hoop ik....)

Vanochtend zelf maar weer de helpdesk gebeld, omdat ik er na 6x resetten
er helemaal kotsmisselijk, ziek, krankjorem etc. etc. van was geworden.

De 1e lijns medewerker wist mij te vertellen dat er door de 3e lijns inmiddels was vastgesteld dat op
de servers bij KPN ingesteld stond dat ik een Thomson modem heb, maar ik heb echter een Siemens box.

Hierdoor schijnt e.e.a. niet vlekkeloos te verlopen en zelfs vast te lopen.

In ieder geval waren mijn gegevens al hersteld en moest ik alleen nog maar een harde reset geven.
Ik dus het paperclipje gedaan met de helpdesk aan de telefoon (die mij inmiddels had teruggebeld op mijn mobiel)
en hij kon meteen zien dat de box nu wel foutloos op het netwerk was en zelfs een status "OK" doorgaf.

Totnogtoe ziet alles er nu keurig uit.
Internet loopt vlekkeloos ook met P2P software draaiend (µtorrent)
en de webserver weer in de lucht draait alles weer als een trein.

En de telefonie ?
Vooralsnog is die niet uitgevallen, dus het lijkt er op dat e.e.a. opgelost is.

Intussen wel mijn komplimenten aan de 1e lijns medewerker,
volgens mij heette hij ? en van achteren ?........... of zoiets.
Hij sprak met een duits accent, maar als iemand hem kent, geef hem maar mijn waardering door........
Kan niet anders zeggen dat ik uitstekend te woord gestaan en geholpen ben door hem.

m.vr.gr.

Eric

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2007 10:15 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Eric schreef:
inmiddels is het allemaal opgelost (hoop ik....)

Vanochtend zelf maar weer de helpdesk gebeld, omdat ik er na 6x resetten
er helemaal kotsmisselijk, ziek, krankjorem etc. etc. van was geworden.

De 1e lijns medewerker wist mij te vertellen dat er door de 3e lijns inmiddels was vastgesteld dat op
de servers bij KPN ingesteld stond dat ik een Thomson modem heb, maar ik heb echter een Siemens box.

Hierdoor schijnt e.e.a. niet vlekkeloos te verlopen en zelfs vast te lopen.

In ieder geval waren mijn gegevens al hersteld en moest ik alleen nog maar een harde reset geven.
Ik dus het paperclipje gedaan met de helpdesk aan de telefoon (die mij inmiddels had teruggebeld op mijn mobiel)
en hij kon meteen zien dat de box nu wel foutloos op het netwerk was en zelfs een status "OK" doorgaf.

Totnogtoe ziet alles er nu keurig uit.
Internet loopt vlekkeloos ook met P2P software draaiend (µtorrent)
en de webserver weer in de lucht draait alles weer als een trein.

En de telefonie ?
Vooralsnog is die niet uitgevallen, dus het lijkt er op dat e.e.a. opgelost is.

Intussen wel mijn komplimenten aan de 1e lijns medewerker,
volgens mij heette hij ? en van achteren ?........... of zoiets.
Hij sprak met een duits accent, maar als iemand hem kent, geef hem maar mijn waardering door........
Kan niet anders zeggen dat ik uitstekend te woord gestaan en geholpen ben door hem.

m.vr.gr.

Eric

Goed dat het probleem opgelost is doordat je uiteindelijk de juiste medewerker aan de lijn hebt gehad. Echter het is niet toegestaan om namen van KPN medewerkers op dit forum te plaatsen, zowel positief als negatief bedoeld. Vandaar dat ik de naam weggehaald heb.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2007 11:21 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
oké, sorry.....

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2007 16:35 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
macho schreef:
1e lijns medewerkers en 2e lijns medewerkers kunnen geen TSM accounts aanmaken. dit moet via een 3e lijn.

Het is alleen niet zo simpel als hier gezegd wordt. het aanmaken van een account komen echt heel dingen bij kijken. Maar zelf zou ik het ook nog eens proberen om het nummer op de 2e poort van de siemens in te stellen met een ander telefoon toestel.. ik weet niet of het gaat werken, maar het is het proberen waard.


"Vroeger deed de tweedelijns dit ook maar door oa te grote belasting is dit doorgeschoven naar de derde lijns.
Verder staat mi nergens dat het simpel is,alleen de doorlooptijd staat grosso modo ter discussie.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling