Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 18:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Activeren via 1369 KPN
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 05:36 

Een kennis heeft Internetplusbellen van KPN aangeschaft. Het is geen ISDN-installatie. Splitter is geinstalleerd, snoeren aangesloten en gecontroleerd. E.e.a. aangesloten op het lichtnet.

Telefoon (draadloos) is aangesloten op de EB op aansluiting nr. 1. Nu moet er gebeld worden naar nr. 1369 om het e.e.a. te activeren. Maar bellen lukt helemaal niet: eerst is er een normale kiestoon, maar na het kontakt maken met nr. 1369 is er steeds een ingesprekstoon. Dus er kan niet geactiveerd worden. Ook bellen naar andere telefoonnummers geeft een ingesprekstoon.

Alle lampjes op de EB branden groen: behalve het USB- en nethernetkaartlampje. Dat klopt want daar is niks op aan gesloten. De telefoon is nu maar op nr. 2 aangesloten zodat er in ieder geval normaal in- en uitgaande gesprekken kunnen worden gevoerd.

De volgorde van installeren is ons niet helemaal duidelijk: eerst VOIP-bellen in orde maken, of eerst draadloos netwerk opzetten en daarna pas e.e.a. activeren via 1369?

We willen dolgraag wat hulp. We hebben al gebeld naar de helpdesk maar die zijn onbereikbaar.
gr. Carley.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 08:58 

Het is niet gebruikelijk om (in dit geval) op tel2 een toestel aan te sluiten,maar soms moet je wel eens wat.Als de benodigde lampjes op de EB branden en je weet zeker dat eea goed is aangesloten dan zou ik toch even contact opnemen met de HD.
Verder staat het draadloos netwerk maken los van het VOIP stuk,maar ik zou eerst ervoor zorgen dat het bedraad gewoon allemaal draait zoals het zou moeten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 16:29 

Maarten schreef:
Het is niet gebruikelijk om (in dit geval) op tel2 een toestel aan te sluiten,maar soms moet je wel eens wat.
Verder staat het draadloos netwerk maken los van het VOIP stuk,maar ik zou eerst ervoor zorgen dat het bedraad gewoon allemaal draait zoals het zou moeten.

Inderdaad, is het een noodgreep: anders werkt de telefoon niet. Zou de draagbare telefoon misschien een spelbreker zijn in het geheel??

Het netwerk kan niet eerst bedraad worden aangelegd. Het betreft hier een flat-woning. De EB-box/telefoon staan in de huiskamer en de PC in een kamer daarnaast. Daartussen staat een betonnen muur. En om daarvoor kilometers kabel aan te schaffen voor misschien 1-malig gebruik.....

Wil je nog es met ons meedenken?? vr. gr. Carley.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 16:34 

Er zijn idd draagbare telefoons die problemen veroorzaken,maar gezien de landelijke storing die er geweest is resp misschien nog ergens is zou dat wellicht ook een rol hebben kunnen gespeeld ?!
Kun je niet anders gewoon een niet Dect toestel even inpluggen op Tel 1 en kijken of dat wel werkt ? (en dan de 1369 call maken ?)
Los van bovenstaande kun je dan idd gewoon je draadloze netwerk aanleggen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 17:37 

Carley - 1369 bellen heeft niets met het draadloze gedeelte te maken, het dient alleen om de portering (de overgang van analoog naar digitaal bellen) in gang te zetten. Zorg dat je alles goed hebt hebt aangesloten, want bij ISDN kun je er nog wel eens naast zitten. Uitbellen zou in elk geval altijd meoten lukken. Je draadloze netwerk kun je gewoon opzetten. Tip: gebruik Wireless Zero Configuration, werkt altijd. Meer hierover kun je vinden in het Wifi gedeelte. Succes !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 17:46 

quantum4 schreef:
Carley - 1369 bellen heeft niets met het draadloze gedeelte te maken, bij ISDN kun je er nog wel eens naast zitten. Uitbellen zou in elk geval altijd meoten lukken. Je draadloze netwerk kun je gewoon opzetten. Tip: gebruik Wireless Zero Configuration, werkt altijd. Meer hierover kun je vinden in het Wifi gedeelte. Succes !

Het is geen ISDN. Ik ga Wirelesss 0 config es nader bekijken. Bedankt voor je tips.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 17:49 

Zie hier

viewtopic.php?t=240

Zorg er dan wel voor dat je dan even kijkt welke draadloze netwerkkaart in je computer zit en of die WPA ondersteunt anders zul je wellicht naar WEP beveiliging moeten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 17:49 

Maarten schreef:
Er zijn idd draagbare telefoons die problemen veroorzaken,maar gezien de landelijke storing die er geweest is resp misschien nog ergens is zou dat wellicht ook een rol hebben kunnen gespeeld ?!
Kun je niet anders gewoon een niet Dect toestel even inpluggen op Tel 1 en kijken of dat wel werkt ? (en dan de 1369 call maken ?)
Los van bovenstaande kun je dan idd gewoon je draadloze netwerk aanleggen.

We zijn er al vanaf zondag mee aan de gang, dus nog voor de storing. Ik ga met jouw info ook aan de slag. Bedankt voor de tips. gr. Carley.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 22:10 

Ik betwijfel of er wel een draadloze netwerkkaart in die PC zit. En als die niet aanwezig is kan ik wel steeds proberen om een draadloos netwerkje op te zetten, maar dat lukt dan nooit. Maar misschien vergis ik me. Er zit geen handleiding bij die HP Pavilion PC.
Ik zie de volgende info:

Realtek PCI fast ethernet NIC

Intel Pro/100 VE Network Connection

Ethernet 802.3

1384

Zegt jullie dit wat??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 22:23 

Dit heeft idd meer weg van een Lan dus geen draadloos netwerk.Je kunt dit natuurlijk oplossen door een geschikte adapter te kopen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 23:00 

Maarten schreef:
Dit heeft idd meer weg van een Lan dus geen draadloos netwerk.Je kunt dit natuurlijk oplossen door een geschikte adapter te kopen.

Ik denk dat ze beter een monteur kan bestellen.

Wensen
Alles zo compact mogelijk
zo min mogelijk snoeren
draadloos bellen en internetten
geen snoeren door de muur

Realiteit
Telefoonsignaal komt flat binnen in de huiskamer
EBox staat 0,5 meter van dat punt af
DEC telefoon staat 0,5 meter van dat punt af
PC staat gescheiden door betonnen muur in andere kamer
er is geen doorvoer door de muur
PC heeft vermoedelijk geen draadloze netwerkkaart

Pakket is aangeschaft d.m.v. verkoper aan de deur. "Ja, hoor u kunt met dit pakket draadloos internetten en bellen!".

Ikzelf ben zeer tevreden met mijn bedraade netwerkverbinding. :lol: :wink:
Bedankt voor het meedenken. gr. Carley.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]