Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 19:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 22:38 

Hi,
met een zeer grote regelmaat zijn we telefonisch niet bereikbaar en kunnen we zelf ook niet bellen. Dat kan soms een halfuur zijn, maar een hele middag komt ook voor (leuk als je jarig bent). Het telefoonnummer is geporteerd, zoals dat in jargon heet, en we gebruiken de experiabox voor IPB (internet+bellen) van het net. Lampie voip brandt.

Weet iemand een oplossing afgezien van contract opzeggen wegens wanprestatie?
:evil:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 23:26 

dit soort problemen worden over het algemeen door twee dingen veroorzaakt.
1e gebruikt iemand perongelijk een download programma om bv films en muziek te downloaden? Zo ja, verbied dit direct :lol:
2e wordt er een dect (draadloze) telefoon gebruikt? Zo ja, probeer eens een gewoon toestel.

Zijn de problemen er nog? :( Klaag bij KPN

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2006 10:47 

Nou ja zeg, is dit de oplossing? Je zou ook kunnen suggereren om niet meer te bellen dan is het probleem ook uit de wereld. :wink:

Maar nu serieus: Een van de voordelen van internet is juist dat je bestanden kunt downloaden en daarmee stoppen was beslist niet de bedoeling; niet in de laatste plaats omdat dat voor het tijdperk IPB zonder problemen kon. :lol:

Wat betreft draadloze telefoons. Het kan toch geen serieuze optie zijn om weer op zo'n oud geval over te stappen. Als ik een Porsche koop moet de verkoper naderhand niet komen aanzetten met de opmerking dat ik hem alleen met mijn voeten kan voortbewegen zoals Fred Flintstone dat deed, want dan wil ik gewoon mijn oude Daf weer terug die wel probleemloos op benzine reed.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2006 11:55 

fvanderslik schreef:

Weet iemand een oplossing afgezien van contract opzeggen wegens wanprestatie?
:evil:

Dit is denk iets te kort door de bocht :wink:
De EB heeft problemen met een te groot aantal verbindingen die door bijv een P2P programma worden gemaakt.Het werkt wel maar je moet even spelen met de juiste instelling.Verder zijn er idd niet optimaal werkende Dect toestellen en het is dan gebruikelijk om eerst even te testen met een oud toestel lees niet Dect zodat je zeker weet dat daar niet het probleem zit.Verder staat op het forum een lijst met goed werkende Dect toestellen (vergelijk die van jou daar even mee)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2006 12:00 
Site Admin

fvanderslik schreef:
Nou ja zeg, is dit de oplossing? Je zou ook kunnen suggereren om niet meer te bellen dan is het probleem ook uit de wereld. :wink:

Maar nu serieus: Een van de voordelen van internet is juist dat je bestanden kunt downloaden en daarmee stoppen was beslist niet de bedoeling; niet in de laatste plaats omdat dat voor het tijdperk IPB zonder problemen kon. :lol:

Wat betreft draadloze telefoons. Het kan toch geen serieuze optie zijn om weer op zo'n oud geval over te stappen. Als ik een Porsche koop moet de verkoper naderhand niet komen aanzetten met de opmerking dat ik hem alleen met mijn voeten kan voortbewegen zoals Fred Flintstone dat deed, want dan wil ik gewoon mijn oude Daf weer terug die wel probleemloos op benzine reed.

de leden van dit forum trachten mensen met vragen serieus te helpen. dit betekent ook dat een serieuze reactie gegeven mag worden op aangegeven tips.
de opmerking van vroeger kon ik met internet ook downloaden, geldt nu ook maar de aansluiting is niet alleen voor internet maar ook voor telefonie. downloaden op zich kan best, maar de te gebruiken bandbreedte moet wel in verhouding staan.
als je dit forum goed had bekeken had je kunnen zien dat bepaalde telefoons (al dan niet dect) problemen hebben met ipb.
om ipb nu te vergelijken met een porsche gaat ook wat te ver ... zeker als ik alleen al naar de prijzen kijk :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2006 14:35 

fvanderslik schreef:
Het kan toch geen serieuze optie zijn om .....

Is dus wel serieus. Om de oorzaak te achterhalen moet je zo veel als mogelijk is "externe" storingsbronnen uitsluiten. Hoe meer "schakels" je gebruik, hoe meer fouten je kan hebben. Daarom deze suggesties. Je hoef ze niet te proberen maar dan zal je gegarandeerd je problemen houden. Aan jou de keuze.........

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2006 16:43 

Er zit een fout in de firmware update van novemer bij hetnet, ik heb al een week geen telefoon en kan ook niet gebeld worden. Er is blijkbaar niets ander te doen dan te wachten totdat de TD van hetnet deze update weer in orde heeft gemaakt.

Ze zijn er mee bezig is mij verteld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2006 16:46 

Gody schreef:
Er zit een fout in de firmware update van novemer bij hetnet, ik heb al een week geen telefoon en kan ook niet gebeld worden. Er is blijkbaar niets ander te doen dan te wachten totdat de TD van hetnet deze update weer in orde heeft gemaakt.

Ze zijn er mee bezig is mij verteld.

Blijf er echter wel achteraan "hollen" :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2006 17:59 

Ik hol me gek, maar ik loop op euro's en die zijn zo onderhand een beetje op aan het raken door steeds achter hetnet aan te blijven hollen :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 nov 2006 00:44 

nog even over die porsche.....
beetje de omgekeerde wereld. je had een porsche en een suzuki alto. die heb je ingeruild voor een suv. de parkeerplaatsen zijn nu te klein en je haalt geen 240 meer op de autobahn. heel vervelend, iets met dubbeltjes en eerste rang

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 dec 2006 16:20 

Hallo,
Wij hebben erg veel problemen zoals jij beschrijft. Niet gebeld kunnen worden, zelf bellen maar geen verbinding krijgen. Wij waren het goed zat. Uren aan de telefoon gehangen met de helpdesk enz. Ik moet de modem iedere dag wel een paar keer resetten, of de helpdesk moet remote inloggen en allerlei truuks uithalen.

Kortom spijt dat we ooit zijn overgegaan.

Ik heb HetNet opgezegd per direct, en heb kunnen bedingen dat te doen voor einde contractdatum. Reden: Wanprestatie. Na 10 jaar hetnet heb ik helaas geen andere keus, en zien we uit naar een andere provider en email adres ......

Pierre

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]