Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 13:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2007 15:14 

Het volgende doet zich voor.

Als ik aan het bellen ben, en vervolgens ga uploaden (9 MB) wordt het gesprek erg gestoord, maar daar hoor ik niets van ! Vooral de ontvanger (de tegenpartij waarmee ik praat wordt er helemaal gek van. Zodra de upload gedaan is wordt het gesprek weer normaal.......

Ook komt het voor dat als ik ga uploaden het gesprek ineens wegvalt, net alsof er geen bandbreedte meer is...... De verbinding is dan echt verbroken en dient er opnieuw gebeld te worden.

Mijn verbinding is 1500 / 256 met een Thomsom modem via Planet.
Ik ben geporteerd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2007 15:20 

Als ik ga downloaden is er niets aan de hand........
Kort samengevast, er is nauwelijk te telefoneren als ik een upload start.......
Zodra de upload klaar is is de kwaliteit weer als vanouds.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 12:08 

Het wordt wat compexer.

Als ik een "niet IPB" kennis bel is dit probleem er niet. Ik heb gisteren gebeld met iemand die een "normale analoge" verbinding had en dit ging goed.........

De probleemstelling luidt dit als volgt:

Als ik tijdens een upload een telefoonverbinding leg of krijg met een IPB-gebruiker wordt de ontvangt van diegene die ik bel of mij belt erg slecht, een gesprek voeren is niet meer mogelijk. Als ik mijn upload stop is het probleem er niet meer. Workaround is dan wel bekend, vraag blijft hoe dit kan.......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 13:04 

Maak je gebruik van een Dect toestel of een gewoon toestel ?
Heb je veel UDP sessies open staan ?
Neem aan dat het gaat over een krakende verbinding en evt een echo ?

MPX binnen KPN is wel op de hoogte van de problemen met de Speedtouch maar of dit ook bekent is weet ik niet.Zou in iedergeval een klacht laten maken en je bevindingen doorgeven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 01 feb 2007 21:00 

Pegasus schreef:
Het volgende doet zich voor.

Als ik aan het bellen ben, en vervolgens ga uploaden (9 MB) wordt het gesprek erg gestoord, maar daar hoor ik niets van ! Vooral de ontvanger (de tegenpartij waarmee ik praat wordt er helemaal gek van. Zodra de upload gedaan is wordt het gesprek weer normaal.......

Ook komt het voor dat als ik ga uploaden het gesprek ineens wegvalt, net alsof er geen bandbreedte meer is...... De verbinding is dan echt verbroken en dient er opnieuw gebeld te worden.

Mijn verbinding is 1500 / 256 met een Thomsom modem via Planet.
Ik ben geporteerd.

IK heb hetzelde probleem het maakt niet echt uit waar ik naar toe bel Het maakt ook geen verschil of ik met mijn DECT toestel of een bedraad analoog toestel bel. De ontvangende kant heeft bijna altijd een slechte ontvangst. Ik heb toch het vermoeden dat de upload bandbreedte te gering is. Deze is bij mij 640 Kb

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 04:20 

Het is inmiddels lang en breed bekend dat het InternetPlusBellen op dit moment nog niet goed samengaat met allerhande download/upload-programma's. Daar schijnen de aankomende updates iets aan te doen.
Vooralsnog is het zaak om niet teveel UDP's te hebben. Om na te gaan of je teveel UDP's hebt, doe je het volgende:

Klik op Start
Klik op Uitvoeren
Vul in: cmd
Klik op 'OK'
Vul in het "zwarte scherm" het volgende in: netstat -a
Druk op Enter
Tel het aantal UDP's.

Wat ik begrepen heb, is dat als je onder de 15 UDP's zit, telefoon-problemen daar op dat moment niet direct aan liggen. Daarboven is een ander verhaal. Dan moet je danwel de up/download programma's eens 24 uur uitschakelen om te kijken of er een verbetering is, danwel ze helemaal verwijderen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 11:12 

GhostinaShell schreef:
Het is inmiddels lang en breed bekend dat het InternetPlusBellen op dit moment nog niet goed samengaat met allerhande download/upload-programma's. Daar schijnen de aankomende updates iets aan te doen.

Ik denk dat veel mensen nu ook echt hopen dat er een oplossing komt want dit is al zo vaak geroepen en niet gerealiseerd,dat veel wellicht onder het motto eerst zien dan geloven nu een afwachtende houding hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 feb 2007 23:27 
Pegasus schreef:
De probleemstelling luidt dit als volgt:

Als ik tijdens een upload een telefoonverbinding leg of krijg met een IPB-gebruiker wordt de ontvangt van diegene die ik bel of mij belt erg slecht, een gesprek voeren is niet meer mogelijk. Als ik mijn upload stop is het probleem er niet meer. Workaround is dan wel bekend, vraag blijft hoe dit kan.......

@Pegasus: Ik heb exact hetzelfde probleem... Het was mij nooit eerder opgevallen. Wat voor workaround heb je ? (Behalve stoppen met uploaden?)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 maart 2007 09:39 

Met workaround bedoelde ik eigenlijk de upload te stoppen en/of uit te stellen...... :?

Ik vraag me trouwens af of het probleem bij ons te zoeken is, ik denk eerder bij de "andere" kant.....
Het aantal UDP sessies is niet erg groot, ik dacht 8 of zo.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]