Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 13:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: EP en RVScom Lite
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 13:24 

Hallo,

had mijn oude pc aan een ISDN-telefoonlijn en kon via programma RVS COM lite monitoren welke telefoontjes binnenkwamen etc.

Ben nu aan het overstappen naar I+B (maar groen lampje brand nog van NT1 - nu 4 dagen) en heb alleen een DSL-kabel naar deze pc, want telefoon is draadloos.

VRAAG: heeft het zin RVScom lite te installeren en zodoende weer de telefoonlijn te monitoren (overzicht gemiste telefoontjes etc.) of moet ik dan toch weer een kaart steken (analoge modem) en een telefoonkabel trekken vanaf de EB naar mijn pc?

alvast bedankt,
prettige weekend,
PaulO

Profiel  

Berichttitel: Re: EP en RVScom Lite
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 15:17 

PaulO schreef:
Hallo,

had mijn oude pc aan een ISDN-telefoonlijn en kon via programma RVS COM lite monitoren welke telefoontjes binnenkwamen etc.

Ben nu aan het overstappen naar I+B (maar groen lampje brand nog van NT1 - nu 4 dagen) en heb alleen een DSL-kabel naar deze pc, want telefoon is draadloos.

VRAAG: heeft het zin RVScom lite te installeren en zodoende weer de telefoonlijn te monitoren (overzicht gemiste telefoontjes etc.) of moet ik dan toch weer een kaart steken (analoge modem) en een telefoonkabel trekken vanaf de EB naar mijn pc?

alvast bedankt,
prettige weekend,
PaulO

Ben bang dat het niet gaat lukken want je hebt op de EB een VoIP ingang en een analoge uitgang. Ik weet niet waar je vroeger monitorde? Via het D kanaal van je NT1 kastje ofzo? Ik heb even geen idee hoe het precies werkt en waar het punt zat waar jij monitorde?

Profiel  

Berichttitel: EB en RVScom Lite
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 16:18 

Tjonge, dat weet ik niet meer. Ik denk dat het op een poort van een oude QuatroVox II zat. Weet het niet goed meer want heb toen een KPN-monteur gehad die de ISDN kwam installeren en die een dradenbende achterliet waar ik jaren wijselijk vanaf bleef.

(Had als startpunt van de ISDN een muur-contact waar onderuit 2 draden kwamen, waarvan 1 met stekker die terugliep naar/in datzelfde wandcontac. De 2e draad ging naar het NT-kastje ...)

bedankt alvast voor de reactie.
PaulO

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]