Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 13:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 14:25 

In m'n vakantiehuisje op de Veluwe heb ik Slimbellen aangevraagd (en na 3 maanden ook gekregen).

Ik ben er erg tevreden over. 500 gratis belminuten en ook nog internet erbij met een snelheid van zo'n 280-300 kbits down.

Op de EB zijn 2 tel-poorten aanwezig, er wordt maar één gebruikt voor het telnummer van Slim.

Nu wil ik de 2e gebruiken voor m'n sip-account bij voipbuster of m'n thuisnummer van Tiscali inzetten (dan moet wel het modem thuis uit).

Vraag: hoe kom ik bij de sip-gegevens van de 2e poort (die nu hartstikke dood is)? Kan dat binnen de EBox of is dit afgeschermd, net zoals de sip-gegevens voor het nummer van SlimBellen.

Rene

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 15:16 
Site Admin

volgens mij niet mogelijk met dit abonnement. zie http://www.kpn.com/kpn/show/id=1499262

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 22:03 

renedeleeuw schreef:
In m'n vakantiehuisje op de Veluwe heb ik Slimbellen aangevraagd (en na 3 maanden ook gekregen).

Ik ben er erg tevreden over. 500 gratis belminuten en ook nog internet erbij met een snelheid van zo'n 280-300 kbits down.

Op de EB zijn 2 tel-poorten aanwezig, er wordt maar één gebruikt voor het telnummer van Slim.

Nu wil ik de 2e gebruiken voor m'n sip-account bij voipbuster of m'n thuisnummer van Tiscali inzetten (dan moet wel het modem thuis uit).

Vraag: hoe kom ik bij de sip-gegevens van de 2e poort (die nu hartstikke dood is)? Kan dat binnen de EBox of is dit afgeschermd, net zoals de sip-gegevens voor het nummer van SlimBellen.

Rene

Rene, dit is niet mogelijk omdat dit is afgeschermd. het is al helemaal niet toegestaan om een geografisch nummer vanuit een ander gebied meet te nemen naar een andere lokatie dan de geografische lokatie waarvoor het is uitgegeven.

Zie website opta: http://www.opta.nl

Om te voorkomen dat gebruikers dus toch met de gegevens aan de haal gaan en dit toch doen heeft kpn dit afgeschermd. Dit zijn ze volgens de telecomwet en de regels van de opta ook verplicht.

zie ook: http://www.opta.nl/download/Beleidsrege ... ring%2Epdf

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]